Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen etterlyste bilder etter mitt første selvbygg (må bare beklage for kabelrotet...):

20090122-01.jpg

20090122-02.jpg

20090122-03.jpg

Antec P182

PC Power & Cooling Silencer 750w

ASUS P6T Deluxe

Intel Core i7 920

Noctua NH-U12P SE1366

OCZ Platinum XTC DDR3 1600MHz 6GB

XFX GeForce GTX 295

Samsung SpinPoint F1 500GB

Western Digital Caviar Black 1TB

+ en gammel IDE Sony DVD-brenner.

Kjører en Mist MISTYLFA120LSCL i front av kabinettet. De to stock Antec viftene i topp og bak skal byttes til helga med 2stk. Mist vifter. Ikke at jeg på noen måte har dårlig luftgjennomstrømming per dags dato, men Mist viftene er vel noe bedre kvalitet. Må nok også prøve å rydde litt i kablingen.

Selve byggingen må jeg si gikk overraskende greit. Hadde forventet meg mer knot. Dog, så var det litt knot å sette selve hovedkortet ned i kabinettet i tillegg til at Noctua-kjøleren var litt trøblete. Men det gikk! Og jeg er strålende fornøyd.

Lenke til kommentar

Det var litt mye kabelrot ja, men du skal ha et evig stort pluss for svært gode bilder :)

Hørtes spennende ut :D Har du link til sånne?

Det er bare å gå innom din nærmeste Bilrekvisita og spørre om de har støydempingsmatter, hvis det er en rekvisita med respekt for seg selv så har dem dette ( :p).

Uansett, ville hatt en liten tykkelse på mattene, jeg har selv kjøpt 3.5 Cm matter, og ville aldri gått under 2 Cm.

Lenke til kommentar
Jeg bygde maskinen til en kompis. Og han har både OCZ GameXStream 600W og Antec three hundred. Men husker ikke om man kunne snu PSU slik at vifta var nedover

Takk for svar, men du misforstod litt. Jeg må vite om OCZ Game/Stealth-XStream 600W PSU passer i Antec three hundred kabinettet med viften oppover, fordi slik som jeg forstod så har ikke dette kabinettet hull i bunnen :-)

Lenke til kommentar
Jeg bygde maskinen til en kompis. Og han har både OCZ GameXStream 600W og Antec three hundred. Men husker ikke om man kunne snu PSU slik at vifta var nedover

Takk for svar, men du misforstod litt. Jeg må vite om OCZ Game/Stealth-XStream 600W PSU passer i Antec three hundred kabinettet med viften oppover, fordi slik som jeg forstod så har ikke dette kabinettet hull i bunnen :-)

Ja, den passer med viften opp. Men ikke ned...

Lenke til kommentar

Flott da er det jo null problem å bruke OCZ strømforsyning i Antec three hundred, veldig rart at mpx skrev at kun corsair av di sine PSU passet i dette kabinettet (Mpx har corsair og OCZ strømforsyninger).

1. Er det noen ulemper med å ha PSU i bunnen og med vifta oppover ?

2. Trekker den store viften på PSU (inne i kabinettet) inn luft og blåser ut bak PC'en eller motsatt?

3. Trenger jeg forlengerkabler til strømforsyningen?

Veldig viktig at dere har prøvd dette selv og er HELT sikre :)

Hvis ikke så kjøper jeg Antec three hundred og OCZ 600W GameXStream Strømforsyning :)

Endret av hesland
Lenke til kommentar

Antec three hundred og OCZ 600W GameXStream passer bra sammen. Jeg liker personlig veldig godt kabinett med PSU nede. Tror ikke du vil angre om du kjøper det.

Kan kanskje skaffe bilder av kompisen min sitt system, hvis du vil.

Lenke til kommentar
Neida det er ikke nødvendig, jeg går for det oppsettet :)

Haha. Det var ikke et spørsmål :p

Bilder kommer om 5min :D

Edit: Her kommer dem. Beklager at kompisen min tar dårlige bilder med et enda dårligere kamera

1xmelnx55k7vr6u9mpid_00703_thumb.jpg

l8hn6wwnuazc3zwzor0n_00704_thumb.jpg

ihsohlig21aj56dobi_00711_thumb.jpg

Dette er maskinen

Endret av JFM
Lenke til kommentar

Så veldig bra ut det :) Bestiller så fort jeg får lagt inn penger på kredittkort :-) Dumt jeg ikke kunne bruke postoppkrav på mpx :|

Og at det er forferdelig dyrt med pc-deler for tida :p Noen som vet hvordan hardware prisene kommer til å utvikle seg utover?

Endret av hesland
Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan det vil utvikle seg. Men min PSU, CPU og kabinettet mitt har gått opp i pris siden jeg kjøpte det for ca et halvt år siden

Corsair TX750w - Fra ca 750kr til ca 1000kr

Intel Core 2 Duo E8400 - Fra ca 1250kr til ca 1550kr

Antec P182 - Fra ca 1000kr til ca 1400kr

Synes dette er en ekstrem økning. Men det har vell noe med finanskrisen å gjøre?

Sorry for OT

Lenke til kommentar
Alt stiger ja, skummel utvikling. Det er en bivirkning av finanskrisen, kronen er veldig svak for tiden og dermed blir det dyrere for de som kjøper.

Og vi som selger tjener mer penger :D

Ja :| Vet dere om hardware prisene kommer til å bli bedre fremover eller bli verre før det blir bedre :) ?

Jeg tror det vil gå like bratt opp nå, som det har gått ned i det siste.

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...