Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yay! I dag fikk jeg beskjed på jobben om at jeg kom til å få både et P182 og et P190 kabinett av Antec. Vet ikke helt når jeg får de, kan hende det først blir i juli...

Hmm, siden jeg fikk et P150 og et Sonata i forrige uke, og nettopp har bygget meg ny PC i Fusion kabinettet jeg fikk for et par mnd siden begynner jeg å få manko på deler å sette inn i disse, men finner vel på noe. *luksusproblem* Må vel rote igjennom skuffer osv, tror jeg har en omtrent komplett Socket A løsning liggende hvertfall.

Edit: Noen som har noen gode ideer til hva jeg kan bruke kabinettene til(har PC og skal bygge "server" i den ene)? Har også fått masse Antec PSUer, vifter, hdd kjølere osv osv...

Endret av GA
Lenke til kommentar
Yay! I dag fikk jeg beskjed på jobben om at jeg kom til å få både et P182 og et P190 kabinett av Antec. Vet ikke helt når jeg får de, kan hende det først blir i juli...

Hmm, siden jeg fikk et P150 og et Sonata i forrige uke, og nettopp har bygget meg ny PC i Fusion kabinettet jeg fikk for et par mnd siden begynner jeg å få manko på deler å sette inn i disse, men finner vel på noe. *luksusproblem* Må vel rote igjennom skuffer osv, tror jeg har en omtrent komplett Socket A løsning liggende hvertfall.

Edit: Noen som har noen gode ideer til hva jeg kan bruke kabinettene til(har PC og skal bygge "server" i den ene)? Har også fått masse Antec PSUer, vifter, hdd kjølere osv osv...

8865874[/snapback]

Jeg ville ha gjort P190 til en server og putta den på et kjølig rom eller skap. Men det er jo et litt dyrt kabinett til bare å stue vekk. Høres ut som du har et skikkelig luksusproblem, kanskje en ond sirkel?

@LockBreaker:

Nå ser det jo ut til at flere brukere får sendt kabinettet sine fra Antec eller newegg, så du kan jo vurdere å bestille fra utlandet? Jeg trodde at kabinettet skulle være i salgi Norge i løpet av våren, men ting har tydeligvis tatt litt tid. Har du evnt hørt med nettbutikkene om du kan bestille dem? Mye mulig det er kabinetter som er ren bestillingsvare pga etterspørsel.

Lenke til kommentar

Var det jeg også tenkte(at det var litt for fint til å sette i boden), men jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre. Har egentlig ikke lov til å gi de bort utenfor nærmeste familie heller. Vurderte faktisk å lodde ut noe utstyr her på forumet, da jeg vet hvor heldig jeg er og gjerne skulle delt litt, men har foreløpig ikke fått lov av forståelige grunner...

P150 er også et utrolig pent kabinett(merkelig at ingen har lagt merke til det) i sølv og hvit(iPod look), som jeg har lyst til å bruke til et eller annnet. Men i en 70kvm leilighet, der det allerede er 2 PCer og to Laptopper er det begrenset hva jeg har bruk for. Boden min ser jo nesten ut som et datalager nå. hehe.

Lenke til kommentar
Var det jeg også tenkte(at det var litt for fint til å sette i boden), men jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre. Har egentlig ikke lov til å gi de bort utenfor nærmeste familie heller. Vurderte faktisk å lodde ut noe utstyr her på forumet, da jeg vet hvor heldig jeg er og gjerne skulle delt litt, men har foreløpig ikke fått lov av forståelige grunner...

P150 er også et utrolig pent kabinett(merkelig at ingen har lagt merke til det) i sølv og hvit(iPod look), som jeg har lyst til å bruke til et eller annnet. Men i en 70kvm leilighet, der det allerede er 2 PCer og to Laptopper er det begrenset hva jeg har bruk for. Boden min ser jo nesten ut som et datalager nå. hehe.

8866211[/snapback]

bruk P150 eller P182 til server, så plasserer du "main" pc'en din i PC190? :)

Lenke til kommentar

8866211[/snapback]

bruk P150 eller P182 til server, så plasserer du "main" pc'en din i PC190? :)

8867723[/snapback]

Jeg har "main" PCen min i et Antec Fusion kabinett, det står best i stil med stua mi og er utrolig stille. Kommer nok til å bruke Sonata 2 kabinettet som server, fordi det er stille og også det "minst pene", siden det uansett skal stå gjemt inne i kottet.

Yay! I dag fikk jeg beskjed på jobben om at jeg kom til å få både et P182 og et P190 kabinett av Antec.

8865874[/snapback]

Du kan selge meg P190'n uten PSU.

Vet noen om en vanlig PSU passer i P190'en?

8868010[/snapback]

Skulle gjerne gjort det, men foreløpig får jeg ikke lov til å gjøre noe sånt(internpolitikk på jobben), men jeg skal se om ikke jeg klarer å få til et eller annet moro. Hadde vært gøy å kunne gitt det bort til en eller annen her på forumet som fortjener det(allei familien osv har fått for mye allerede mener jeg).

Vedlagt bilde viser litt av tinga jeg fikk her forrige uke.

Edit: Hadde jo kanskje vært en ide å snu på eskene før jeg tok bildet ser jeg. :blush:

post-28209-1181918328_thumb.jpg

Endret av GA
Lenke til kommentar
vil bare minne om at denne tråden ikker er en "kjøp og salg" tråd. Ta evnt diskusjoner rundt dette emnet på PM eller bruktmarkedet.

8873392[/snapback]

Jeg har en følelse av at bruktmarkede er feil sted dat det er en stor andel ubrukte varer her :p

Lenke til kommentar
vil bare minne om at denne tråden ikker er en "kjøp og salg" tråd. Ta evnt diskusjoner rundt dette emnet på PM eller bruktmarkedet.

8873392[/snapback]

Jeg er klar over det. Har også sagt flere ganger at jeg faktisk ikke kan selge eller gi bort tingene sånn som ting er for øyeblikket hvertfall.. Så helst ingen flere PMer er dere snille, om jeg får ordnet noe så blir det heller å lodde ut eller noe sånt moro uansett. :)

L4r5  Postet i dag, 12:18

QUOTE(andylove @ 16/06-2007 : 12:17)

*

Jeg har en følelse av at bruktmarkede er feil sted dat det er en stor andel ubrukte varer her tongue.gif

Hehe, ja alt er fortsatt i plasten bortsett fra 1 PSU og P150 kabinettet(måtte jo se hvordan det så ut) ;)

Endret av GA
Lenke til kommentar

Hei dere som har litt peiling! :)

Jeg har bestilt ny maskin med P182B, men leverings dato er 26.06 (ALTFOR lenge for meg :/) Men når jeg hørte at P180B kommer i hybrid versjon nå, så kunne det vurderes. Dette kun hvis muligheten til å legge kabler bak HK, slik som P182B, er tilstedei hybriden.

Noen som vet om dette er tilfellet? :)

(Jeg hoppa over 10 sider pga jeg sitter på jobb, håper ikke svaret ligger inni der :blush: )

Lenke til kommentar

Skal bygge PC med P182, men lurer litt på hvilken PSU jeg skal velge med tanke på lengden på kabler. Kommer til å gå for et Asus P5K Deluxe HK og der sitter jo den ene kontakten (husker ikke hva den heter i farten) helt øverst ved sokkelen til prosessoren så det blir grei lengde mellom den kontakten og kabelen. Skulle gjerne hatt et tips om en grei PSU på 500W eller mer til 6-800 kr.

Lenke til kommentar

MIST 500W blir nok det riktige valget.

Du kan kjøpe den som modulær og med langt kabelsett så vet du at du har mer enn nok å gå på ;)

Til sammenligning er min MIST 500W stillere på samme load, enn min TT Thoughpower 750W.

MIST 500W'en er også kraftig nok til å dra oppsettet i signaturen min

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...