Intern Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Viftestyringen bak på kabinettet er fast til viftene. Mao, du får ikke brukt den på andre vifter. Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Det var synd, men jeg har jo viftestyring på hovedkortet tror jeg. Noe lignende det som CPU vifta er kobla til. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Den kan du bruke ja Lenke til kommentar
JFM Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 (endret) Viftestyringen bak på kabinettet er fast til viftene. Mao, du får ikke brukt den på andre vifter. U fail. Jeg skal bytte de to viftene så jeg har studert det litt. De to viftene er helt lik som den tredje. Bare at vifte styringa er festa men en slags "klips" til en liten ramme som er plasert bak i kabinettet Endret 13. november 2008 av JFM Lenke til kommentar
Intern Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Ehh...det er du som failer... Lenke til kommentar
JFM Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 (endret) *åpne kabinettet og dobbelskjekke* Edit: U fail. Hadde jeg hatt et kamera her så skulle du gått fotografisk bevis. Endret 13. november 2008 av JFM Lenke til kommentar
kristianO Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Tror ingen av dere skjønner hva den andre mener! Foresten er det mange bilder lenger frem i tråden. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Tror ingen av dere skjønner hva den andre mener! Foresten er det mange bilder lenger frem i tråden. Tror faktisk og det. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Jeg snakker altså om styringen av viften(e), ikke plasten rundt. Hmm, har et bilde et sted... Lenke til kommentar
JFM Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Det jeg mener er at viftene kan brukes hver for seg i et annet kabinett, og at de ikke henger sammen i styringa. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 (endret) Det har jeg heller aldri sagt Men jeg ser det kan tolkes sånn Endret 13. november 2008 av Intern Lenke til kommentar
Loffen1 Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Det har jeg heller aldri sagt Du sier mye rart du. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Egentlig ikke, det er bare folk som tolker det på sin måte. Du også ja Lenke til kommentar
marius883 Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Egentlig ikke, det er bare folk som tolker det på sin måte. Du også ja ja, han er noe for seg selv han intern gutten Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Kunne godt tenkt meg å bytta ut de viftene som følger med kabinettet til noen mer stillgående vifter. De bør helst kunne bli kontrollert med viftestyringa som er bak på kabinettet. Noen som har noen forslag? Scythe eller Yate Loon. Beste som er der ute. hvis du kjører med viftekontroller, så tar du 1600/1900 rpm. Helt lydløst på 1200. Yate Loon er en god del billigere, men scythe er en del bedre. Kontrollen bakpå kabinettet er jeg ikke sikker på , men jeg regner med at du kan koble om. er bare å se på de gmale viftene hvordan de er kobla. Noen som vet noe mer om akkurat det ? edit. tilleggsinfo Endret 25. november 2008 av Wikipedersen Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 takk for svar wikipedersen. Skal bestille noen nye neste lønningsdag tenker jeg. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Hva slags kontakt er det på de viftene som er koblet til viftestyringa bak? Vanlig 3-pin viftekontakt eller 4-pin perifær? I såfall bør jo alle normale vifter passe, evt. med en adapter. Eller har Antec funnet på noe annet "lurt"? Lenke til kommentar
Panter Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Viftestyringen er koblet direkte til viftene så styringen får man ikke brukt med andre vifter. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Mener "viftekontrollen" sitter fast i ledningene til "tri-cool" viftene. Så du bør heller bruke viftekontrollen som sitter på hovedkortet og styres fra BIOS (den er uansett mye bedre...). Lenke til kommentar
JarlG Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Hei! Har lest en del nå, og har bestemt meg for å kjøpe et Antec P182 på grunn av kabinettets lydløshet og gode kjøleegenskaper. Grunnen til at jeg poster dette innlegget er fordi jeg har et par spørsmål angående plass og effektivitet. Når det gjelder PSU har jeg tenkt å ha 750W, jeg har derfor sett meg ut Thermaltake Toughpower 750W(leser at den er stille) eller Corsair 750W(leser at den har god kvalitet). Jeg har hørt at Thermaltake sin PSU ikke har lange nok kabler til å strekkes bak på kabelløsningene, om dette er sant vil den ikke være et alternativ, er det noen som kan be/avkrefte dette for meg? Er det noen som har erfaringer med noen av disse, de passer vell fint i kabinettet? En annen ting jeg lurer på er hvor godt et HD4870 passer i dette kabinettet? Er det plass til å plassere viften i den midterste HDD-bayen? Som CPU-kjøler har jeg tenkt å kjøpe en Noctua NH-U12P, i og med at den har fått god omtale. I denne tråden har jeg derimot hørt at Noctua ikke duger som prosessor-kjøler, er dette også tilfellet? Har selvfølgelig lyst på best mulig kjøleegenskaper hos kjølerne i kabinettet. Viftene som følger med kabinettet hører jeg at lager mye støy (pun intended ), og i og med at jeg bryr meg om støy, vurderer jeg å kjøpe nye vifter. Jeg har egentlig falt for Noctua-viftene, og tenker derfor på å ha de her, også, men jeg tar selvfølgelig imot forslag på andre/bedre vifter i samme prisklasse. Jeg ser for meg vifter på ca 800-1300 RPM. Takker for svar på forhånd, og håper jeg ikke gikk helt off-topic i forhold til P182. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå