Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!

Anbefalte innlegg

Ser ut som han har et Asus P5Q, og det kortet har 24pin-kontakten plassert midt på (mongisplassering spør du meg), så spørs om det kommer til å se så veldig mye bedre ut selvom han trekker kabelen bak HK.

Ellers så har vel de to kablene der lite å si for luftflyten allikevel, og det er vel derfor vi rydder...eller...? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har nå nylig begynt å tenke på å bygge en ny datamaskin. I begynnelsen tenkte jeg at jeg skulle gå for Antec Three Hundred, eller en av storebrødrene. Dette var til jeg fant ut at Antec Performance-kabinettene passer bedre til mine behov, med god kjøling (Ikke like god som Antec sine Gamer-cases, da?) og et lydisolerende kabinett. I og med at jeg ikke skal ha det sykeste oppsettet med ekstreme overklokkinger, tenker jeg at kjølingen i P182/P190 ville være god nok. Problemet er at det er vanskelig å velge. :(

Både P182 og P190 appellerer mye til meg, og for å finne ut hvilken jeg liker best, skulle jeg gjerne hatt svar på ett par spørsmål. ;) Er det slik at du må 'modde' litt for å få satt en vifte inn helt nederst i fronten på både P182 og P190?

Er viftene (Tricool) gode? Får jeg mye bedre vifter enn dem til en rimelig pris?

Utifra ren logikk tenker jeg at P190 støyer mest, pga. Vifta i siden, er dette riktig?

Er det stor vektforskjell på kabinettene? Isolerer kanskje P190 lyd bedre, pga vekten?

Er kabelsystemet likt på begge?

Har egentlig ikke flere spørsmål enn dette, ihvertfall ikke med det første. ;)

Tar gjerne imot tips og erfaringer ang. disse to kabinettene! :)

Jeg liker mye rom og plass i kabinettet, (Har aldri bygd før, men tenker at jeg vil like det. ;)) men siden det er godt mulig at jeg vil flytte mye på det, vil jeg ikke at det skal være for tungt. Håper jeg kunne fått litt hjelp av dere pros med å velge! :thumbup:

Takker for svar på forhånd!

Lenke til kommentar

- Man må "modde" for å få inn en vifte nederst forran diskene, ja.

- Viftene som følger med er vel helt "ok", men ikke mer. Det spørs vel hvem som skal høre på.

- Jeg vil også tro P190 støyer mer, pga viften i siden og dual-PSU hvor begge har en 80mm vifte.

- P190 veier mer, men er større.

- Kabelsystemet er likt på begge, ja.

Jeg anbefaler P180/182. Ser ingen fordeler ved å gå for P190, da den store viften visstnok ikke skal kjøle så godt som det ser ut til.

PSUen(e) som følger med P190 er langtfra så gode som f.eks en fra Corsair, men de(n) er nok helt "ok".

Prisforskjellen er en skikkelig nedtur. Det har seg slik at P190 ikke leveres uten PSU, og prisen blir da høy.

P190 er som sagt tyngre enn P180/182 og har mer plass. For å være ærlig, ser det pent ut med mer plass dersom man rydder nok, men den plassen trenger man ikke. Det ser også pent ut i P180/182.

Mitt rett før jeg fikk nytt kabinett:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Bilde%20175%20lite.jpg
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Ja, strips. Eller, vis du ikke har fra før så må du jo kjøpe det og, men det koster ikke mange kronene.

Har gjort akkurat dette, og det fungerer flott. :)

Lenke til kommentar
- Man må "modde" for å få inn en vifte nederst forran diskene, ja.

- Viftene som følger med er vel helt "ok", men ikke mer. Det spørs vel hvem som skal høre på.

- Jeg vil også tro P190 støyer mer, pga viften i siden og dual-PSU hvor begge har en 80mm vifte.

- P190 veier mer, men er større.

- Kabelsystemet er likt på begge, ja.

[...]

Mitt rett før jeg fikk nytt kabinett:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Bilde%20175%20lite.jpg

Okei, takker for veldig godt svar!

Du sier at den ekstra plassen i P190 ikke trengs, er dette et faktum? Jeg liker selv å være ganske fremtidsrettet, og dersom grafikkkortene bare blir større og større, vil ikke det bli et problem med P182'ern? I denne PCen som jeg vurderer å bygge vil jeg ha et Sapphire Radeon HD4870 Toxic-kort, antar dette passer fint i P182? Om det passer, vil det fortsatt passe om jeg plasserer en vifte til den øverste HDD (3,5"?) som vist at man kan gjøre?

Nydelig kabinett du hadde, forresten! ;)

Begynner å lene meg en god del mot P182, men vil fortsatt vite en ting eller to om de andre kabinettene jeg vurderer!

Takker for svar, og håper på enda et! :thumbsup:

Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at P190 har sine fordeler imotsetning til P182. Jeg liker svært godt den ekstra plassen du får, synes P182 er både knotete og et lite kabinett iforhold til blant annet å bygge i den. Men som Intern sier så er det definitivt ikke verdt det hvis man tenker Bangs for bucks.

Nå tviler jeg på at skjemkort blir mye større enn det de er nå (altså ti 4870X2-lengde), så P182 kan jeg nok nesten garantere at kan "ta imot" de neste grafikkortene. ;)

Jeg vet ikke helt hva du mener med et fremtidsrettet kabinett (?), men jeg liker selv svære og store kabinetter med god plass, men jeg synes P182 er noe trangt og som nevnt: Knotete. Men i alt så er det et konge kabinett, iforhold til pris er dette en killer :)

Lenke til kommentar

Okei, takker for godt svar! :)

Når jeg sier "fremtidsrettet kabinett", mener jeg at kabinettet er stort og klart for større/nye komponenter. ;)

Jeg tenker jeg kommer til å gå for P182, siden det virker som et veldig bra kabinett som vil holde lenge, samt passe bra til det jeg trenger det til. :thumbup:

Takker for gode svar, men tar gjerne fortsatt imot informasjon/erfaringer med kabinettene, da jeg fortsatt vil være innom tråden i ny og ned. :yes:

Lenke til kommentar

Vi har enda ikke hørt noe om en større standard på hovedkort, eller andre kort (skjermkort, lydkort etc...), så jeg tror nok neppe det blir et plassproblem med det første.

Jeg liker også godt den ekstra plassen jeg fikk da jeg byttet ut P182 mot Silverstone TJ07 som støtter E-ATX, men når sant skal sies, så aner jeg ikke hva jeg skal bruke plassen til. Jeg var mer enn nok fornøyd med plassen jeg hadde i P182, bortsett fra det var noe knotete i begynnelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...