intelli-musa Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 så dere anbefaler ikke den til cpuen? Kan jeg bruke den i kabinettet da og bruke nexus i stedet til cpu? Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Bare husk å kjøre den i "silent mode" hvis du har hovedkort med viftestyring i BIOS og kobler viften på CPU-fan uttaket. Det er klart en 1300 rpm vifte bråker mer enn en som kun går 1000 rpm. Men bare sett ned hastigheten på den som sagt til 800-1000 rpm og det vil bli stille og fint. Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) kommer til å styre viften i windows, så vi får se hvor bråkete den er og regulere. Gleder meg bare mer og mer til mandagen, da pakken kommer:D Edit: Da er 3 Noctua 1200rpm vifter og en Scythe kama bay bestilt fra netshop. Da satser jeg på at jeg er klar til å bygge et stille monster av en pc på mandag! Endret 9. oktober 2008 av intelli-musa Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Med normal hardware trenger man stort sett ikke mer enn en vifte foran i øverste kammer i P182. Men det er jo noen som er fryktelig opptatt av å ha nær kroppstemperatur på alle komponenter uansett load, uten at det i praksis har noe å si for ytelse eller stabilitet. Min filosofi er at man skal redusere kjølingen så mye som mulig, uten at det blir ustabilt, og dermed minimere all form for viftestøy. Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Med normal hardware trenger man stort sett ikke mer enn en vifte foran i øverste kammer i P182. Men det er jo noen som er fryktelig opptatt av å ha nær kroppstemperatur på alle komponenter uansett load, uten at det i praksis har noe å si for ytelse eller stabilitet. Min filosofi er at man skal redusere kjølingen så mye som mulig, uten at det blir ustabilt, og dermed minimere all form for viftestøy. Tenker du på alle viftene mine du nå? Tenker ikke å bruke vifta i toppen, men å tette igjen det hullet. Leser at det er en del andre som har gjort det. Med en vifte i fronten så får jeg en luftkanal fra front, over CPU-kjøler og ut bak. Kommer ikke til å kjøre disse viftene på maks. Vi får se hvor bråkete det blir... Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Kjører du viftene på en 800 rpm ca så blir det nesten helt stille uansett om du har 2 eller 5 og det skader jo neppe med en ekstra i front uansett. Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 har sett litt rundt om kring og det er veldig mange som tar ut toppvifta og tetter hullet. Blir kjølingen bedre da, med en vifte i front og en vifte bak, eller blir det kaldere med en vifte i toppen? Har kjøpt 3 noctuavifter. skal ha en bak, en midt i det nederste rommet og tar ut den øverste diskskuffen og har en vifte i front der, og en bak, pluss en kama bay i front. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 har sett litt rundt om kring og det er veldig mange som tar ut toppvifta og tetter hullet. Blir kjølingen bedre da, med en vifte i front og en vifte bak, eller blir det kaldere med en vifte i toppen? Det blir nok bedre med en i toppen, men den støyer litt mer da. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Det har jeg merket veldig, hvorfor gjør den det egentlig? Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Direct noise path. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Direkte lydvei, selvfølgelig Lyden bærer lettere fra en vifte du kan se. Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Da har jeg akkurat montert ferdig en helt ny pc med P182. Det var veldig enkelt, og ble veldig bra Kan legge ut noen bilder... Lenke til kommentar
JFM Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Hei Jeg har P182. Jeg har harddiskene mine nede, framme i kabinettet. Går det ann å sette en en Noctua NF-P12-1300 12mm vifte helt nede i fronten forran diskene mine? Alså får man festa den på en skikkelig måte? Endret 16. oktober 2008 av JFM Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Det er ikke meningen at man skal kunne gjøre det, men hvis du blar ltit tilbake så er det en som har moddet det slik at det er plass. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Hei Jeg har P182. Jeg har harddiskene mine nede, framme i kabinettet. Går det ann å sette en en Noctua NF-P12-1300 12mm vifte helt nede i fronten forran diskene mine? Alså får man festa den på en skikkelig måte? For å få plass til en 12 cm vifte, må du kutte vekk litt metall, altså den nederse delen. Også kan du f.eks stripse fast Vifta. Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Denne tråden hadde bare vært 20 sider lang om folk faktisk hadde giddet å SØKE i tråden før de spør. Omtrent ALLE spørsmål har blitt besvart før. Lenke til kommentar
techs Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Denne tråden hadde bare vært 20 sider lang om folk faktisk hadde giddet å SØKE i tråden før de spør. Omtrent ALLE spørsmål har blitt besvart før. Vi kan jo lage en P180/P182/P190 FAQ Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Mjoda, for den som gidder det. Jeg mekker ikke på mitt lengre.. Jeg føler meg ferdig. Kjæresten min var i rommet med den i ti minutter uten å kunne høre at den var på, når alt annet var helt stille. Så da funker det! Nå holder jeg på med mitt neste prosjekt, et massivt vannkjølt lian li kabinett! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Hei Jeg har P182. Jeg har harddiskene mine nede, framme i kabinettet. Går det ann å sette en en Noctua NF-P12-1300 12mm vifte helt nede i fronten forran diskene mine? Alså får man festa den på en skikkelig måte? Det spørs. http://www.youtube.com/watch?v=fVl4jGm1hbs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå