Misantropen Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Er det noen som har fikset så man slipper åpne døren for å skru på maskinen? Enten ved bare å bore et hull, eller sette på en slags utvendig knapp som dytter på av/på knappen bak døra? Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Er det virkelig så hardt arbeid å åpne døra for å trykke på knappen? Bare å vippe opp døra litt, trykke inn knappen, og klappe igjen døra. Evt. kan du jo borre et hull og lage en egen løsning på det. Lenke til kommentar
Switters Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Selv har jeg merket at det lokket kommer godt med, når det tusler en ettåring rundt med overivrig pekefinger Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Er det virkelig så hardt arbeid å åpne døra for å trykke på knappen? Bare å vippe opp døra litt, trykke inn knappen, og klappe igjen døra. Bare ditt, bare datt... Er det ikke lov å være litt lat?! Kanskje bare flytte hele knappen opp på toppen så jeg slipper måtte bøye meg ned og åpne døra også trykke på den pokkers knappen! Kassa står på gulvet og suger støv ja. Lenke til kommentar
Celusion Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Ja når vi er inne på støv, tror ikke jeg har støvsugd rommet siden jeg fikk meg dette kabinettet. Viftene tar jo inn det støvet som er, ser ut som 2 firkanta kaniner de støvfiltrene. De skal nok få seg et bad snart Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Blei personleg overraska over å sjå kor mykje støv som filtrene faktisk fangar opp. Godt at dei gjer jobben, i alle fall! Lenke til kommentar
Smart Ass Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Dere som har P182.. Jeg skal ha meg dette kabinettet og har tenkt å få det stille.. Men det jeg lurer på, er det stille selv om jeg har ett bråkete skjermkort (8600GT) og stockkjøler på CPU? Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Ikke forvent deg altfor mye, det råder jeg deg til, du kan bli veldig skuffa. Lenke til kommentar
Smart Ass Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Så det du sier er at det er billigere å kjøpe seg ny kjøler på GPU og CPU enn å kjøpe P182?:> Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Jeg har hørt stock vifta til 8600 GT, og det er ikke veldig imponerende akkurat, et billig alternativ, kan være å sette 2 eller 1 stk 12 cm vifte® og stripse disse fast i Skjermkortet. Hvis du kjøper P182 og føle det fortsatt bråker, så er det ikke større problem enn å gå ned til nærmeste Biltema eller bilrekvisita, og kjøper noen feite støydempingsmatter, og ta stanely kniven fatt og begynne å skjere det til - Det burde ihvertfall hjelpe. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Jeg har hørt stock vifta til 8600 GT, og det er ikke veldig imponerende akkurat, et billig alternativ, kan være å sette 2 eller 1 stk 12 cm vifte® og stripse disse fast i Skjermkortet.Hvis du kjøper P182 og føle det fortsatt bråker, så er det ikke større problem enn å gå ned til nærmeste Biltema eller bilrekvisita, og kjøper noen feite støydempingsmatter, og ta stanely kniven fatt og begynne å skjere det til - Det burde ihvertfall hjelpe. Jepp, det var det jeg gjorde. Alternativt kan jo duden kjøpe en annen vifte fra f.eks Zalman og sette på. Blir roligere og stillere av det. Stock CPU kjøler er ikke særlig stillegående med mindre du overstyrer den. Står den på smartmode, så durer den i vei så fort du drar i gang litt action. Mange gode tips i tråden bakover for hvordan støydempe stort sett det meste. Er det noe vi ikke har diskutert her, liksom? Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Enig der, men hvis du bruker feite matter på et par cm så hjelper det, ihvertfall gjorde det i en kompis sitt kabinett da jeg støydempa det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Enig der, men hvis du bruker feite matter på et par cm så hjelper det, ihvertfall gjorde det i en kompis sitt kabinett da jeg støydempa det. Og det kabinettet var eit P1** kabinett eller lignande? Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 8600GT lager ikke mye varme, ingen problemer å kjøle disse passivt, har selv passiv kjølt 8600GT i htpcen. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Enig der, men hvis du bruker feite matter på et par cm så hjelper det, ihvertfall gjorde det i en kompis sitt kabinett da jeg støydempa det. Og det kabinettet var eit P1** kabinett eller lignande? Ikke et lignende, men det var et P182 Lenke til kommentar
Smart Ass Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Så jeg kan bare erstatte stock -kjøleren på 8600 med en/to vifter? Noctua<3 Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Jah det er mulig. Men siden vi ønsker flere P182 eiere så anbefaler jeg deg å kjøpe et Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Så jeg kan bare erstatte stock -kjøleren på 8600 med en/to vifter? Noctua<3 Du må nok ha en kjøler i kontakt med GPU osv for å få god nok kjøling for skjermkortet, holder ikke å bare sette på et par vifter nei.. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Se hvordan GPU han har, 8600 Gt er et skjermkort som du lett kan kjøre lydløst med. Lenke til kommentar
Smart Ass Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Det ligger på 49-50 Grader med stock-kjøler.. Er usikker på nå om jeg tør å bruke vifter isteden for.. Lommeboka er kanskje stor, men ikke stor nok til å sløse med penger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå