Nutjob Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Hei. Jeg har ikke giddet å lese hele denne tråden så jeg lurer på hva gjennomsnittet mener om dette kabinettet? Alså, P182...Jeg har sett på det og liker VELDIG godt at PSU er i bånn, for da er det god plass oppe i kabinettet og det kan blir veldig ryddig på grunn av dette men, jeg er da sånn at jeg vil ha lett kabinett med gode løsninger, bra kjøling og av god kvalitet...Tilfredstiller Antec P182/180 mine krav? Må innrømme jeg vart litt skuffa da jeg så at Antec har plastinnlegg(!) innenfor aluminiumen er dette ett stort problem? Får du ett dårlig inntrykk av kabinettet som kvalitet osv.? Må være så ærlig at dette er det eneste som gjør at jeg nøler med det kabinettet..Kan noen være så snill og drepe det inni meg som sier, NEI? Takk :!: Lenke til kommentar
andylove Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Hei. Jeg har ikke giddet å lese hele denne tråden så jeg lurer på hva gjennomsnittet mener om dette kabinettet? Alså, P182...Jeg har sett på det og liker VELDIG godt at PSU er i bånn, for da er det god plass oppe i kabinettet og det kan blir veldig ryddig på grunn av dette men, jeg er da sånn at jeg vil ha lett kabinett med gode løsninger, bra kjøling og av god kvalitet...Tilfredstiller Antec P182/180 mine krav? Må innrømme jeg vart litt skuffa da jeg så at Antec har plastinnlegg(!) innenfor aluminiumen er dette ett stort problem? Får du ett dårlig inntrykk av kabinettet som kvalitet osv.? Må være så ærlig at dette er det eneste som gjør at jeg nøler med det kabinettet..Kan noen være så snill og drepe det inni meg som sier, NEI? Takk :!: 8691754[/snapback] Du høres ut som en klassisk Lian Li type. Jeg var også skeptiskt il at Antec benytter plastikk mellom alu for å dempe lyden i kabinettet. Men for å si hva jeg mener, så gir dette kabinettet et langt mer solid inntrykk enn noen av Lian Li sine kabinetter. Ikke noe som skrangler eller bråker. Lett å skru i er en sannhet med modifikasjoner: Det kreves at du planlegger hvordan du skal installere HW i dette kabinettet. Resultatet etterpå blir knall. Kan ikke si noe annet enn at du burde kjøpe dette kabinettet og at du ikke blir skuffet. Forresten: Det er en god skikk å lese tråden, rett og slett fordi du spør om ting som tidligere er besvart. Om du virkelig er intr, så leser du og ser hva andre sier og mener. Samt at det ligger noen bilder du kan se på.. Lenke til kommentar
slimjim Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Hei. Har fått mitt P182 i hus, og er veldig fornøyd. lite minus er viftene som føler med så det skal bli byttet ut med mist eller papst. Hd opphenget er helt genialt de ligger og hviler på noe som jeg tror er siliconputer så når jeg dytter på hden så gjynger den (selv om den sitter fast), blir nesten like bra som med O-ring. Bruker raptor 74gb 16 mb cach blir stille som en mus. Kjøpte Corsair HX620W psu. Kablene er lange nok og er veeeldig stille Hk P5n32-e sli Mitt 8800gtx kort fikk også plass. Kjører forøvrig så kjører jeg stock på min cpu, og har en noctua NH-U12 liggende er det noen som har teset om det passer i cabben? Endret 28. mai 2007 av slimjim Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Hei. Har fått mitt P182 i hus, og er veldig fornøyd. lite minus er viftene som føler med så det skal bli byttet ut med mist eller papst. Hd opphenget er helt genialt de ligger og hviler på noe som jeg tror er siliconputer så når jeg dytter på hden så gjynger den (selv om den sitter fast), blir nesten like bra som med O-ring. Bruker raptor 74gb 16 mb cach blir stille som en mus. Kjøpte Corsair HX620W psu. Kablene er lange nok og er veeeldig stille Mitt 8800gtx kort fikk også plass. Kjører forøvrig så kjører jeg stock på min cpu, og har en noctua NH-U12 liggende er det noen som har teset om det passer i cabben? 8692895[/snapback] dette var betryggende å høre, skal kanskje ha dette selv...vil nok tro at noctuaen passer ja! Lenke til kommentar
Laland Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Fikk kabinettet på lørdag og er kjempefornøyd så langt! Eneste ting jeg har som er i nærheten av pirking, er det av 12V til Mist 500`n min er litt for kort til mitt Asus P5W DH Deluxe siden den er rett på toppen. Jeg kan ikke legge den på baksiden, da blir det ikke langt nok og sånn som det er nå bøyer den noen av vifte "ribbene" til min Zalman 9500 LED elns. Noen som vet hvor jeg kan få tak i 12v forlengere? Kabinettet ellers er en sann drøm, og de medfølgende viftene er herlige. Stille, kjølende eller monster Lenke til kommentar
ebola950 Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) kan noe ala denne være det du leter etter? edit: en til. begge er dog ikke inne per i dag 25 mai 07 .. en muligens no ala dette man skulle hatt med kassa? hadde sikker vært praktisk kan jeg tenke meg... Endret 25. mai 2007 av ebola950 Lenke til kommentar
Korka Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Har to ting her: Hvorfor fikk jeg antec p182 bakdel på min p180B? Og vil ledningene fra en Thermaltake tr2 550w være for korte for å nå hk'et i kabinettet? Takk:) Lenke til kommentar
Intern Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Hvorfor fikk jeg antec p182 bakdel på min p180B? 8700829[/snapback] Antec følte vel at de måtte oppgradere P180 da? Klager du, kan vi godt bytte Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Hei. Jeg skal i løpet av juni få satt sammen en ny pc. I den forbindelse tenkte jeg å kjøpe et P182-kabinett. Men siden det er litt original løsning mtp. plassering av strømforsyning så lurte jeg på om alle "vanlige" strømforsyninger passer? Og har noen noe forslag til en god og stillegående strømforsyning med det samme? Lenke til kommentar
Korka Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Hvorfor fikk jeg antec p182 bakdel på min p180B? 8700829[/snapback] Antec følte vel at de måtte oppgradere P180 da? Klager du, kan vi godt bytte 8700869[/snapback] vil ikke hehe :!: Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Hei.Jeg skal i løpet av juni få satt sammen en ny pc. I den forbindelse tenkte jeg å kjøpe et P182-kabinett. Men siden det er litt original løsning mtp. plassering av strømforsyning så lurte jeg på om alle "vanlige" strømforsyninger passer? Og har noen noe forslag til en god og stillegående strømforsyning med det samme? 8701027[/snapback] Spørsmål 1: Ja, med ATX standard Spørsmål 2: Ja, det har jeg Corsair HX620 620W Lenke til kommentar
andylove Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2007 Hei.Jeg skal i løpet av juni få satt sammen en ny pc. I den forbindelse tenkte jeg å kjøpe et P182-kabinett. Men siden det er litt original løsning mtp. plassering av strømforsyning så lurte jeg på om alle "vanlige" strømforsyninger passer? Og har noen noe forslag til en god og stillegående strømforsyning med det samme? 8701027[/snapback] Spørsmål 1: Ja, med ATX standard Spørsmål 2: Ja, det har jeg Corsair HX620 620W 8702734[/snapback] Vil også anbefale deg Corsair HX 620W hvis du skal ha en killer-maskin. Hvis du derimot skal ha en litt snillere variant, kan du vurdere å bruke pengene dine på noe annet. Uansett, Seasonic, Mist eller Corsair er å foretrekke. Fordelen med Corsair og MIST er at de er modulære og kan derfor fåes kjøpt med ekstra lange kabler, så kan du strekke disse på kabsiden av hovedkortet. Ikke kjøp Seasonic modulær PSU, da denne har en ekstra 60mm vifta i bakkant som til tider kan ta av litt i følge SPCR. Ellers vil alle PSU ATX passe fint, eneste jeg vet om er Hiper sine PSU'er som lange modulære kontakter som kan komme i veien for nederste viften. Den trenger du strengt tatt ikke å bruke uansett. Kan komme tilbake med noen bilder av hvordan jeg har gjort det, men du burde også titte litt lengre bak i tråden for å se bilder av andre sine løsninger med kabler etc. Mange fine tips her Lenke til kommentar
Intern Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Tja, Antec har lagt P190 ut på siden sin. Link Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) Tja, Antec har lagt P190 ut på siden sin. Link 8703872[/snapback] Det så pent ut Eneste jeg ikke liker med Antec P180/180/190 er at de ikke er så gode hvis man har planer om å kjøre vannkjøling. Ellers er de supre! Jeg skjønner ikke hvorfor så mange mener at Lian Li er så mye bedre. Antec P180/182 (og sikkert P190) har jo mye ebdre kjøleevne, og de har meget god støydemping og. I tillegg til mange smarte løsninger. Lian Li er jo også gode kabinetter, men jeg vil tro at P180/182/190 er blandt de aller beste i sine klasser. EDIT: Likte speiellt den løsningen med plass til 2 PSUer. Spørsmålet er om man trenger det. Det er jo ikke plass til så veldig mye inni kassen der. Endret 25. mai 2007 av christopher909 Lenke til kommentar
Intern Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Går ann å skru på en radiator på toppen. Ellers har det jo blitt to slange hull bakerst, under 120mm viften. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Går ann å skru på en radiator på toppen. Ellers har det jo blitt to slange hull bakerst, under 120mm viften. 8703942[/snapback] Ja, så det. Men jeg tenkte først og fremst på innsiden. Uansett, knall kabinett da Lenke til kommentar
Laland Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 kan noe ala denne være det du leter etter? edit: en til. begge er dog ikke inne per i dag 25 mai 07 .. en muligens no ala dette man skulle hatt med kassa? hadde sikker vært praktisk kan jeg tenke meg... 8700701[/snapback] Takk for de linkene der. Da fikk jeg inn en bestilling. Trenger jo ikke stresse så mye heller Lenke til kommentar
Intern Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Uansett, knall kabinett da 8703953[/snapback] Så absolutt. Kunne ikke være mer enig Lenke til kommentar
Korka Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Hvil 12v kablene fra Thermaltake TR2 550w strømforskyninga mi være for kort for å nå hovedkortet i antec p180b kabinettet mitt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå