Gå til innhold

Bilde fra Kambodsja


ruva

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et fint motiv, et flott tre. Fin komposisjon med framing.

 

Men: Bildet er for uskarpt og mangler kontrast. I tillegg er det litt for mørkt i nedre halvdel, men lysforholdene er slik at det er vanskelig å få til en korrekt eksponering. Her kunne HDR ha blitt anvendt med hell. Himmelen er også en aning for lys etter min mening.

Lenke til kommentar
Jeg synes du har valgt feil utsnitt her. Jeg mener toppen av treet er temmelig uinteressant i forhold til røttene og ruinene, så jeg mener du burde ha konsentrert deg om omtrent dette utsnittet:

 

post-29613-1174836052_thumb.jpg

8234188[/snapback]

 

er ikke helt enig med deg. slik du har croppa bildet, tror jeg at jeg hadde vært usikker på hva røttene faktisk var.

Enig med den andre om at bedre kontrast hadde vært en fordel

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke å se at det er noe galt med himmelen her - tvert imot syns jeg det er en god eksponering. Jeg syns begge utsnittene fungerer veldig godt - treet er tilstrekkelig interessant i seg selv, og tretoppene setter en fin ramme rundt bildet, mens Aetius forslag egentlig er et mer konvensjonelt "se så spennende jungeltempelet i Kambosja er!"-utsnitt. Det funker som juling det også.

 

Bildet trenger imidlertid en runde med oppskarping.

Lenke til kommentar

hei!

 

Takk for kritikk! det var veldig vanskelig lysforhold, veldig mørkt nederst og veldig skarp sol i tretoppen. Syntes selv at hele greia burde bli med, derfor ble til litt uskarp i topp og bunn da blender ikke ble satt lavt nok.

 

Skulle hatt stativ og prøvd meg på HDR men hadde desverre ikke det.

 

har skarpet opp bildet litt men lagret kun med 70 % JPEG.

Endret av ruva
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...