Dobain Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Hei, har følgende problem med maskinen; For et par dager siden fikk maskinen min det plutselig for seg at jeg kjørte raid på diskene mine. jeg har 5 disker som står på SATA og 2 som står på IDE. Det jeg hadde gjort før dette skjedde var at jeg la inn noe software for at canon DV kamera og installert den firewire greia som fulgte med hovedkortet. Når jeg så skulle restarte maskinen nektet den plent å boote. Det første som kom frem var et eller annet om at den ikke fant raid oppsettet mitt (noe jeg ikke har) og sa at den ikke fant noen bootable disk (noe jeg jo faktisk har). Jeg prøvde restart, resette bios, dra ut strømmen osv uten at det hjalp. Så dro jeg ut IDE diskene. Da hadde jeg fortsatt det maset om RAID, men den var snill nok til at den startet i windows. Det jeg har kommet frem til da er at en av IDE diskene mine står som primary boot, det har jeg ikke fått til å endre på. Jeg har jo ikke windows på de så hvis den prøver å boote fra en av de så går det jo ikke. Den ba meg om å legge i en boot-CD eller lignende. MEN. når jeg endelig kom inn i windows etter å ha nappet ut IDE diskene så begynte den plutselig å innstallere noe RAID drivere. Dette var det jo ingen vits i at den skulle gjør siden jo ikke har raid. Så det jeg nå lurer på er; hva skal jeg gjøre for at den ikke skal mase om RAID og så vil jeg jo gjerne ha IDE diskene mine i bruk. Jeg har ikke hatt tid til å avinstallere softwaren til DV camen siden jeg plutselig hadde et fly jeg måtte rekke, og har ikke kommet meg hjem igjen enda. Hovedkortet jeg har: Asus A8N32-SLI Deluxe, nForce4 SLI X16, Socket-939, Dual-GbLAN, Firew, PCI-Ex16 Kjører Windows professional. Lenke til kommentar
Dobain Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Ingen som kan hjelpe meg? Er det kun halvautomater som er inne på dette forumet? Lenke til kommentar
taleg Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Kan virke som om du må inn i bios å rette på ting der. Der kan du sette sata kontrolleren til å ikke virke i raid modus eller noe sånt opg sette sata til første boot.. Lurer du på hvordan du gjør dette anbefaler jeg at du leser hovedkort manualen nøye. Bios er tilgjengelig ved å trykke DEL under post (du vet når maskinen begyner å liste opp ram og ide drives) Taleg Lenke til kommentar
TriNitroToluen Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Den ene kontrolleren kan enten så i raid eller sata2 modus, sjekk hvilken i biosen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå