Tonyman Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Hm.... kommet i knipe. Jeg har en HP TX1020 laptop, og jeg har glemt å lage en gjenopprettings CD / DVD. Det er dog ikke gjort noe med gjenopprettingspartisjonen; kan jeg fortsatt gjenopprette? Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 har en nx9420 og har samme systemet, tipper jeg. hvis du ikke finner noe som heter "HP backup og recovery manager" på laptopen, så kan du prøve å laste ned fra HP´s nettsider. søk etter Enhanced HP Backup and Recovery Manager. kanskje du kan bruke program med TX1020..... Lenke til kommentar
Gega Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 har en nx9420 og har samme systemet, tipper jeg. hvis du ikke finner noe som heter "HP backup og recovery manager" på laptopen, så kan du prøve å laste ned fra HP´s nettsider. søk etter Enhanced HP Backup and Recovery Manager. kanskje du kan bruke program med TX1020..... 8231925[/snapback] Er det ikke bare å trykke f10 under oppstart så lenge du ikke har slettet recovery`n på hardddisken... Geir Lenke til kommentar
Tonyman Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 har en nx9420 og har samme systemet, tipper jeg. hvis du ikke finner noe som heter "HP backup og recovery manager" på laptopen, så kan du prøve å laste ned fra HP´s nettsider. søk etter Enhanced HP Backup and Recovery Manager. kanskje du kan bruke program med TX1020..... 8231925[/snapback] Er det ikke bare å trykke f10 under oppstart så lenge du ikke har slettet recovery`n på hardddisken... Geir 8232099[/snapback] Nei.... dessverre. Jeg installerte nemlig et annet operativsystem på PCen før jeg fant ut at jeg måtte lage de forbaskede rescue-CDene. Og da hjelper det fint lite å trykke på F10, F11 eller noen av de andre F'ene... Lenke til kommentar
Tonyman Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) Ang nedlastning av Enhanced HP Backup and Recovery Manager; Takk for supert tips. Skal prøve å se om det funker. Nedlastningsfilen er på 200 mb, så det må jo skje noe i alle fall Endret 25. mars 2007 av Tonyman Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Hvis pcen fortsatt er så ny at det er garanti på den får du tilsendt plater på garanti ved å ringe HP Support... trur eg.. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) Hvis pcen fortsatt er så ny at det er garanti på den får du tilsendt plater på garanti ved å ringe HP Support... trur eg.. 8232899[/snapback] Nei, han må betale 301,- kroner for gjenopprettingssett. Kan bestilles fra https://sales.sitel.be/hp eller ved å ringe 815 62 020. Anbefaler sterkt å bruke web, siden telefonkøene hos HP Telesales har vært horrible i det siste. Edit: Ser ut til at du må sende en e-post til [email protected]. Sett emnet til "Product not found for Recovery CD". I e-posten skriver du produkt, serienummer, navn og adresse. Endret 25. mars 2007 av TEE Lenke til kommentar
Fumle Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 kan du ikke installere opprativsystemet på vanlig måte da du fikk vel med en key Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 kan du ikke installere opprativsystemet på vanlig måte dadu fikk vel med en key 8233072[/snapback] Det er ikke sikkert han kan det, OEM-key'en på PCen kan ikke brukes sammen med en plate som er beregnet på OEM-lisens. Lenke til kommentar
larseman Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Det er ikke sikkert han kan det, OEM-key'en på PCen kan ikke brukes sammen med en plate som er beregnet på OEM-lisens. Det tviler jeg vil bli noe problem. verstefall er det bare å aktivere windows via telefon Lenke til kommentar
Tonyman Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 Det er ikke sikkert han kan det, OEM-key'en på PCen kan ikke brukes sammen med en plate som er beregnet på OEM-lisens. Det tviler jeg vil bli noe problem. verstefall er det bare å aktivere windows via telefon 8235055[/snapback] Bra tips! Takker Lenke til kommentar
Tonyman Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 HJELP! Se dette svaret fra HP!! "Hi Tony I'm sorry to tell you that we don't have a recovery kit for your norwegian model. Med venlig hilsen Michael Hp telesales" Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 HJELP! Se dette svaret fra HP!! "Hi Tony I'm sorry to tell you that we don't have a recovery kit for your norwegian model. Med venlig hilsen Michael Hp telesales" 8254377[/snapback] Da bør du kontakte HP-supporten på www.hp.no De finner sikkert på en løsning... Lenke til kommentar
Edefjes Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Samme problem her. Mottok ny HP tx1128ea i posten i dag. Starta så maskinen og begynnte å kjøreinnstallasjons veiviser. Men midt i innstalleringa vippa jeg skjermen ned litt som gjorde jeg fikk en blåskjerm, og nå starter bare windows sånn halvveis før det kommer noe feilmelding om ugyldig installasjon. F11 knappen under restart funker ikke. Noe nytt som har skjedd i ditt tilfelle? Lenke til kommentar
jfdeik Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Samme problem her. Mottok ny HP tx1128ea i posten i dag. Starta så maskinen og begynnte å kjøreinnstallasjons veiviser. Men midt i innstalleringa vippa jeg skjermen ned litt som gjorde jeg fikk en blåskjerm, og nå starter bare windows sånn halvveis før det kommer noe feilmelding om ugyldig installasjon. F11 knappen under restart funker ikke. Noe nytt som har skjedd i ditt tilfelle? 8596874[/snapback] Jeg har _nøyaktig_ samme problem som deg. Vurderer sterkt å ta den med tilbake til datakjeden, men da sier de vel bare at de tar den inn til reparasjon... og så blir det det siste jeg ser til den. Ufattelig dårlig system egentlig... burde jo følge med en recoverycd! Lenke til kommentar
Kim1231451 Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Jeg gjorde akkurat det samme som dere, fikk den blå skjermen osv, ring hp i norge så får du tilsendt recovery cd, fikk iværtfall jeg, så bare installerer du vista på nytt! Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Forhør deg med utsalg's stedet, kan være noe "known issue" ved recovery. om du har retur rett på varen også, lever PC'en, hent en ny Lenke til kommentar
mandela Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) nå har jeg hp nx serie maskin, jeg slettet recoverypartisjonen med en gang jeg fikk innstallert winxp pro. Brukte deretter DriveImage XML (freeware) for å lage et gjenopprettingsbilde av OSpartisjonen. Kontaktet senere hp pr telefon og fikk tilsendt winxp pro oem (både i norsk og engelsk utgave ) gratis slik at jeg har OS på cd dersom gjenopprettingsbildet skulle feile. Endret 19. mai 2007 av mandela Lenke til kommentar
jfdeik Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Jeg gjorde akkurat det samme som dere, fikk den blå skjermen osv, ring hp i norge så får du tilsendt recovery cd, fikk iværtfall jeg, så bare installerer du vista på nytt! 8645488[/snapback] Når man bruker denne recovery-cden, vil også gjenopprettingspartisjonen bli laget på nytt? Lenke til kommentar
Kim1231451 Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Tror det,men er ikke sikker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå