Juxtaposed Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Hei! Jeg kikker etter noen høyttalere da mine gamle (den ene i alle fall) er sprengt og jeg trenger et par nye. Jeg har en relativ liten forsterker (NAD 312), men den er i alle fall av kvalitet, og såvidt jeg har skjønt så er NAD watt litt særegent i forhold til hva andre leverer? Den er nå faktisk ikke på mer enn 2x25 watt i 8ohm, men jeg har spilt rimelig høyt med den uten at noe har skjært seg. Jeg har også hatt på soft clipping uten at lyden har blitt noe veldig redusert på ganske høyt volum. Spørsmålet er altså om det fungerer noe særlig å bruke forsterkeren som jeg har nå, NAD 312, på 2x25 watt i 8 ohm til Genexxa GX 1000 høyttalere som har disse spesifikasjonene; Enclosure Type: Twin 10" 3-way Bassreflex Impediance: 4 Ohm Sensitivity: 96 dB Freq. Responce: 25-20000 Hz Max Music Power: 300 W Dimensions [mm]: 309 x 1040 x 324 Nad 312 har disse spesifikasjonene; - 2x25 Watts continuous power into 8 ohms - 75 Watts dynamic power into 2 ohms - All discrete circuitry, including phono stage - Short signal path from input to output - Tone controls defeat switch - Soft Clipping Mvh Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Ja tror nok NADen skal kunne drive GX 1000 helt fint Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 2x25 watt blir kanskje litt lite, selv om forsterkeren er strømsterk, så blir det litt tynt for 2 10" basselementer. Kan jo kjøpe en effektforsterker å supplere med da. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Nei ikke når Sensitivityen er på 96 dB, da går det nok fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå