Gå til innhold

Bygge om en laptop til stasjonær mod?

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er mulig og bygge om en laptop til en stasjonær pc? Tenker da for eksempel og gjøre det billig og greit og gå på QXL, finne en laptop som har defekt skjerm, mangler hd og ram, men det i seg selv er ingen problemer.

På QXL finner man lett en pc med over 2ghz til en billig penge. Eneste som mangler er da skjerm og slikt.

Er det mulig og dytte hk, psu, skjermkort og alt spetakkelet inni et litt modifisert plexi glass kabinett? Tenker da at eg kan få laget meg et kabinett av en størrelse eg selv velger og legge ting som eg selv vil? Er jo ingen problemer og lage plass i plexi'en til vifter og slikt, bare man har riktig verktøy.

Passer de fleste hd'ene som følger med laptop til og koble en ekstern skjerm? Er det noen problemer hvis det mangler PSU og bruke en som er beregnet til en vanlig stasjonær pc? Er jo ingen problemer og koble til vanlig tastatur og mus, istedenfor det som følger med. Har aldri åpnet en bærbar før, men vil tro det bare er en tynn kabel som kobler de tastene som henger fast på maskinen til hk'et.

Hadde vært supert med svar. Kjeder meg for tiden, og et slikt lite prosjekt hadde passet meg helt perfekt :D Tror det hadde lett blitt en sinnsykt rå pc, med alle mulighetene til og spesial lage til LED's, vifter og alt mulig rart ekstra utstyr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...