Amos Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Jeg har en urgammel 15" Packard Bell skjerm stående. Resten av maskinvaren er relativt ny (Geforce 2 GTS skjermkort, 256 MB Sdram, AMD 1,2 ghz cpu osv). Mitt spørsmål er: Har skjermen egentlig noe å si for hvorvidt jeg skal få til å spille nyere spill? Eller er det slik at det er resten av komponentene som bestemmer hvorvidt man kan spille de nyeste spillene? Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Nei skjermen vill nok funke uansett, bildekvaliteten vil nok være et annet tema. Det spørs vell helst hvor kresen du er, jeg hadde aldri klart å sitte med en urgammel 15tommer :smile: Lenke til kommentar
Laka Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Ikke jeg heller :smile: Vil anbefale deg i å investere i en ny skjerm :wink: Lenke til kommentar
Amos Skrevet 13. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2002 Jeg har en nyere 19" også, men vil gjerne bygge ny maskin, og ha 2 maskiner, eller selge den gamle (sammen 15" skjerm). Hvor mye vil jeg kunne kreve for dette oppsettet synes dere? -Aopen HQ 45 kabinett -Abit KT7a Raid hovedkort -AMD Athlon t-bird 1,2 ghz -256 MB sdram (Uorginalt) -Gainward Geforce2 GTS 64 MB (Golden sample) -40 GB IBM Harddisk -SB Live 128 -Trådløst tastatur og mus (Logitech) -Logitech flightstick -Creative surround (Cambridge?) -Packard Bell 15" skjerm Lenke til kommentar
aron Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Bare sjekk hva skjermen tåler. Ikke blås på med oppløsning og oppfriskningsfrekvens. Går du over hva skjermen tåler kan du risikere å svi av både kort og skjerm. Finner du riktig driver til skjermen vil denne begrense hva du kan kjøre, men ikke stol blindt på dette. Sjekk tekniske data for skjermen! Så kan du spare til en ny og stor skjerm i mellomtiden. :smile: Lenke til kommentar
Amos Skrevet 14. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2002 Quote: Den 2002-12-14 18:39, skrev aron:Bare sjekk hva skjermen tåler. Ikke blås på med oppløsning og oppfriskningsfrekvens. Går du over hva skjermen tåler kan du risikere å svi av både kort og skjerm. Finner du riktig driver til skjermen vil denne begrense hva du kan kjøre, men ikke stol blindt på dette. Sjekk tekniske data for skjermen!Så kan du spare til en ny og stor skjerm i mellomtiden. :smile: Jeg har stilt inn på "optimal" på oppfriskningsfrekvens, og kjører en oppløsning på 800x600. Burde være på den sikre siden da, eller? Lenke til kommentar
aron Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 800x600 er sikkert fornuftig, som jeg sier se om du kan få tak i tekniske data for skjermen. Det kan hende at den klarer mer, men min erfaring er at å "blåse" oppløsning blir stusselig like vel. Mer komfort er det med bra oppfrikningsfrekvens,(mindre flimmer osv.) men vær forsiktig.. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 under 85 hz er dødens... (for augene mine i allefall) 75 går til nød, men 60 får eg hodeverk ganske fort. Men fleks til med bra skjerm når du først kjøper deg PC... det er greit! la tusenlappene sitte laust når du først skal kjøpe skjerm, for den kan du ha i maaaange år framover, men du skulle vel ikkje kjøpe skjerm du? Lenke til kommentar
Amos Skrevet 15. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2002 Jeg har en Phillips 19" som jeg bruker til vanlig. Denne skjermen er jeg veldig fornøyd med. Men hvis jeg skulle kjøpe en ny skjerm for en rimelig penge, rundt en 2000 kroner, hvilken bør jeg velge da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå