dj_vega Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) Hei, i mai skal jeg kjøpe ny laptop som skal brukes til det meste. Jeg har noen krav: * Fint design * god batteri levetid! * Billig * seriøs produsent * mye ytelse for pengene * Norton må IKKE følge med * Den bør være stille så en mus Jeg har funnet denne Laptop`n som jeg tror har det jeg trenger minus batterilevetid eller stemmer dette? Kom med forslag folkens Endret 25. mars 2007 av dj_vega Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 skolebruk, internet, litt downloads, spill som cs og bilspill og lignende Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) maks prisen er på? Endret 25. mars 2007 av Singh tha king Lenke til kommentar
zonko Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Jeg forutsetter at budsjettet ditt ligger å rundt 6 store, og lanserer denne som en kandidat. Bedre grafikkort er en av grunnene til at jeg anser denne som bedre. Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) Har den GOD batteri levetid? makspris: 7 høvdinger Endret 25. mars 2007 av dj_vega Lenke til kommentar
zonko Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Prøv en emnetittel a la "Allroundmaskin, god batteritid max 7000", som forklarer litt mer om hva du er ute etter. Nei, den maskina jeg linket til har bare to timers batteri, og det er ikke noe særlig. Derimot synes jeg den gir veldig bra ytelse i denne prisklassen, der man skjelden finner kombinasjonen godt batteri og god ytelse. Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) har denne selv. vil duge til det meste og har knall batteritid med 9 cellers batteri (blir kanskje litt dyr...) Dell inspirion 6400 Endret 25. mars 2007 av AndyF Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 Likte den litt mer er dell bra? Lenke til kommentar
magnum65 Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) Om batterilevetid og støy/varme er viktig er det KUN Intel Core 2 Duo / Core Duo som gjelder. Førstnevnte er litt dyrerere og ca 10% raskere (ved samme klokkehastighet) og er også 64 bit. Batterlevetiden er også et par prosent bedre. Vil du ha det beste velger du Core 2 Duo. Vil du ha mest for pengene velger du Core Duo --- Dell Insprion 6400 (eller 640m som er en 14" som eller er ganske lik, men kun med integrert grafikk) er solide og gode maskiner. Her er en link til en test hos DinSide: http://www.dinside.no/data/maskinvare/pc+-.../art299866.html Du kan få 6400 fra 6190,- http://www1.euro.dell.com/content/products...dhs1&l=no&s=dhs anbefalt oppgradering er: - 9 cellers batteri (gir over 6 timers batterilevetid med Intel GMA skjermkort, 4-5 timer med GForce 7300) - 1 GB Ram er minimum med Vista. - Vista Home Premium (Aero (3D) grafikk, Mediacenter, + div annet snacks) Merk: Dell GMA grafikkort gir deg lang batterilevetid, men gjør at du kun kan spille de aller enkleste (typisk 5 år gamle) spillene. Skal du ikke spille spill, så gå for Intel GMA grafikk, da får du; - lengre batterilevetid - mindre varme - mindre støy Inspiron 640m får du fra 6590,-, men den leveres da med 1 GB Ram http://www1.euro.dell.com/content/products...dhs1&l=no&s=dhs Oppgradering til 9 cellers batteri er også å anbefale her, men dette gjør at batteri stikker ut litt på baksiden (roter bildet på denne siden for å se hva jeg mener) Maskinene er ganske like så det spørs hvor stor maskine du har lyst på. Lykke til Endret 25. mars 2007 av magnum65 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå