Forumforumforum Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Har i det siste hatt varierende problemer med pcen. Til tider forsvant et par partisjoner fra "Min datamaskin", andre ganger fikk jeg f.eks ikke brukt programmer som lå på D: I går ville ikke pcen boote i det hele tatt, den stoppet opp mens den bootet, fant hardisker, dvd-rom etc. Ingenting hjalp.. Formaterte og installerte derfor windows xp på nytt. Etter formateringen av C: og ny installering av winxp var plutselig F: ødelagt. Fikk ikke åpnet den fordi "filer eller mapper er skadet/ødelagt". E: var også helt klikk. Hvis jeg spilte av en sang med et filnavn kom det lyd fra en helt annen sang... Sånn var det med alle sangene på partisjonen... Skulle jeg se på et filmklipp var det ikke riktig filformat i følge både VLC, windows media player og Winamp. Alle sa det var feil codecs. Tenkte derfor jeg skulle rydde opp, og formatere et par partisjoner osv. Begynte med F: som var skadet/uleselig.. Den ville ikke la seg formatere grunnet at det var noe som ble brukt der. Avsluttet alle prosesser som kunne bruke F:, men gikk ikke.. Derfor rebootet jeg, og får opp "NTLDR MANGLER".. NOK tenkte jeg.. Jeg gidder ikke den driten her mer.. Derfor, er det disken(e) mine som krangler/har fått nok/tar kvelden? Har disse diskene: Western Digital Caviar 250GB Western Digital Caviar SE 200GB De ble kjøpt i Mai og September 2004. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 ... Den ville ikke la seg formatere grunnet at det var noe som ble brukt der. Avsluttet alle prosesser som kunne bruke F:, men gikk ikke.. Derfor rebootet jeg, og får opp "NTLDR MANGLER".. 8231060[/snapback] Det der er ikke diskfeil, det høres ut som du har formatert systemdisken. Det er den som booter og inneholder NTLDR. Hvilken versjon av Windows har du på CD? Hvis du har førsteversjon uten SP1 så kan det gi store problemer. Hvis du vil sjekke diskene så bruker du DLG Diagnostic (finnes også på UBCD). http://support.wdc.com/download/ Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) Det der er ikke diskfeil, det høres ut som du har formatert systemdisken. Det er den som booter og inneholder NTLDR. Hvilken versjon av Windows har du på CD? Hvis du har førsteversjon uten SP1 så kan det gi store problemer. Hvis du vil sjekke diskene så bruker du DLG Diagnostic (finnes også på UBCD). http://support.wdc.com/download/ 8231931[/snapback] Jeg prøvde å formatere en partisjon på 10gb som inneholder bilder, dokumenter etc. (har tatt backup ofte av den partisjonen spesiellt) Kan det ha gått utover hele disken generelt da? Jeg hadde Windows XP Mediasenter da alt klikka.. Nå har jeg fått lånt meg en Windows XP Professional, i tilfelle det var SW-feil.. Har akkurat vært på røvertokt og lånt en 200-gb fra min bror og lagt in OS på den. Skal prøve å teste de andre diskene litt nå straks. Hva med alle de andre problemene? Noen som veit hva det kan tyde på? edit::: Kan legge til at etter at jeg la inn OS på en annen disk, er plutselig ikke partsjonen skadet mer, jeg får lest filer.. blir bare forvirret jeg.. Får kjøre diagnoseprogrammet på de, og se om de fortsetter å klikke. Endret 25. mars 2007 av espennyh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå