Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Syke Politibiler - Raske & Digge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har jo vært mange røverhistorier om UPs biler. Ladaer med 1000 hk. Mener de kjøpte inn et par Impreza WRX STier? Og at de hadde en DEL ulykker.

8230788[/snapback]

I troms har de 2 stk, ingen ulykker enda med de. I tillegg skal de ha en Volvo V70 R av noe slag, har ikke fått _gleden_ av og se den enda. Alle sivilie da.

Lenke til kommentar
Politiet i Norge har det som kan defineres som "fete-familie-biler", noe direkte muskelbil er det nok ikke snakk om men faen heller, de er ganske fete. :D

Hater politiet, knyter seg alltid i nakken når jeg passerer en ny volvo på veien, bare fordi jeg så en ny S60 som sivilbil har jeg fått helt volvo angst. lol.

8233005[/snapback]

Vet hvordan du føler det. Den lokale sivilbilen er en mørkeblå Ford Mondeo, forrige modell, stasjonsvogn. Kjører aldri forbi Mondeoer lenger. :wee:

8233043[/snapback]

Er jo ikke ulovlig å kjøre forbi så lenge man ikke kjører over fartsgrensen. Og hvis man ikke kan kjøre pent og ordentlig så har mann ingen ting på veien å gjøre. Og hvis man kjører pent så slipper man at det knyter seg i nakken. Jeg kjører gladelig forbi politi på E6 jeg. Når det er 100 og de ligger i 95 så kjører jeg forbi med ekstremt god samvittighet.

Lenke til kommentar
Vet hvordan du føler det. Den lokale sivilbilen er en mørkeblå Ford Mondeo, forrige modell, stasjonsvogn. Kjører aldri forbi Mondeoer lenger. :wee:

8233043[/snapback]

Er jo ikke ulovlig å kjøre forbi så lenge man ikke kjører over fartsgrensen. Og hvis man ikke kan kjøre pent og ordentlig så har mann ingen ting på veien å gjøre. Og hvis man kjører pent så slipper man at det knyter seg i nakken. Jeg kjører gladelig forbi politi på E6 jeg. Når det er 100 og de ligger i 95 så kjører jeg forbi med ekstremt god samvittighet.

8233667[/snapback]

:sick:

Spar meg for moralprekener da.

Lenke til kommentar

Med mindre den andre bilen kjører i 10-20 km/t under grensa kan du ikkje kjøre forbi utan å bryte den. Med mindre det er ei veldig lang strekke.

Har aldri høyrt nokon bli stoppa på grunn av ein vanleg forbikjøring, men det har kanskej skjedd?

Lenke til kommentar
Med mindre den andre bilen kjører i 10-20 km/t under grensa kan du ikkje kjøre forbi utan å bryte den. Med mindre det er ei veldig lang strekke.

Har aldri høyrt nokon bli stoppa på grunn av ein vanleg forbikjøring, men det har kanskej skjedd?

8233693[/snapback]

du har lov til å bryte fartsgrensa under en forbikjøring, men det er bare sånn der og da, og skal ikke overstige fartsgrensa med mange km/t

Lenke til kommentar

8233693[/snapback]

du har lov til å bryte fartsgrensa under en forbikjøring, men det er bare sånn der og da, og skal ikke overstige fartsgrensa med mange km/t

8233807[/snapback]

Kan du vise til hvor det står i norsk lov ?

Lenke til kommentar
Kan du vise til hvor det står i norsk lov ?

8233835[/snapback]

nix, men jeg regner med at det stemmer, da jeg lærte det av to kjørelærere, og en sensor under kjøreopplærlinga mi.

Men mener ikke at du kan kjøre forbi i 90 i 60 sona.

Lenke til kommentar
Det bli jo litt feil, for hvis du må opp i 90 for å komme forbi tviler jeg på at forbikjøringen var "lovlig" i utgangspunkte.

8233885[/snapback]

jeg sier ikke at det er lovlig å kjøre i 90 i 60 sona. lær deg å lese.

Lenke til kommentar

8233043[/snapback]

8233667[/snapback]

Nå skal en ikke glemme at mye av frykten er psykisk. Når jeg kjører forbi er det ikke farten jeg følger mest med på. Speil og veien, jeg er tross alt i motsatt kjørefølt, med poteniselt motkommende trafikk, og jeg vil heller følge med på veien og i speilene ett hundre prosent, heller enn å være 100 % sikker på at jeg ligger i nøyaktig 80 km/t i en 80-sone.

Lenke til kommentar
nix, men jeg regner med at det stemmer, da jeg lærte det av to kjørelærere, og en sensor under kjøreopplærlinga mi.

Men mener ikke at du kan kjøre forbi i 90 i 60 sona.

Det er IKKE lov å bryte fartsgrensen under forbikjøringer (selv om kjørelæreren din syns det var greit...det gjorde min også). Om politiet er så veldig streng på det er en annen sak.

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar
*Snip*

Det er IKKE lov å bryte fartsgrensen under forbikjøringer (selv om kjørelæreren din syns det var greit...det gjorde min også). Om politiet er så veldig streng på det er en annen sak.

8234243[/snapback]

Det er vel heller om politiet klarer å få en fartsmåling på deg (som er veldig lite sansynlig). :thumbup:

Endret av Kurume
Lenke til kommentar

Var en del ford mondeo 4x4 med cossie motorer her før, men dem gikk som sagt som fan og plastikken føyk bra om vintern. Var sivile på hamar politistasjon ei stund ihvertfall.

Men er bortkasta med raske biler her da de ikke kjører fort med dem siden det er trafikkfarlig pga "veldig" bra veier :)

Lenke til kommentar

En natt i sommer var jeg ute og kjørte, så brente en Subaru Impreza forbi meg, blå med skikkelig feit spoiler. :D

Og 2 sek etter, kom politiet etter også. haahaha :D

Så den parkerte nedi gaten her for noen dager siden, haha.

Man må kjenne det i buksa hvis man kjører fra politiet på den måten. :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...