Max!muS Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Har tebkt og bytte ut 3,5" plassene med 5,25" for å innstalere stødempere til harddiskene. Noen tips på hvordan jeg kan gjøre dette? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Kanskje jeg misforstår noe fundamentalt her, men å få en liten plass til å bli større er jo mot fysiske lover. Av slike HD stødempere jeg har brukt så tar den for gitt at man bruker en 5,25" plass for å sette en 3,5" harddisk i. Mao, du må bruke de plassene som idag holder DVD-ROMen og lignende. Der HDen din står idag har jo ingen mulighet for å ha noe 5.25" formfaktor. Så svaret til deg er jo at du må sette HDen opp under DVD-ROMen din. AKIRA Lenke til kommentar
Max!muS Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 Har tebkt og bytte ut 3,5" plassene med 5,25" for å innstalere stødempere til harddiskene.Noen tips på hvordan jeg kan gjøre dette? 8230302[/snapback] skal skru ut 3,5" plassene og bytte de med en ny løsning, ta en 5,25 løsning fra et gammelt kabinett og skru det inn der 3,5 plassene er i dag. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Vel, da har du jo en utfordring...da snakker vi jo om å drille opp nye hull, sveising om du har peil...osv. Jeg synes det høres veldig tungvint ut da. Men hvis du er såpass handy så er det jo bare å kjøre på. Det eneste valget du har da er jo å sette det opp vertikalt inni 3,5" slotten. Og da kanskje du får plass til to ved siden av hverandre. Du må kappe opp den eldre holderen da..da den er for høy å sette rett in. Er det noe spesiell grunn til at du ikke kan bruke 5.25" plassene du har? Du har jo to ledige der. AKIRA Lenke til kommentar
Max!muS Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) Har tebkt og bytte ut 3,5" plassene med 5,25" for å innstalere stødempere til harddiskene.Noen tips på hvordan jeg kan gjøre dette? 8230302[/snapback] skal skru ut 3,5" plassene og bytte de med en ny løsning, ta en 5,25 løsning fra et gammelt kabinett og skru det inn der 3,5 plassene er i dag. 8230855[/snapback] ja, skal kjøpe zalman vifte styring + 5 vifter og 1 eller 2 hardisker. Men 5,25" i mitt kabinett er ikke sveist, bare skrudd på. tenkte å bare sette noen 5,25" under de som er der fra før, hvis ikke dette går får jeg prøve ditt forslag. Endret 25. mars 2007 av yeah_man_ha Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Altså, som du ser så har du jo en 3,5" disk stående under 5,25" plassene. Den fyller hele bredden. Det forteller jo meg at du på ingen måte får plass til noe 5,25" ting der. Den er jo 1,75" for liten! Alternativet er jo å rett og slett kutte vekk alt under 5,25" plassene...men da vil du jo ende opp med ett veldig utstabilt kabinett da de tingene du kutter bort også er det som gjør kabinette stabilt. Og de eldre komponentene du vi ha inn er jo ikke laget for å passe i det kabinette..så da må du jo lage egne fester. Det er ikke meningen å være kritisk altså, men første posten din tilsier at du ikke gjør dette hverdag eller..noensinne..for da hadde du ikke spurt om råd..du hadde vist hva du måtte gjøre. Så jeg bare lurer litt på om du har planlagt dette noe særlig? For å få til det du sier...så må du jo uansett kutte bort en del ting og sette på plass nye. Funker ikke dette ender du jo opp med skrapjern av ett kabinett. Hvor har du tenkt å feste de 5 viftene forresten?? AKIRA Lenke til kommentar
Max!muS Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 Har tebkt og bytte ut 3,5" plassene med 5,25" for å innstalere stødempere til harddiskene.Noen tips på hvordan jeg kan gjøre dette? 8230302[/snapback] skal skru ut 3,5" plassene og bytte de med en ny løsning, ta en 5,25 løsning fra et gammelt kabinett og skru det inn der 3,5 plassene er i dag. 8230855[/snapback] ja, skal kjøpe zalman vifte styring + 5 vifter og 1 eller 2 hardisker. Men 5,25" i mitt kabinett er ikke sveist, bare skrudd på. tenkte å bare sette noen 5,25" under de som er der fra før, hvis ikke dette går får jeg prøve ditt forslag. 8230975[/snapback] 2 vifter i sideveggen 1 bak 1 med harddisk og skal kutte plass til en vifte i toppen av kabinettet. Nei du har vel rett at jeg ikke gjlr det vær dag. men en dag må være den første og jeg bare prøver å finne ut av mulighetene. 3,5" plassene er ikke plassert liker langt foran som 5,25" og det er jo god nokk plass til hovedkortet. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Jeg skal gjøre det samme med kabinettet mitt løser problemet ved å bare kaste hele den gamle løsningen og lage en ny av lexan. da blir det 4 eksterne 5.25" og så mange interne som jeg har plass til. Tror også at dette kommer til å se mye stiligere ut enn den gamle løsningen. Lenke til kommentar
Max!muS Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 Har tebkt og bytte ut 3,5" plassene med 5,25" for å innstalere stødempere til harddiskene.Noen tips på hvordan jeg kan gjøre dette? 8230302[/snapback] skal skru ut 3,5" plassene og bytte de med en ny løsning, ta en 5,25 løsning fra et gammelt kabinett og skru det inn der 3,5 plassene er i dag. 8230855[/snapback] ja, skal kjøpe zalman vifte styring + 5 vifter og 1 eller 2 hardisker. Men 5,25" i mitt kabinett er ikke sveist, bare skrudd på. tenkte å bare sette noen 5,25" under de som er der fra før, hvis ikke dette går får jeg prøve ditt forslag. 8230975[/snapback] 2 vifter i sideveggen 1 bak 1 med harddisk og skal kutte plass til en vifte i toppen av kabinettet. Nei du har vel rett at jeg ikke gjlr det vær dag. men en dag må være den første og jeg bare prøver å finne ut av mulighetene. 3,5" plassene er ikke plassert liker langt foran som 5,25" og det er jo god nokk plass til hovedkortet. 8231139[/snapback] GOOD! Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Det enkleste er jo bare å fjærne 3,5" racker og montere alu plater helt ned til bunn så borrer du bare noen hull. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå