the_ruthless Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Hei. I dag trenger jeg noen gode forslag til en casemod. Eller, jeg trenger å lage en case... Jeg har en liten Linux-router, som for tiden er en åpen boks, altså ramma fra et gammelt Brick-kabinett med hovedkort, PSU, CD-ROM, harddisk, og diskettstasjon i. (Og ymse kort og ting på hovedkortet, såklart.) Maskina gir stort sett kun lyd fra PSU'en, ettersom harddisken slår seg av etter to minutter på og ettersom vifta på prosessoren foreløpig er slått av (på grunn av den abnormalt digre ribba som står på, og som takler AMD-CPU'er opp til 1,97GHz). Jeg vil ha en case som er demper og fjerner all støy, fra PSU og også denne foreløpig avslåtte CPU-vifta. Om det er viktig å vite, skaper ikke CPU'en mye varme (det er en Intel Pentium 100MHz) og lufta som kommer fra PSU'en er fin og kald. Noen som har noen forslag til en solid, lyd-dempende case, som også er LAN-vennlig (altså lett transportabel) og gjerne litt dekorativ..? Jeg akter ikke å stue denne maskina bort i en krok, men gjerne å ha den stående midt på gulvet. Uten å høre den. Kom med forslag til; - utførelse - material-bruk - budsjett (helst så billig som mulig) - og ellers det dere skulle mene er viktig Tenker at den skal være _max_ 60cm lang, i høyde, bredde og lengde. Og at den har noe lufting (lydfeller) er nok også meget lurt. Tilgang til diskettstasjon, CD-ROM, og kort bakpå er også lurt. (Lang, teit post. Håper noen gidder å svare på nok en posting fra meg. Ha en fortsatt fin dag.) Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Hva med en leca-blokk? :smile:er vel ikke plass til et full-size hovedkort inne i en sånn en når jeg tenker meg om. Hvis du setter hovedkortet på høykant derimot, og bygger et slags plexitak over den delen av leca-blokka du trenger hull i kan det funke. Om en leca-blokk er videre pen kan vel diskuteres.. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 13. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2002 Tja. Tror muligens det ligger noen Leca-blokker nedi dalen her. Og muligens også noen mursteiner (av sånn type med isopor-greier i, som man bruker til å lage grunnmurer-til-hus med). ("VK1 Harde&Plastiske Materialer" på skolen min kan vel eventuelt hjelpe meg...) Bor på en gård, og det er strengt tatt mye rart som ligger rundt om nedi dalen, i gamle stuer og sånt her. (Pluss garasje, osv...) Bare min/deres kreativitet setter en stopper her, egentlig. (Pluss budsjettet mitt, som helst ikke bør overskride fem hundre kroner, og som aller helst bør ligge under hundre kroner.) Lenke til kommentar
smygarn Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Det beste svaret på dette problemet må vel være en Klassisk Clas Ohlson koffert-mod.. Det du trenger er: En koffert fra Clas Ohlsson, (har en slags sølv/metallic finnish) En stikksag Et bor Og en bæsh med kreativitet Burde være billig nokk, og rimelig planke.. Blir den for støyende kan du inn noe av skungummien i "skroget". Kofferten er ikke dyr heller btw Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 13. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2002 Tjaaa... Har vurdert koffert. Men har veket fra idéen. (Burde kassa kanskje være stor og solid nok til at jeg kan ha en flat 486-maskin og en 14"-skjerm stående oppå der..? Også noe å tenke på... Jaja.) Bedre løsninger enn koffert..? Selv om det ER en mulighet. (Har kanskje noe gammelt og stilig oppi "verkstedet"...) Lenke til kommentar
smygarn Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 For å forsterke den mekker du bare noen "pilarer" som du kombinerer med skruene som fester HK. :smile: Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 13. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2002 Har selve ramma som hovedkort, PSU, harddisk, CD-ROM osv. står i. Trenger bare en kasse til/rundt denne. Burde vel være ganske så sterk. Men kan alltids eventuelt lage slike "pilarer", om det trengs. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Tenke tenke ........... * Brusskasse * Pappeske * Trillebor * Vekubber * plexiglass Lenke til kommentar
Sargent Fire Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Ta deg en tur på microplex.no og bli frelst, det ble jeg :wink:. Har akkurat lagt litt penger å casemodde selv og angrer ikke på det i det hele tatt. Mvh,Stian Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 13. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2002 Har vurdert muligheta for å titte på MicroPlex, men vet at jeg strengt tatt ikke har råd (og heller ikke greier PSU'en å gøffe fra seg nok strøm til lys, eller sånt, og da må jeg kjøpe ny PSU...). Tja. Får vel sjekke nå, da. Blir sikkert å ende med at jeg sover dårlig i natt. Lenke til kommentar
Viperz Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Hvilken koffert er best til å ha en pc i? den må jo ikkje være altfor dyr heller.... Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Quote: Viperz skrev (2002-12-14 14:07):Hvilken koffert er best til å ha en pc i?den må jo ikkje være altfor dyr heller.... Jeg har bygget min inn i en foto/cd-koffert fra clas ohlson. Denne er i "aluminium", dvs. finér med folie utenpå, dog med aluminiumskanter. Funker som skitt for meg, og koster intet mindre enn 359,- i tillegg kjøpte jeg to aluplater på C. O. -> en for å feste hovedkort i, og en for å feste HD-er i. Selv om det er under min verdighet, så kanskje jeg kan legge ut noen bilder av vidunderet... (Liker overhodet ikke det konseptet de fleste driver med og kaller "case mod". Jeg liker å mekke ting selv og kalle det jeg har for selvlaget kabinett. Evt. å endre på kabinett for å forbedre funksjonalitet, så vi får se om dere er verdige bilder av mesterverket mitt) Er heller ikke helt ferdig med siste finpuss. For å strukturere litt mindre, så har jeg brukt ca 500 kroner så langt, og det eneste jeg mangler er gitter på utvifte, filter på innvifte og påknapp. Kanskje jeg skal sette inn en svak LED eller to slik at den ikke lyser for mye opp:-p Lenke til kommentar
Viperz Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Hvilken koffert er best til å ha en pc i? den må jo ikkje være altfor dyr heller.... Lenke til kommentar
hazze Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 trenger bare si en ting... LEGO * Billig * Tilpassningsvennlig * Solid (limer litt med superlim) * Design som du vil Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 14. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2002 Vet ikke sikkert, men forestiller meg at LEGO ikke demper støy noe særlig. Noen som har erfaring/meninger om dette..? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Quote: Viperz skrev (2002-12-14 19:05):Hvilken koffert er best til å ha en pc i?den må jo ikkje være altfor dyr heller.... Se posten min over: Clas Ohlson, billig og bra nok! Lenke til kommentar
Viperz Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 går det an å få en link til den kofferten?? Finn den ikke.... Lenke til kommentar
Journeyer Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 FInn et sted hvor det jobbes på veiene i nabolaget, stikk av med en slik stor firkantet rød plast-kjegle og monter pc'n inni den Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Quote: Viperz skrev (2002-12-15 02:35):går det an å få en link til den kofferten??Finn den ikke.... Gå inn på http://www.clasohlson.no Søk på artikkelnummer 32-2209, så er du i gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå