Gå til innhold

Den du ringer kan ikke nås for øyeblikket, Tele2?

Anbefalte innlegg

Jeg har en Samsung SGH 720 mobil med Tele 2 Scratch abonoment. Problemet er at de siste dagene har personer som skal ringe meg fått følgende beskjed: "Den du ringer kan ikke nåes for øyeblikket". Jeg har verken vart opptatt i telefonen eller hatt den avslått da personene prøvde å nå meg.

Men sende meldig det går det fint an å sende til meg. Det skal også nevnes at når jeg ringer den persinen som ikke når til meg for derettet å la dem prøve å ringe meg opp igjen først da vil mobilen min ringe.

Hva kan dette komme av, er det en feil på nettverket til Tele2? Noen andre som har opplevd lignende? Skal ringe opp Tele 2 kundeservice, men dette ikke før mandag, så kunne tenke meg noen svar fra forumet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det samme opplevde jeg da jeg prøvde å ringe søsteren min. Dette var i 8-tiden torsdag morgen. Plutselig fungerte det igjen.. Hvis du finner årsaken så post det gjerne her. Kjekt å vite.

8231944[/snapback]

Mobilen min har vært på siden september. Restartet den i dag og det funket bra igjen. Folk kunne ringe meg opp igjen normalt. For se hvor lenge det værer.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt dette problemet en stund nå, men jeg får ikke meldinger heller, men når jeg prøver og ringe ut eller slå av og på mobilen så får jeg alle meldingene, har prøvd en alt tele2 sier, og er fortsatt sånn.. har ingått avtale om og levere mobilen til service og hvis det ikke er no galt med mobilen tar tele2 regninga :)

Lenke til kommentar

En mobiltelefon er alltid tilkoblet en gjestesentral, der all informasjon om hva slags telefon en har, IMEI nummer osv blir lagret.

En gjestesentral er nesten tilsvarende et GSM-aksesspunkt som sender ut signaler, bortsett fra at det er færre av dem.

Dersom en telefon har blitt medbrakt et stykke (la oss si en radius på ca 10km), og mobiltelefonen blir tvunget til å bytte gjestesentral, er det ikke alltid den klarer det, og telefonen "tror" forsatt at den er koblet til samme sentral som tidligere.

Dermed blir det i noen tilfeller vanskelig å motta samtaler og SMS. Men om du skrur av og på telefonen, vil den oppdatere seg på GSM-nettet og igjen koble seg til nærmeste sentral :)

Lenke til kommentar
En mobiltelefon er alltid tilkoblet en gjestesentral, der all informasjon om hva slags telefon en har, IMEI nummer osv blir lagret.

En gjestesentral er nesten tilsvarende et GSM-aksesspunkt som sender ut signaler, bortsett fra at det er færre av dem.

Dersom en telefon har blitt medbrakt et stykke (la oss si en radius på ca 10km), og mobiltelefonen blir tvunget til å bytte gjestesentral, er det ikke alltid den klarer det, og telefonen "tror" forsatt at den er koblet til samme sentral som tidligere.

Dermed blir det i noen tilfeller vanskelig å motta samtaler og SMS. Men om du skrur av og på telefonen, vil den oppdatere seg på GSM-nettet og igjen koble seg til nærmeste sentral :)

8299118[/snapback]

Kan ikke være dette, er kun etter jeg byttet mobil dette skjer, har prøvd med en annen mobil nå en uke og har vært hel fin.. og aldri skjedd med andre telefoner jeg har hatt

Lenke til kommentar
Kan ikke være dette,  er kun etter jeg byttet mobil dette skjer,  har prøvd med en annen mobil nå en uke og har vært hel fin..  og aldri skjedd med andre telefoner jeg har hatt

8303920[/snapback]

Det er jo nettopp dette jeg prøver å forklare. Det er ikke alltid mobiltelefonen klarer å oppdatere seg med gjestesentralen :)

Lenke til kommentar
Kan ikke være dette,  er kun etter jeg byttet mobil dette skjer,  har prøvd med en annen mobil nå en uke og har vært hel fin..  og aldri skjedd med andre telefoner jeg har hatt

8303920[/snapback]

Det er jo nettopp dette jeg prøver å forklare. Det er ikke alltid mobiltelefonen klarer å oppdatere seg med gjestesentralen :)

8305306[/snapback]

Hmm oki, men nå i natt skjedde det igjen.. og da lå mobilen på samme plass hele tiden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...