Gå til innhold

Bør Åge Hareide trekke seg som landslagssjef?

Bør Hareide trekke seg?  

21 stemmer

1. 1. Bør Hareide trekke seg?

• Ja
      9
    • Nei
      8
    • Vet ikke/ingen formeing
      4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor ha en norsk landslagstrener?

Se på Kojonkovski, Mueller, osv som har fått fart på skøyte og hoppsporten så til de grader.

Vi trenger nytenkning og noe nytt og revolusjonerenede til vårt fotballandslag.

Gi faen i disse langpasningene og hent en trener fra utlandet som tenker mer "possesion"- fotball.

Fotball skal spelles langs bakken!

Lenke til kommentar
Skulle gjerne hatt Guus Hiddink, men å trene Norge blir vel en litt for stor utfordring for ham...

8233366[/snapback]

Ja han har NFF råd til.

8233769[/snapback]

Hvor sier jeg at dette er realistisk? :dontgetit:

8236871[/snapback]

Skulle gjerne hatt Brian Clough som landslagstrener, og George Best på midtbanen. Eller hva om vi kidnapper Zlatan og tvinger han til og skifte statsborgerskap? Eller nei det hjelper ikke siden han allerede har spilt i mesterskap. Søren klype :(

Selv om du tydeligvis kaster urealistiske ting ut i lufta så var ikke mitt poeng bare rettet mot deg, men at NFF har et relativt beskjedent budsjett til og hente inn godt betalte utenlandske trenere. Så vi kan hente gode etablerte trenere fra Skandinavia, eller annenrangs fra resten av Europa. Mitt valg faller på det første alternativet.

Lenke til kommentar

Hvem skal ta over for han?

Kaste inn Drillo igjen?

Han gjør en alright jobb. Folk må innse at det er ikke alltid problemet ligger i managementet. Vi har ikke topp klasse over hele linja og vi er ikke noen mesternasjon i fotball, selv om enkelte medgangssupportere mener det. Vi spiller jevnt og burde hatt uavgjort mot forrige EM-heltene. Vi slo nesten tyrkia (av diverse veldig ubeskrivelig kjedelige grunner klarte vi det ikke) som lå ann til å være storfavorittene i vår gruppe. Forventer dere virkelig at man bare kan kaste inn en ny trener og VIPS der har man 11 helt syke verdensklassespillere som scorer hele tiden og vinner alt av kamper og plutselig er vi EM og VM vinnere?

Jeeesus el fucking christo. Vi har bare ikke marginene på vår side. Som vanlig i fotball =/

Hver gang det går dårlig i Norge = NY TRENER ASAP. VI FÅR GULL OG SEIERE MED NY TRENER! HAN MÅ GÅ! (Uavhengig av lag det måtte være, landsen eller klubbnivå)

Lenke til kommentar

Problemet er at man kan ikke ta de beste spillerene å satse på at det blir ett lag... Man må bygge laget rundt de beste spillerene..

Da mener jeg å ikke bare ta ut en spiller for at han er god, og bruke han på en rar måte, men faktisk ta en som er god i den posisjonen man behøver en spiller i

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvorfor ha en norsk landslagstrener?

Se på Kojonkovski, Mueller, osv som har fått fart på skøyte og hoppsporten så til de grader.

Vi trenger nytenkning og noe nytt og revolusjonerenede til vårt fotballandslag.

Gi faen i disse langpasningene og hent en trener fra utlandet som tenker mer "possesion"- fotball.

Fotball skal spelles langs bakken!

8233345[/snapback]

Beste jeg har hørt, selv om jeg liker Åge Hareide som person. Ny utenlandsk, karismatisk trener til landsen! :thumbup:

Lenke til kommentar

La oss starte på keeperplassen.

Thomas Myhre var et helt soleklart førstevalg på landslaget før Charlton lånte Scott Carson fra Liverpool som tok plassen hans. Da Myhre sluttet med førstelagsfotball gikk det alvorlig galt. Men når han får førstelagsfotball for Viking igjen så vil han nok være tilbake for fullt. For fy s**** og god han er når han er i form. Men i backup så har Hareide Rune Jarstein og Håkon Opdal som også vil gjøre kjempejobber. Så det er ikke på keeperplassen det skorter.

Hva med forsvaret da? Vi har John Arne Riise som er en av Englands beste venstrebacker og et soleklart førstevalg. Brede Hangeland storspiller for FC København og er et helt klart førstevalg som stopper. Erik Panzer Hagen har også fått mye tillit på stopperplassen fordi han vinner alt som er av dueller (på bakken vel og merke). De andre landslagsspillerne sier at å gå i kroppen hans er som å møte veggen. Personlig elsker jeg spillestilen hans som er kontant og kompromisløs, men kanskje litt for primitiv mot dagens moderne angrepsspill fra større nasjoner som Spania, England, Italia osv. Han lager litt mange unødvendige frispark og. På høyrebacken har det vært mye rart ut og inn. Både Høiland og Rambekk gjorde en ok jobb der, men nå er det Storbæk som er førstevalget, noe jeg i og for seg er enig i. Men ingen er helt klare på den plassen. I bakhånd i forsvaret har Hareide spiller som Kippe, Rambekk, Ruud, M. Johnsen m.fl som kan gjøre en helt grei jobb, men ikke internasjonal klasse akkurat.

Det er på midtbanen jeg mener helt bestemt at problemet ligger. Først av alt. Martin Andresen er ei høne med klippekort som kun spiller bakover. Det er f*** ikke slike mitbanespillere vi trenger på landsen. Vi trenger kreative spiller a la Englands Lampard og Italias Pirlo. Dette er en spillertype jeg virkelig savner. Ved siden av seg skal denne playmakeren ha et rivjern der vi har Doffen. Han gjør en kjempejobb og han løper, takler og river opp motstanderns spill. Synd at han dreit seg ut mot Chelsea. Han kunne gjort det bra i England. Fredrik Strømstad er en spiller jeg skulle likt å se mer sentralt sammen med Doffen på midten. Strømstad har kreativiten inne og jeg mener det virkelig hadde vært verdt en forsøk med Start duoen som sentrale midtbanespillere. Om ikke dette skulle bli noe særlig så må Hareide bruke Skjelbred og/eller Fredheim Holm sentralt på midten. Få inn ungt blod og vekk med den råtne Andresen! Jeg er ikke sikker på om jeg skal plassere Simen Brenne her eller i angrepsspalta. Spille burde han ihvertfall. Han er en Deco-type som har veldig mye inne i seg og har en tendens til å få det ut. Nordlie må få denne karen i førsteellevern sin slik at han kommer på landsen. På vingene så har vi Gamst som er et førstevalg på venstresida. Riise kan også spille der om nødvendig, og jeg synes Riise i sin backposisjon burde bli litt mere samspilt med Gamst. De to finner på mye rart sammen. På høyrevingen har vi egentlig ingen førstevalg om Strømstad skulle spille sentralt. Kanskje Solli? Eller Gashi.

I angrep har vi egentlig mye bra. Carew storspiller i Aston Villa og er ganske klar. Solskjær spiller når han ikke er skada og er en legende. Det merkes tydelig når han ikke spiller. Vi har også Iversen som kan når han vil. Erik Nevland er en spiller jeg synes det er utrolig ikke får spille så mye. Han scorer jo i et kjør borte i Nederland. En annen spiller med navn Daniel Bråten er en spiller med ekstrem teknikk og fart som kan gjøre situasjoner farlige hele tiden. Men en notorisk målscorer har vi ikke...

Så det er vel strengt tatt ikke spillerstallen det går på, selvom vi trenger noen spillere med litt høyere klasse her og der. Men noen må få Hareide til å satse på de unge som virkelig er sugne på å vise seg frem, istedenfor gamle avdanka wannabe stjerner (morn igjen Andresen). De norske spillerne trenger også en god dose disiplin, slik at de gjør jobben sin og ikke leger stjerner hele tiden. Men alt i alt så synes ikke ikke Hareide bør gå, for han gjør en god jobb og spiller til tider morsom fotball. Men noen må hjelpe han med laguttaket for noen ganger, og få han til å satse mer på ungt blod. Men nå ser det jaggu meg ut som om han har fått opp gluggene for de unge som jeg tidligere etterlyste i dette innlegget, selvom kanskje EM-toget har tøffet av gårde.

Endret av LezoO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...