iGabby Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) kan noen hjelpe meg med å forstå dette? itavisen Endret 24. mars 2007 av vinokourov1 Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) Hva er det du ikke forstår? Det er litt lettere å hjelpe deg da. Når vi vet hva du forstår kan vi konsentrere oss om det andre. Endret 24. mars 2007 av Beatnut Lenke til kommentar
bushnut Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Kul artikkel, mange gode tips der!! Hvis du ikke skjønner det med en gang, trur jeg ikke du bør sette igang på egen hånd!! Lenke til kommentar
iGabby Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 skjønner ikje starten, skjønner ikkje driten, i tråden går man jo rett på sak, skjønner ingenting, plis hjelp...gjer alt!! Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) eg gjer alt for å få rask oppstart!! 8229652[/snapback] Skjønner ikke helt hvordan man kan forklare det enklere en det som står der. Først må du partisjonere harddisken eller eventuelle harddisker opp i flere partisjoner. Du skal altså først "dele" opp den fysiske harddisken din i flere "virtuelle" deler. En C-disk, en D, en E osv. Etter å ha partisjonert må du kopiere en del filer til de forskjellige partisjonene. Det er begynnelsen og tar nok tid i seg selv. Du må enten "mellom-lagre" din nåværende windows-installasjon på en annen disk i form av et ghost-image eller lignende, eventuelt å reinstallere OS'et på den nye partisjonen. --------------- Edit: Her er noen nyttige lenker. De to siste er fine steder å finne GRATIS programvare: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=671909 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=380032 Snapfiles.com Endret 24. mars 2007 av Beatnut Lenke til kommentar
iGabby Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 har frå før av C D og E disk dessuten får eg ikkje ordna om til dei GB dei vil ha da til og heller ikkje filsystemet Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 dessuten får eg ikkje ordna om til dei GB dei vil ha da til og heller ikkje filsystemet 8229720[/snapback] Hvorfor ikke? Lenke til kommentar
iGabby Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 trykker på formater, og der finnes det kun dei alternativene eg gjer alt for å få rask oppstart!! 8229652[/snapback] Skjønner ikke helt hvordan man kan forklare det enklere en det som står der. Først må du partisjonere harddisken eller eventuelle harddisker opp i flere partisjoner. Du skal altså først "dele" opp den fysiske harddisken din i flere "virtuelle" deler. En C-disk, en D, en E osv. Etter å ha partisjonert må du kopiere en del filer til de forskjellige partisjonene. Det er begynnelsen og tar nok tid i seg selv. Du må enten "mellom-lagre" din nåværende windows-installasjon på en annen disk i form av et ghost-image eller lignende, eventuelt å reinstallere OS'et på den nye partisjonen. --------------- Edit: Her er noen nyttige lenker. De to siste er fine steder å finne GRATIS programvare: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=671909 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=380032 Snapfiles.com 8229700[/snapback] eg trenger for det meste kun det eg spurte om, syntes min data går ganske kjapt på men eg hater å vente, håpet på hjelp.. Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 trykker på formater, og der finnes det kun dei alternativene 8229779[/snapback] Ta en titt på denne. Denne siden kan også være nyttig. Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) eg trenger for det meste kun det eg spurte om, syntes min data går ganske kjapt på men eg hater å vente, håpet på hjelp.. 8229835[/snapback] Og det er vel strengt tatt det du får når du ber om hjelp til å forstå teksten du har linket til. Siden du sier at du ikke klarer å gjøre som det blir fortalt på siden, blir du presentert for flere alternativer. Jeg vil råde deg til å tenke litt over nøyaktig hva du skal spørre om og deretter konkretisere. Og ikke minst huske på det mtp emne-tittel. Og så har du Google og ikke minst dette forumet. Tar du deg mer en 10 sekunder til å søke og lese litt vil du garantert finne mange emner her som besvarer det du vil oppnå og enda mere til. Endret 24. mars 2007 av Beatnut Lenke til kommentar
iGabby Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 ok,sorry min feil Lenke til kommentar
janerikl Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 vis du vil, anbefaler jeg å re installere windowsen din. start helt fra begynnelsen,og tweak det deretter, det skulle nok gå fort det der. Ferdig arbeid. alt musetrykking klarer du, men når du kommer til keyboard delen kan du komme hit igjen. Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) Konkret for å få ned oppstart-tiden vil jeg anbefale å se på: -Bootvis Reduser oppstartstiden på din Windows XP maskin. -Startup Guard Oppstartskontroll Dette krever ikke reinstallasjon eller partisjonsbehandling. Endret 24. mars 2007 av Beatnut Lenke til kommentar
iGabby Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 okay, tusen takk for hjelpa Lenke til kommentar
brickhead Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) Jeg tipper det er MFT (Master File Table) artikkelforfatteren mener skal erstatte FAT (File Allocation Table) i NTFS. MBR (Master Boot Record) er jo noe den fysiske disken har, uansett partisjoner og filsystem. Videre er det en ulempe med den foreslåtte partisjoneringen som kan unngås med én partisjon pr disk, nemlig at diskens lese/skrive-hode tvinges til å vandre mellom to partisjoner som ligger fysisk langt fra hverandre på platene (i dette tilfellet særlig System og Temp). Men det er jo ikke alltid praktisk med 4 fysiske disker, da. Personlig bruker jeg en annen tilnærming for å eliminere oppstartstiden: Jeg slår aldri av maskinene mine... Endret 25. mars 2007 av brickhead Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Det som heller ikke nevnes er begrensningen med FAT som tar filer opp til maks 4 Gb. Jeg har noen DVD ISO-filer som jeg mounter i virtuelle driv og da må jeg ha NTFS siden de er større en 4 Gb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå