Antihero Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Finner ingen instillinger ang. speedstep i winxp home på forhånd takk for hjelpen Lenke til kommentar
_Spook_ Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Speedstep finner du i Power Options i kontrollpanelet. Husker ikke hva det er på norsk winxp (strøm innstillinger eller.no) Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Intel mobile CPU'er fra Dell kjører SpeedStep, selv når de er koblet på strømnettet. D.v.s. hvis den bærbare kjører på batteri, vil CPU'en alltid kjøre på den laveste settingen(dersom du ikke har sagt noe annet i bios). Kjører du derimot PC'en på strømnettet, vil CPU (som default setting i BIOS) kjøre på så mye som den mener du trenger, d.v.s. hvis du ikke kjører programmer i Windows mens du sjekker systemet, vil den kjøre på 1.2ghz eller no. Hvis du derimot starter et spill som du kan "alt+tab"'e ut av, å så sjekke systemet (eller enkelt å greit kjøre ett eller annet program som stresser CPU mye), vil du se at Mhz ratingen går opp. CPU'en begrenser mhz(og dermed varmeutvikling) når den merker at det ikke trengs mer prosesserings kraft. Med en gang man stresser CPU, vil den øke klokkefrekvensen igjen. Dette er selvsagt instillinger man kan forandre på I BIOS om man vil. Jeg ble også rimelig forbanna da min P3M 866mhz kjørte på 616mhz da jeg sjekket systemet, så startet jeg Counter strike, alt+tabbet ut, og sjekket...joda 866Mhz der ja :smile: Hvis dette ikke hjelper, da vet ikke jeg :smile: lykke til [ Denne Melding var redigert av: MrLee på 2002-12-13 20:03 ] Lenke til kommentar
spetter Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Power under screen saver i egenskapene for skjerm kan du velge å kjøpe på always on. da kjører den alltid på full hastighet Lenke til kommentar
mezz Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Ble vel nevnt tidligere her, men det viser seg altså at 8200-modellene over 2ghz har problemer med å kjøre full guffe på bare batterier. Har stått i diverse magasin rundt omkring. Les Dell supportforum, som Zonic la ut link til her for ikke så lenge siden. Lenke til kommentar
Antihero Skrevet 13. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2002 takk for hjelpen men det ser ut til å være falsk alarm. den går på 2gig når jeg spiller :smile: finner ikke det Zonic posta, kan du finne det? takk Lenke til kommentar
mezz Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Her er postingen: http://www.barbara.no/nyheter/november/211102_2.html Sjekk også Dells diskusjonsforum. Det ser faktisk ikke ut til at de ennå har fikset problemet. Folkene begynner å bli svært utålmodige. : I Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 er det noen som vet om det problemet som mezz postet om over meg bare er knyttet til 2.2Ghz P4M CPU'er fra Dell, eller om andre CPU'er fra Dell viser samme problemet? jeg har nemlig bestillt en 2.0GHz P4M I8200 fra dem... Lenke til kommentar
Antihero Skrevet 15. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2002 det gjelder kun 2,2 versjonen Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 takker for svar, det er jeg lettet over å høre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå