Gå til innhold

HP Pavilion TX1020

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg en HP Pavilion TX1020ea, og mitt første møte med Vista var som forventet: AAAAARGH!! HVORFOR I HELV¤(/)TE HAR MAN IKKE MULIGHET TIL Å VELGE GODE GAMLE XP!! GRRRRR! Og forbannede HP bundler all mulig dr|t med PCene sine også. Jeg husker hvorfor jeg kjøpte meg en Dell i 2002 og kastet min forrige HP i den grønne søplekassa.

Nåvel, når det er sagt, så fant jeg frem min trofaste gamle XP-lisens og lastet i vei. Men jeg har ikke klart å finne ut hva slags drivere som passer med xp. Alt HP har på sin nettside passer bare til Vista. Noen tips på hvor jeg kan finne rette driverne? Noen som vet hvilke brikkesett den bruker, f.eks?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

haha. din tullebukk! bestilte nettopp denne selv, etter å ha lest om den og sjekket mange reveiws fra kunder. INGEN nevner at Vista er noe problem, så satser på det, har faktisk selv vista på en to år gammel laptop og kjører det strålende :) Om du nå skal ha XP så finner du jo en versjon til tablets..

Lenke til kommentar
haha. din tullebukk! bestilte nettopp denne selv, etter å ha lest om den og sjekket mange reveiws fra kunder. INGEN nevner at Vista er noe problem, så satser på det, har faktisk selv vista på en to år gammel laptop og kjører det strålende :) Om du nå skal ha XP så finner du jo en versjon til tablets..

8293303[/snapback]

Versjon til tablet? Skjønner ikke...

Lenke til kommentar

Hehe, du har en tablet maskin (touchscreen) og dermed må du bruke Windows XP Tablet for å iheletatt få valutta for investeringen din..ellers kunne du ha like godt kjøpt en ordinær maskin dersom du skal bruke Windows XP Home/Pro

Dessuten, din reaksjon er helt normal når man tar i bruk noe helt nytt. Gi Vista litt tid så går det sikkert bedre etter hvert.

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
Hehe, du har en tablet maskin (touchscreen) og dermed må du bruke Windows XP Tablet for å iheletatt få valutta for investeringen din..ellers kunne du ha like godt kjøpt en ordinær maskin dersom du skal bruke Windows XP Home/Pro

Dessuten, din reaksjon er helt normal når man tar i bruk noe helt nytt. Gi Vista litt tid så går det sikkert bedre etter hvert.

8298700[/snapback]

Hehe..... pokker, det var jeg jammen ikke klar over engang. Nei, da kan det være det samme med hele greia, jeg reinstallerer Vista.

Forresten; HP har ikke laget gjenopprettings-CDene til denne PCen ennå.... de sier at de kanskje har gjenopprettings-CDene klar om et par uker.

Lenke til kommentar
Rart det med recovery-CDene. HP pleier å ha en partisjon med recoveryinformasjon som brukeren selv må brenne ut på CDer/DVD.

8299232[/snapback]

Maskinen har partisjon, og det følger med et CD-formet ark som har instruksjoner for hvordan man brenner ut recoverysett.

Lenke til kommentar
Rart det med recovery-CDene. HP pleier å ha en partisjon med recoveryinformasjon som brukeren selv må brenne ut på CDer/DVD.

8299232[/snapback]

Maskinen har partisjon, og det følger med et CD-formet ark som har instruksjoner for hvordan man brenner ut recoverysett.

8299801[/snapback]

Problemet er naturligvis at jeg ikke sjekket de CD-formete arkene før behovet for en recovery-CD meldte seg.

Lenke til kommentar

8299232[/snapback]

8299801[/snapback]

Problemet er naturligvis at jeg ikke sjekket de CD-formete arkene før behovet for en recovery-CD meldte seg.

8300038[/snapback]

Jeg tror nok at det ordner seg allikevel ;)

Lenke til kommentar

Jepp. Jeg fikk en epost fra HP i går om at de skal sette himmel og jord i bevegelse for å få produsert en gjenopprettingsCD for HP tx1020ea og få sendt den til meg asap zulu delta. Selv om det har vært litt rot, og det tar en stund før jeg får CDen, så har jeg jo en PC som virker til sitt formål (samboerens skolearbeid). I tillegg har HP gitt meg et betryggende løfte om å få dette i orden.

Jeg hater bundla software, særlig google-desktop, yahoo-toolbar, Works, Encarta, Autoroute, DVD-avspillingsprogrammer osv osv, og HP er HPløse på akkurat den fronten. Men jeg er godt fornøyd med kundeservicen deres; De svarer på telefonen med en gang, skriver svar på epost etter en dag eller to, og jeg føler at kundeservicen er veldig seriøs sammenliknet med f.eks kundeservicen hos Nextgentel.

Spørsmålet er vel hva man helst vil ha; billig og bar stæsh med dårlig kundeservice, eller dyr og bundla stæsh med god kundeservice....

Endret av Tonyman
Lenke til kommentar

Den ordinære nordmann nedi gata setter pris på bundlet sofware, spesielt software som DVD-avspilling og Works. I dette fora, er det få som liker det men det er fordi vi kan gjennomsnittelig mer data enn alle andre.

Bra at HP gor god kundeservice, skal huske på det til neste gang.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...