sanel-vucko Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Hallo Boys :smile: Har en veldig enkelt spørsmål, men det ser ut som det er begynt å irittere meg skikkelig ass. Har 3 maskiner hjemme, 2 maskiner kjører XP Pro og den tredje Win2k, satt opp nettverk alt funka, så formaterte jeg hele hardisker på alle maskiner og prøvde å leke litt kun med 2 XP maskiner. Prøvde å kjøre Set up a home or small office network mellom de to maskiner. Brukte XP cd-en. Da jeg ble ferdig med å kjøre wizarden så kunne jeg sett begge maskiner under MY network places, men jeg har ikke tilgang til andre XP maskinen og omvendt. Når du klikker på My network places så ser man sin maskine od naboens maskin, samme på den andre XP maskinen, men som sagt jeg får ikke komme inn på den andre maskinen. Firewall er av i begge maskinen, zone alarm som jeg bruker også som "brannmur" er av. Gjestekontoen er på i begge maskiner. Jeg har kjørt nettverket med de to maskine før alt funka, nettverket funka også med den tredje Win2k maskinen. Takker for alle tilbake meldinger og samtidig vil jeg i den anledninge ønske alle dere riktig gud jul og ett godt nytt år med masseeeeeeeeeeeeeeee cooooollleee damer :smile:) Lenke til kommentar
megavolt Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 skjer med meg og...... Fryktelig forbanna iriterende!!! Løste seg for meg ved at jeg bytta nettverkskort med et fra en annen PC, men når LAN'et var ferdig måtte jeg ta tilbake netverkskortet og sette det gamle i min maskin igjen. Har enda ikke fått kjøpt nytt, men før eller siden gjør jeg nok det. Virker helt fint med ADSL opp mot SMC bredbåndsruteren og andre PC'er på hjemmenettverket finner min og jeg tror det virker i linking med spill og. Uansett ikke så aktuelt opp mot pappas laptop og mammas eldgamle drit samt broren min sin PC. Det er nok til at jeg ikke gidder å bytte kort før neste gang jeg skal på LAN. Uansett; Lykke til! <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: megavolt på 2002-12-13 22:27 ]</font> <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: megavolt på 2002-12-13 22:27 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: megavolt på 2002-12-13 22:28 ] Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 har dere NetBui(sikkert feil skrevet) innstalert? Lenke til kommentar
Espen F Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 sett opp DHCP på den ene xp maskina.. dvs. du setter på internet sharing, så setter du dynamisk ip på de andre maskinene. refresher ip'n på de to andre maskinene.. og så skal det virke.. Lenke til kommentar
sanel-vucko Skrevet 14. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2002 Takk for svaret gutter. Fake, jeg skal prøve å gjøre det i løpet av helgen. Akkusatt nå sitter jeg med kun to XP maskiner, den tredje er under oppgraderings prossen. Så nå skal jeg prøve å sette dhcp på den ene maskinen, så skal vi se om det funker da. Kommer fort med tilbake meldingen. Lenke til kommentar
sanel-vucko Skrevet 14. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2002 Fake en ting til, lurer på hva er vits med å sette dhcp siden jeg bruker SMC bredbåndsruter som internet dellinga mellom de to XP pc er, og jeg motar dynamisk ip adresser fra ISP en min for alle pc er dvs 3 pc-er tre forskjellige ip adresser ? Du kjønner hva jeg mener ? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Sjekk om firewallen til xp er av på alle maskinene. høyreklikk på hardisk velg sharing og del den Lenke til kommentar
sanel-vucko Skrevet 14. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2002 Admin'c, Det står helt klart i min spørs. teksten at firewallen er av på begge xp maskiner og hardisken har jeg satt på sharinga bl.annet adre mapper også. Men jeg sitte fast forsatt :sad: Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Høyre-klikk på "Mine nettverkssteder"/"My Network Places" og velg egenskaper. Så høyre-klikker du på Local area connection/eller den norske alternativet og velger avansert. På den første siden velger du TCP/IP og velger properties. Trykk på "Advanced", og under arkfanen "WINS" er det en radioknapp som skal stå på "Default". Dette var den avanserte ettersom jeg regner med att begge maskinene tilhører samme workgroup og samme IP range. Lenke til kommentar
sanel-vucko Skrevet 14. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2002 Takk for oppmerksomheten DjSlayer Det funknksjonen er default i Win XP så den haken er på under Wins instillinger. Tror ikke den har mye å si siden dhcp er enabla og at jeg mottar IP adreser dynamisk. Er det noen andre forslag ? Lenke til kommentar
NesQuick Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Har du lagt inn ipx/spx protokollen på maskinene? Det har funka for meg før når jeg har vært på lan og hatt problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå