ksvens1 Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Hei Jeg har den nyeste fw på min Nokia N73, men tragisk nok tok min gamle mobil Ericsson k750, som er to år gammel mye bedre bilder, hva kommer det av? Dette skulle jo liksom være helt fantastisk bra kamera, ifølge Nokia selv Ksvens1 Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Er veldig fornøyd med bildene som min N73 tar. Men er vandt med kampera på P900. Noe som er dårlig et.. Lenke til kommentar
Dre_C Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Dette sier vel litt om hvor godt kameraet på k750 egentlig er. Jeg også har en N73, og en kan ikke sammenligne bildene en får med det Nokia reklamerer med. Ut fra nokia reklamene så skulle en nesten tro at en N73 kunne erstatte et digitalkamera, men min opplevelse er nok at et gammelt dårlig digitalkamera er fortsatt bedre enn kameraet på N73. Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 bildene en n73 tar i virkeligheten er ikke i nærheten av hva som blir vist på n73 reklamen engang. Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 Samme mener jeg, av ti bilder får jeg kanskje to stk som er bra, de kunne like gjerne fjernet kamera og kjørt fullt ut en telefon med WIFI og Wlan istedet, kamera bruker vel mye ressurser på en sånn mobil telefon. Men uansett får man ikke bilder som i reklamen, noe de får til å virke veldig enkelt, mange blir nok skuffet om de kjøper denne for å ta bilder, ville heller kjøpt en K800i, da den tar jævla bra bilder. for de som er veldig avhengig av kamera mobil vel og merke. Mitt valg stod mellom en N80 og N73, men tenkte litt på jeg heller kunne gå for N73 pga kameraet var bedre, men nå i ettertid kunne jeg like gjerne valgt en N80, og hatt Wlan Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 En annen vesentlig ting er jo at, Tar man flere en 5-6 bilder på rappen henger hele telefonen seg og man må restarte! Nei, Flott grunn å teste litt SonyEricsson igjen! ikke et heng enda... Lenke til kommentar
masterix Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 nei, n73 er noe av det største dritet eg har vært borti, min mening...har bestilt en lg shine...ser virkelig fram til den, forventer ikke all verden av den...er bar utseendet jeg er forelsket i Lenke til kommentar
Jove Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Bruker nesten ikke min N73, men synest den ofte tok fine bilder. Mobilen er genelelt alt for treg etter min smak. Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Problemet med bildene tatt med n73 og andre Nokia telefoner er at de blir litt akvarell aktige. Hvis dere zoomer inn på bildet lagt i denne tråden så ser dere der tydelig. SE K750i tar fremdeles noe av de beste bildene du kan få ut av en mobil. Lenke til kommentar
Varani Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Jeg for min del er ikke heelt enig med dere som sier det er ett dårlig kamera. Jeg er veldig fornøyd. Synes bildene er bra. Lenke til kommentar
orbryn Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 N73 kan ta glimrende bilder, men da må det være ekstremt bra lys. Innendørs er kameraet ubrukelig. Blir det for "mørkt" blir det blåskjær. Et mobilkamera bør heller ta gode bilder innendørs mener jeg og der gjør k800i en MYE bedre jobb! Lenke til kommentar
mvaageng Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 N73 kan ta glimrende bilder, men da må det være ekstremt bra lys. Innendørs er kameraet ubrukelig. Blir det for "mørkt" blir det blåskjær. Et mobilkamera bør heller ta gode bilder innendørs mener jeg og der gjør k800i en MYE bedre jobb! 8234541[/snapback] Så en test på Mobilen.no, der ble N73 vinneren, men alle bildene var tatt ute, er det noen som hvet hvordan bildene blir inne?? noen eksempler?? Her er linken til testen: http://www.mobilen.no/wip4/test/kameraduel..._mot_n73/o6447/ Her tenkt å kjøpe ny mobil men det står i mellom N73 ME og SE K800i Lenke til kommentar
orbryn Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 N73 kan ta glimrende bilder, men da må det være ekstremt bra lys. Innendørs er kameraet ubrukelig. Blir det for "mørkt" blir det blåskjær. Et mobilkamera bør heller ta gode bilder innendørs mener jeg og der gjør k800i en MYE bedre jobb! 8234541[/snapback] Så en test på Mobilen.no, der ble N73 vinneren, men alle bildene var tatt ute, er det noen som hvet hvordan bildene blir inne?? noen eksempler?? Her er linken til testen: http://www.mobilen.no/wip4/test/kameraduel..._mot_n73/o6447/ Her tenkt å kjøpe ny mobil men det står i mellom N73 ME og SE K800i 8234725[/snapback] I testen du henviser til, kan du se hvordan et typisk bilde ser ut når lysforholdene er dårlige. Da snakker jeg om bildet av de to syklene om kvelden. I midten av bildet er fargene nesten ok, men rundt er det blåskjær eller som her, rosa/lilla aktig. Det virker som om N73 ikke klarer å vise svart skikkelig. k800i klarer mørke bilder mesterlig! Lenke til kommentar
mvaageng Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 N73 kan ta glimrende bilder, men da må det være ekstremt bra lys. Innendørs er kameraet ubrukelig. Blir det for "mørkt" blir det blåskjær. Et mobilkamera bør heller ta gode bilder innendørs mener jeg og der gjør k800i en MYE bedre jobb! 8234541[/snapback] Så en test på Mobilen.no, der ble N73 vinneren, men alle bildene var tatt ute, er det noen som hvet hvordan bildene blir inne?? noen eksempler?? Her er linken til testen: http://www.mobilen.no/wip4/test/kameraduel..._mot_n73/o6447/ Her tenkt å kjøpe ny mobil men det står i mellom N73 ME og SE K800i 8234725[/snapback] I testen du henviser til, kan du se hvordan et typisk bilde ser ut når lysforholdene er dårlige. Da snakker jeg om bildet av de to syklene om kvelden. I midten av bildet er fargene nesten ok, men rundt er det blåskjær eller som her, rosa/lilla aktig. Det virker som om N73 ikke klarer å vise svart skikkelig. k800i klarer mørke bilder mesterlig! 8234849[/snapback] Ja N73 har ikke noe bra kamra når det blir mørkt ute, men ellers ser bildene bra ut, fant en n test på nettet der det er tatt bilder i forskjellige lysforhold: http://www.mobiletechreview.com/phones/Nokia-N73-page-2.htm Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Det er ikke mange mobiler som tar bedre bilder enn N73, og den klarer seg også godt innendørs. Bildene blir ikke så kornete. Dessverre går det for lang tid å starte kameraet, og i det hele tatt bærer kameraet og telefonen generelt preg av å ha en for svak prosessor. Lenke til kommentar
orbryn Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) du kan se på en del bilder tatt med N73 her.. sjekk ut "night shots". ikke vanskelig å se hva jeg mener.. Må legge til at dersom det er godt lys, er bilder tatt med N73 bedre enn sonyericsson sine. Spesielt makro funksjonen gir meget gode resultater Endret 25. mars 2007 av djorb Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Hadde selv K750i før N73 og bildene med den ble ikke så skarpe som hos N73, MEN fargegjengivelsen var ofte bedre. N73 gir ofte litt blasse\grå bilder. En test jeg leste (husker ikke hvor) påpekte at N73 mangler et fargefilter som gjør at den ofte gir litt ukorrekte farger. Totalt sett er jeg mer fornøyd med kamerafunksjonen på N73 enn K750i, men det hender jeg savner K750i. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 N73 kan ta glimrende bilder, men da må det være ekstremt bra lys. Innendørs er kameraet ubrukelig. Blir det for "mørkt" blir det blåskjær. Et mobilkamera bør heller ta gode bilder innendørs mener jeg og der gjør k800i en MYE bedre jobb! 8234541[/snapback] Det er umulig å få en mobiltelefon til å ta GODE bilder innendørs med mindre det er ekstremt godt lys. Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 men det skal ikke mye til for en mobiltelefon å ta bedre bilder enn N73 innendørs Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Jeg har en SE Z710i, med 2 mp kamera. Det jeg har lagt merke til er at det kommer så mye støvt nedi kameraet, og gjør at bildene blir stygge når man ser på de på PC`n. Ikke noe å si på klarheten! Akkurat det man kan forvente med et 2 mp kamera Forresten, noen som har tips om hva jeg kan gjøre med dette støvet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå