lokeland Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Har fått en harddisk på 8,4gb og skal installere Windows XP på denne slik at jeg kan botte fra den på skolen. Greia er bare det at jeg ikke gidder å leite opp det eksterne harddisk-kabinettet ennå, så jeg tenker på sette harddisken inn i PCen (fjerne den som står i nå først) og installere Windows XP på den og så senere sette den inn i mitt eksterne harddisk-kabinett når jeg finner det. Vil det fungere? Lenke til kommentar
erlingwe Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Har fått en harddisk på 8,4gb og skal installere Windows XP på denne slik at jeg kan botte fra den på skolen.Greia er bare det at jeg ikke gidder å leite opp det eksterne harddisk-kabinettet ennå, så jeg tenker på sette harddisken inn i PCen (fjerne den som står i nå først) og installere Windows XP på den og så senere sette den inn i mitt eksterne harddisk-kabinett når jeg finner det. Vil det fungere? 8228488[/snapback] Hvis du har mulighet til å velge å boote fra denne disken når du kobler den til som ekstern disk, så ja. Hvordan kobler du den til som ekstern, USB / FireWire? Har aldri prøvd å boote fra USB / FireWire selv, men hvis du har mulighet til dette så bør det jo gå Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Den kobles til med USB. Installerte Win XP på harddisken når den var skrudd inn i kabinettet (intern) og det funka helt fint. Men år jeg tok den ut og plasserte den i det eksterne kabinettet fikk jeg feilmeldingen "NTLDR is missing". Etter hva jeg har lest er jeg nødt til å reparere Win XP-installasjonen, men da må jeg jo sette harddisken inn i kabinettet igjen (ellers ser ikke installasjonsCDen disken) og jeg vil tro at feilmeldingen igjen vil oppstå når jeg prøver å boote den senere som ekstern harddisk. Lenke til kommentar
SuperFly Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Vell uansett om maskina har på skolen har støtte for å boote fra USB/FW (noe jeg håper skolen ikke har, for sin egen del), så er det store muligheter du vil få problemer med windows, pga av forskjellige HW på maskinen du installerer windwos på hjemme og den som er på skolen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå