Abigor Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Jeg skulle oppdatere hovedkortet mitt, og da brukte jeg noe som het @bios som var et program som laster ned og oppdaterer bios automatisk. Etter at jeg hadde restartet ble alt svart. Viftene surrer og slikt, men biosen har tydeligvis svikta. Slike ting gjøres på eget ansvar, det vet jeg. Men kan jeg sende den tilbake til nettbutikken på grunn av garanti? Er det mulig for dem å se noe annet enn at hovedkortet ikke fungerer sikkelig? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Dette finner de ut av. Og ting du har ødelagt selv dekkes hverken av garanti eller reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
geokri Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 rimelig sikker på at du får det på garanti! Lenke til kommentar
Nicromann Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Om du brukte "bios auto update" fra produsenten av hovedkortet, vil det kanskje kunne la seg gjøre å reklamere. Men om du har brukt et uorginalt program, har du jo selv skylden. Er jo ikke retferdig å benytte garanti når en selv har gjort en feil, men det er nå min mening. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 præv å resette biosen. (jumper og batteri) Lenke til kommentar
HAG Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Ved oppdatering av BIOS blir den satt på "default" (eller etter "clear CMOS") når den starter opp. På mitt ASUS kort "forsvant" bootsystem, siden raid er "disabla" i "default" var behov for nytt besøk i BIOS og korrigering. Dette skjedde igår etter at PC'en var avslått og flytta 13 mil, kunne ikke boote pga. feilslått klokking - var klokka slik resten av uka uten problem OK strømmen var tilkobla, men den var slått av om natta og når eg var på arbeid... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Slike ting gjøres på eget ansvar, det vet jeg. Men kan jeg sende den tilbake til nettbutikken på grunn av garanti?8228375[/snapback] Sjekk garantibestemmelsene som produsenten har gitt deg. Garanti er en frivillig ordning som de fleste produsenter velger å gi. Betingelsene er helt opp til dem. Dette finner de ut av. Og ting du har ødelagt selv dekkes hverken av garanti eller reklamasjonsrett.8228479[/snapback] Si ikke det. Det kommer helt an på garantibetingelsene. (Reklamasjon dekker ikke egenforskylte skader) Lenke til kommentar
r0lfi Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Jeg skulle oppdatere hovedkortet mitt, og da brukte jeg noe som het @bios som var et program som laster ned og oppdaterer bios automatisk. Etter at jeg hadde restartet ble alt svart. Viftene surrer og slikt, men biosen har tydeligvis svikta. Slike ting gjøres på eget ansvar, det vet jeg. Men kan jeg sende den tilbake til nettbutikken på grunn av garanti? Er det mulig for dem å se noe annet enn at hovedkortet ikke fungerer sikkelig? 8228375[/snapback] Du får det nok mestsannsynlig på garanti. Kan jeg spøre hvor du kjøpte det. ? Lenke til kommentar
magnus Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Send mail til de som har laga hovedkortet. Pleier ikke å koste mange kr å få en ny bios i posten, og bytte den ut selv. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) Heh, takk for respons her. Endret 14. mars 2013 av Abigor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå