Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor kaste bildekk?

voluz

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal kvitte meg med 4-5 bildekk... 5 av dem er dekk på stålfelg, også har jeg to stålfelger uten dek...

Har en container stående for tida (storopprydning), kan jeg bare hive dem oppi der, eller skal dekk sendes til noen spesiell plass? Tar dekkforhandler i mot eller noe? Lover og regler? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja, dekkforhandler tar vel imot, noen har jo store hauger med dekk liggende utenfor sjappa. Søppeldynga her tar 25kr pr felg med dekk pga de må ta av dekket.

8228392[/snapback]

Så man kan egentlig ikke bare kaste dekk da...?

Lenke til kommentar

hvis dekkene står på felger med 5x112 boltsirkel skal jeg sørge for at de blir oppbrukt før de leveres inn... Alle dekksjapper og endel bensinstasjoner i trondheim tar imot dekk, om det koster noe vet jeg ikke

Lenke til kommentar

Alle dekkforhandlere er vel pliktig til å ta inn brukte dekk, uten betaling. Man har vel betalt miljøavgfift nettopp pga dette. Men hvis dekkforhandler må ta dekket av felgen, så koster det vel noen kroner.

Og til deg som foreslo å skjære av dekket.....bruk ihvertfall vinkelsliper. Inni dekket er det fullt av metalltråder, som er et reint helvete å skjære av. Og bruker man vinkelsliper, så er det fort gjort å skade felgen. Mitt tips blir da å ta med dekka til en forhandler.

Pantera

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...