supern- Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Jeg tenker å ta opp matte 2/3mx til neste år. Må jeg ta opp dette på en privatskole som feks. bjørknes hvor det koster 14500,- eller kan jeg gå tilbake til en vgs skole å ta det opp gratis der? På vgs'n jeg gikk på var det alltid 2-3 stk som bare var med på fag som matte/fysikk og hadde fri resten. Hvordan fungerer dette? Er det bare ren flaks om det er plasser ledig? Mvh Lenke til kommentar
Star Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) Jeg ønsket å ta opp ekstra fag jeg ikke hadde andre året på VGS og snakka først med SO som rådet meg til å snakke med min tidligere VGS. Fikk beskjed om å skrive søknad om å bli deltidselev, dersom det var plass ved skolen på den aktuelle linja/faget. Ble informert at det ikke var vits å følge ordinært opptak. Endte imidlertid opp med å ta faget på Sonans Privatgymnas, over nett. Du kan jo også bare melde deg opp privat på www.privatistweb.no Dersom du klarer å lese deg til stoffet selv ( 2/3mx er jo ganske tungt ) betaler du jo kun eksamensavgift. ( mener å huske det var 300 for nye fag.. 630 for gjennopptatt ?) star* Endret 24. mars 2007 av Star Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Liten bump, men here goes: Noen spesiell måte jeg skal gå frem på når jeg sender inn søknaden for å bli deltidselev? Mangler selv 2MX for å kunne starte på studier. Lenke til kommentar
hungry hippo Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Jeg tok 3 MX som privatist og leste på egenhånd. Da måtte jeg bare melde meg opp hos privatistkontoret og betale noen hundrelapper for å få ta eksamen. Jeg ville ha gjort det samme for 2MX hvis jeg kunne gå tilbake i tid. Det var faktisk lettere enn å følge undervisning for meg. Da sammenenligner jeg 3MX som privatist med 2 MX med vanlig undervisning. Enormt mye tid sløses bort ved å ta matte med undervisning i mitt tilfelle. Privatisteksamen var også en del lettere enn prøvene jeg hadde mens jeg hadde undervisning. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Jeg tok 3 MX som privatist og leste på egenhånd. Da måtte jeg bare melde meg opp hos privatistkontoret og betale noen hundrelapper for å få ta eksamen. Jeg ville ha gjort det samme for 2MX hvis jeg kunne gå tilbake i tid. Det var faktisk lettere enn å følge undervisning for meg. Da sammenenligner jeg 3MX som privatist med 2 MX med vanlig undervisning. Enormt mye tid sløses bort ved å ta matte med undervisning i mitt tilfelle. Privatisteksamen var også en del lettere enn prøvene jeg hadde mens jeg hadde undervisning. 8368689[/snapback] Tviler ikke på den, tida på skolen blir jo nesten bare brukt til å suse bort. Det du lærer må du nesten lære deg på egenhånd uansett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå