Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Ta opp matte 2/3mx

Anbefalte innlegg

Jeg tenker å ta opp matte 2/3mx til neste år. Må jeg ta opp dette på en privatskole som feks. bjørknes hvor det koster 14500,- eller kan jeg gå tilbake til en vgs skole å ta det opp gratis der? På vgs'n jeg gikk på var det alltid 2-3 stk som bare var med på fag som matte/fysikk og hadde fri resten. Hvordan fungerer dette? Er det bare ren flaks om det er plasser ledig?

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ønsket å ta opp ekstra fag jeg ikke hadde andre året på VGS og snakka først med SO som rådet meg til å snakke med min tidligere VGS. Fikk beskjed om å skrive søknad om å bli deltidselev, dersom det var plass ved skolen på den aktuelle linja/faget. Ble informert at det ikke var vits å følge ordinært opptak.

Endte imidlertid opp med å ta faget på Sonans Privatgymnas, over nett.

Du kan jo også bare melde deg opp privat på www.privatistweb.no

Dersom du klarer å lese deg til stoffet selv ( 2/3mx er jo ganske tungt ) betaler du jo kun eksamensavgift. ( mener å huske det var 300 for nye fag.. 630 for gjennopptatt ?)

star*

Endret av Star
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg tok 3 MX som privatist og leste på egenhånd. Da måtte jeg bare melde meg opp hos privatistkontoret og betale noen hundrelapper for å få ta eksamen. Jeg ville ha gjort det samme for 2MX hvis jeg kunne gå tilbake i tid.

Det var faktisk lettere enn å følge undervisning for meg. Da sammenenligner jeg 3MX som privatist med 2 MX med vanlig undervisning. Enormt mye tid sløses bort ved å ta matte med undervisning i mitt tilfelle. Privatisteksamen var også en del lettere enn prøvene jeg hadde mens jeg hadde undervisning.

Lenke til kommentar
Jeg tok 3 MX som privatist og leste på egenhånd. Da måtte jeg bare melde meg opp hos privatistkontoret og betale noen hundrelapper for å få ta eksamen. Jeg ville ha gjort det samme for 2MX hvis jeg kunne gå tilbake i tid.

Det var faktisk lettere enn å følge undervisning for meg. Da sammenenligner jeg 3MX som privatist med 2 MX med vanlig undervisning. Enormt mye tid sløses bort ved å ta matte med undervisning i mitt tilfelle. Privatisteksamen var også en del lettere enn prøvene jeg hadde mens jeg hadde undervisning.

8368689[/snapback]

Tviler ikke på den, tida på skolen blir jo nesten bare brukt til å suse bort. Det du lærer må du nesten lære deg på egenhånd uansett...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...