Langbein Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Jeg har en server som står på 24/7, og av og til har jeg behov for å aksessere noen filer fra veldig begrensede PCer uten ssh, ftp eller andre klienter - kun browser. Noen som kan anbefale en webbasert løsning hvor man logger på servern (gjerne med mulighet for SSL), hvor man kan laste ned/opp filer osv. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Er det noen browsere i dag som ikke takler ftp? ftp://[email protected]/ Lenke til kommentar
kommers Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Ja, det går jo an. Ulempen er vel at FTP sender all info (deriblant brukernavn/passord) i klartekst (såvidt jeg vet), dermed bør man vel holde seg til SFTP, og jeg er ikke like sikker på hvor utbredt støtten for dette er i nettlesere. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 FireFTP (extention for FireFox) støtter SFTP https://addons.mozilla.org/firefox/684/ Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 winscp er vell det beste progget da (syns jeg). men det bruker ssh og er laget til windows. men det funker helt fint med wine og det er enkelt å innstalere det Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 En vanlig webserver med .htaccess-innlogging fungerer vel greit nok. Da trenger du kun Apache på serversiden og en nettleser på klientsiden. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 winscp er vell det beste progget da (syns jeg).men det bruker ssh og er laget til windows. men det funker helt fint med wine og det er enkelt å innstalere det 8233839[/snapback] Dersom du sitter på linux-klient må da fuse ta kaka? Evt. så har du sftp-støtte i omtrent alt som kan krype og gå av filbehandlere... Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) Jeg burde kanskje presisert litt bedre i første posten min. Snakker her om en "universell" løsning for å aksessere filer på min server fra alle mulige bokser, såklart også inkludert windos-bokser, uten å måtte bruke tredjeparts programmer. Tenkte derfor noe rent webbasert grensesnitt ala xdrive.com, minkoffert.no osv. SSH funker ikke out-of-the-box i Windows FTP-støtte er også generelt dårlig i browsere, og i tillegg er det ikke kryptert. Mange browsere tillater kun nedlasting, ikke opplasting via ftp. EDIT: Jeg vil altså ha en løsning som funker overalt, selv om man ikke har mulighet til å legge inn noe software, slik som på bibliotek, nettkafeer osv. Endret 25. mars 2007 av Langbein Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 se om du kan skaffe deg en webløsning i php el. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Skal du laste både opp og ned, eller holder det at du har tilgang til å lese filene? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 Skal du laste både opp og ned, eller holder det at du har tilgang til å lese filene? 8235420[/snapback] Full pakke! Lenke til kommentar
olear Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 http://www.google.com/search?q=php+filemanager Lenke til kommentar
comicz Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Hva med WebDAV? http://en.wikipedia.org/wiki/WebDAV Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå