Asbjørn H Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) Hei. Driver og lager meg hjemmeside. Jeg har støtt på et problem med noe javascript på siden min, som ikke gjør det det jeg vil det skal gjøre, når man ser på siden i Internet Explorer. I Opera og Firefox fungerer scriptet fint. http://asbjorn.exposedworld.net/Tegning/tegning.html Det som er tanken er at brukeren skal kunne trykke på et av thumbnailene, og dermed åpnes "bildeviseren", og det bildet brukeren trykket på vises. Deretter skal brukeren kunne se på de andre bildene i denne bildeviseren ved å scrolle gjennom en liste som ligger på venstre side. Dette fungerer som sagt greit i Opera og Firefox, men i IE loader ingen av de to iframene i bildeviseren det de skal. Jeg har følgende kode på hovedsiden (altså tegning.html): <script language="Javascript"> function bildeviser (sPicURL) { window.open( "bildeviser.html?"+sPicURL, "", "resizable=1, height=820, width=950"); } </script> og for å åpne bildeviseren bruker jeg: <a href="javascript:bildeviser('bilde.jpg')"> I bildeviseren har jeg følgende i <head>: <script language='javascript'> var arrTemp=self.location.href.split("?"); var picUrl = (arrTemp.length>0) ?arrTemp[1]:""; var NS = (navigator.appName=="Netscape")?true:false; </script> og i <body> har jeg: <script language='javascript'> document.write( "<iframe src=" + picUrl + " name=bilde frameborder=0 height=800 width=800 marginheight=0 marginwidth=0 scrolling=no>" ); </script> Jeg kan forøvrig legge til at jeg ikke har spesielt store kunnskaper om javascript. Men jeg kan allikevel ikke skjønne hvorfor det skal funke i Opera og FF men ikke i IE... :S Endret 24. mars 2007 av Asbjørn H Lenke til kommentar
erlingwe Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Hei. Driver og lager meg hjemmeside. Jeg har støtt på et problem med noe javascript på siden min, som ikke gjør det det jeg vil det skal gjøre, når man ser på siden i Internet Explorer. I Opera og Firefox fungerer scriptet fint. http://asbjorn.exposedworld.net/Tegning/tegning.html Det som er tanken er at brukeren skal kunne trykke på et av thumbnailene, og dermed åpnes "bildeviseren", og det bildet brukeren trykket på vises. Deretter skal brukeren kunne se på de andre bildene i denne bildeviseren ved å scrolle gjennom en liste som ligger på venstre side. Dette fungerer som sagt greit i Opera og Firefox, men i IE loader ingen av de to iframene i bildeviseren det de skal. Jeg har følgende kode på hovedsiden (altså tegning.html): <script language="Javascript"> function bildeviser (sPicURL) { window.open( "bildeviser.html?"+sPicURL, "", "resizable=1, height=820, width=950"); } </script> og for å åpne bildeviseren bruker jeg: <a href="javascript:bildeviser('bilde.jpg')"> I bildeviseren har jeg følgende i <head>: <script language='javascript'> var arrTemp=self.location.href.split("?"); var picUrl = (arrTemp.length>0) ?arrTemp[1]:""; var NS = (navigator.appName=="Netscape")?true:false; </script> og i <body> har jeg: <script language='javascript'> document.write( "<iframe src=" + picUrl + " name=bilde frameborder=0 height=800 width=800 marginheight=0 marginwidth=0 scrolling=no>" ); </script> Jeg kan forøvrig legge til at jeg ikke har spesielt store kunnskaper om javascript. Men jeg kan allikevel ikke skjønne hvorfor det skal funke i Opera og FF men ikke i IE... :S 8227988[/snapback] Hei, Det er ikke uvanlig at IE behnadler ting forskjellig fra andre nettlesere. Har vært borti dette i forbindelse med CSS. Husker jeg fant tabeller over hvilke features som fungerer i de forskjellige nettleserne. Ofte må man sjekke hvilken nettleser som blir brukt for deretter å kjøre forskjellige script alt etter hvilken nettleser som blir benyttet. Jeg anbefaler deg å google litt på forskjeller på IE og andre nettlesere rundt de funksjonene du bruker ovenfor, så finner du nok en løsning som kan funke i IE og Lenke til kommentar
Asbjørn H Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) Takk for hjelpen, men det hjelper ikke så mye... Google var det første jeg prøvde, men jeg fant ikke noe som hjalp meg. Er det ingen her som kan javascript? Burde jo nesten være det siden det finnes en egen forumdel for det... Edit: fant ut av det selv. Etter en halv dag med eksperimentering, prøving og feiling kom jeg til at det var noen overflow-greier i css som ødela... Endret 26. mars 2007 av Asbjørn H Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå