bjorna Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Hei har laget en film om en skiweekend gjengen akkurat var på. Skal på et ungdomsmøte om 2 timer og skal ha med meg filmen ned, desverre tar filmen over en gigabyte, selve filmen er bare 7 minutter lang. Trenger dermed et program som kan komprimere denne filmen slik at den går på en cd-r. Dette HASTER! Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Windows Movie Maker er kanskje det enklaste, det er inkludert i XP og Vista. Ligg (i XP) på Start-menyen under Programmer --> Tilbehør trur eg. Importer vidoen, legg den på tidslinja og vel File --> Save Movie File. Elles so er det kanskje nokon komprimeringsmogelegheiter i programmet du har laga den med. Kva program er det snakk om. Lenke til kommentar
bjorna Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) Adobe premiere pro. Har ikke så veldig peiling på programmet, så har desverre valgt god kvalitet til å begynne med. men windows movie maker virker jo som en god idé. Fant også programmet virtual dub, er det bra? vil i tilfelle filmen som blir komprimert funke på de fleste maskiner? http://virtualdub.sourceforge.net/ Endret 24. mars 2007 av bjorna Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 I PPro vel File --> Export --> Adobe Media Encoder. Då kan du lagre som MPEG1/2, Windows Media (same som i Moviemaker), Quick Time og eit par andre format. Virtualdub er eit flott program, men om filmen vil virke utan installasjon av noko ekstra eller ei avheng av kva codec ein bruker og kva som er installert frå før. Det same gjeld uansett kva program ein bruker til komprimeringa. Er det ei maskin med Windows, prøv Windows Media. Eller du kan prøve MPEG1, det skal ha svært brei støtte. Lenke til kommentar
bjorna Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 Da går jeg for windows media. Er en pc med windows xp som er kobla til en prosjektor som til vanlig brukes til forskjellige sangtekster o.l. som filmen skal vises på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå