Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kommer rare pipelyder og ikke bilde ved oppstart


Anbefalte innlegg

Skulle til og sette sammen min pc som består av:

 

Hovedkort

ABIT Fatal1ty AA8XE, I925XE

 

CPU

Intel Pentium 4 640 3.2GHz Socket LGA775, 2MB (Denne er:EM64T)

 

Ram

Geil 1.0GB (2x512MB) DDR2 PC4300 533MHz

 

Skjermkort

PowerColor Radeon X700PRO 256MB PCI-E

 

Power Supply

Tagan 2force 480W

 

Når jeg start opp så begynner den på pipe og på led displayet som skal hjelpe meg står det AF. Har funnet noen svar på dette på Google men alle er så forskjellige og klarer derfor ikke trekke noe sikre konklusjoner.

Har prøvd og starte opp uten ram'en da kommer den samme pipelyden men da er errorkoden: 0E

 

Noe som har noen ide på hva som kan hjelpe?

RAM, CPU, PSU og Skjerkort har jeg testet i andre PC'er og alle disse delene fungerer bra.

 

Er hovedkortet rett og slett bare defekt eller er det noe man kan prøve?

 

 

På forhånd takk for all hjelp.

 

uStabil_

Endret av ustabil_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Husket å sette i alle kablene, spesielt den lille 4kontakt 12 kontakten. Så må kanskje skjemkortet også ha en egen strømkontakt.

Kan jo også prøve en cmos resett, les i manualen, du finner mye nyttig info der.

8228142[/snapback]

 

Har prøvd og resette Bios. Alle kable står i har 24 pins strøm forsyning. Har også lest hele hovedkort manuallen. Ingenting som hjelper meg der....

Lenke til kommentar
Høres ut som du ikke har satt , skjermkortet, cpu riktig inn i slottene. Kan og være rambrikkene er satt inn feil. Hva med cpu viften, satt den i riktig kontakt?

8229179[/snapback]

 

Er helt 100% sikker på at Skjermkortet, CPU og RAM brikkene står riktig.

Alt står jo i manuallen.

 

Legger ved en tegning over hvordan jeg har koblet.

 

post-125627-1174766589_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Her står Bios post kodene, lykke til med feilsøkingen.

 

http://www.ocforums.com/showthread.php?t=218664

8229364[/snapback]

 

Tusen takk, men jeg frykter at dette ikke hjelper. Står at det når det piper et langt pip så er ram'en satt inn feil. Men den står helt riktig og jeg har prøvd den i en annen maskin.... så mulig at hovedkortet er defekt da... vanskelig og si.... ;\

Lenke til kommentar
Her står Bios post kodene, lykke til med feilsøkingen.

 

http://www.ocforums.com/showthread.php?t=218664

8229364[/snapback]

 

Tusen takk, men jeg frykter at dette ikke hjelper. Står at det når det piper et langt pip så er ram'en satt inn feil. Men den står helt riktig og jeg har prøvd den i en annen maskin.... så mulig at hovedkortet er defekt da... vanskelig og si.... ;\

8229565[/snapback]

 

Har du forsøkt å starte PCen med bare en minnebrikke om gangen? Forsøk begge to alene, gjerne i flere sloter. Det høres ut som om problemet er defekt RAM. Det kan også være hovedkortet, men jeg holder en knapp på minnet. Har du mulighet til å eventuelt teste minnebrikkene på en annen PC?

Lenke til kommentar
Her står Bios post kodene, lykke til med feilsøkingen.

 

http://www.ocforums.com/showthread.php?t=218664

8229364[/snapback]

 

Tusen takk, men jeg frykter at dette ikke hjelper. Står at det når det piper et langt pip så er ram'en satt inn feil. Men den står helt riktig og jeg har prøvd den i en annen maskin.... så mulig at hovedkortet er defekt da... vanskelig og si.... ;\

8229565[/snapback]

 

Har du forsøkt å starte PCen med bare en minnebrikke om gangen? Forsøk begge to alene, gjerne i flere sloter. Det høres ut som om problemet er defekt RAM. Det kan også være hovedkortet, men jeg holder en knapp på minnet. Har du mulighet til å eventuelt teste minnebrikkene på en annen PC?

8232900[/snapback]

 

Hei har testet begge rambrikkene i de svarte og de røde. Har også testet en brikke i en av slottene fungerer ikke. En kompis av meg har hatt et 3D prosjekt på skolen og da trengte han ram da fungerte de helt fint han brukte de 1 måneds tid uten problemer overhodet og når problemet oppsto så dro jeg til han og teste disse på nytt og da virket de like fint igjen. Derfor jeg blir forvirret, fordi alt tilsier at rammen er defekt men det er den jo ikke.... Muligheten er vel defekte RAM porter?

Lenke til kommentar
har samma problemet selv.

og jeg regner det er noe bios problemer.

jeg har testet alle delene så de funker 100%.

men sammen fungerer de ikke.

har sendt inn alt til komplett så jeg kan skrive til deg når de er ferdig med testingen

8233149[/snapback]

 

Takk det høres suverent ut :)

Trodde dette var helt mørkt men det

virker som om dette kan løses eller at

jeg finner feilen i hvertfall :)

Lenke til kommentar

Har du prövdå ta ut bios batteriet, det kan fuke.

Har hatt en sann pipelyd når jeh brukte det gammle hk mitt, sannsynligvis det som var defekt hos meg, og jeg tror hk ditt er defekt også.

 

PS: jeg kvärka hk mitt med hammer og starta opp det igjen å da var ikke pipelyden der, men så fort jeg slo i det med hammeren igjen bygynnte det å pipe :!:

Endret av Xlian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...