Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Volvo 240 - 1984

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært å kjøpt meg bil igjen. Fikk alt dette for 4000 kr. Bilen er så og si 100% rustfri, men trenger seg en skikkelig rubbing for å få lakken fram igjen. Er en eldre kar på sørlandet som har eid bilen.

Bilder:

0_972023854.jpg

0_-2039878419.jpg

0_2060970164.jpg

0_1784930276.jpg

0_-1549738492.jpg

0_1470949802.jpg

0_983559285.jpg

0_-439883912.jpg

0_355002600.jpg

0_1181933741.jpg

Interiørmessig er den ganske strøken. Er en rar lukt, men den går vekk med litt wunderbaums.

Planer for bilen:

Lesjöfors senk

Eiker felger

Svarte lister all-over

Fikse vindussveiven

Emblemfri grill

B230FT

Noen som har noe annet å tilføye? Er åpen for forslag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, og takk for tilbakemeldingene. Har vært ute å kjørt litt nå, og ja, det er automatkasse, men den sparker godt i fra.. Uansett skal den ut innen kort tid..

Ble stoppet av politi 2 ganger (har politiet fordommer mot ungdommer i 240?) i to promillekontroller.. Bare på èn time!

Ellers fikk jeg sladdet og lekt meg litt, og fikk vært å handlet inn følgene:

Sorte lister rundt frontvindu og bakvindu. Fikk også tatt vekk alle nafmerkene o.l

I morgen hvis været er fint, blir det en skikkelig rubbing, så kommer jeg med nye bilder :)

Lenke til kommentar
Hei, og takk for tilbakemeldingene. Har vært ute å kjørt litt nå, og ja, det er automatkasse, men den sparker godt i fra.. Uansett skal den ut innen kort tid..

Ble stoppet av politi 2 ganger (har politiet fordommer mot ungdommer i 240?) i to promillekontroller.. Bare på èn time!

Ellers fikk jeg sladdet og lekt meg litt, og fikk vært å handlet inn følgene:

Sorte lister rundt frontvindu og bakvindu. Fikk også tatt vekk alle nafmerkene o.l

I morgen hvis været er fint, blir det en skikkelig rubbing, så kommer jeg med nye bilder :)

8231079[/snapback]

Ikke berre ungdommer med 240 men alle ungdomar:D.

Lenke til kommentar

Oppdateringer: Skal rubbe bilen i morgen på jobb, og få laget ny matte i bagasjerommet i rustfritt stål, blir fett. Så skal jeg ha bilen opp på bukken og sette på senkefjærer, og få på skikkelige felger.

Har vært å hentet meg en B230FT i dag, og M90 girkasse, håper at dette passer sammen uten for mye pirking :p

Noen som vet hva som er gale når tempmåleren SKYTER i været av seg selv? Kom over det røde i dag, men motoren var ikke varm.. ?

Lenke til kommentar

Du kjøper deg en Volvo 240 til 4000 kr. som det virker som om du har planer om å holde vedlike.... Attpåtill har den vert eid av en gammel mann, som kanskje ikke har latt gasspedalen berøre gulvet på 20 år...

MEN.... så tror du det at denne bilen tåler og bli burnet med? Burning er jo også totalt unødvendig (og ulovlig). Mulig du ikke er så veldig gammel, men jeg husker når jeg var 18 år (12 år siden) så var det fremdelses litt flaut og burne.... (Selv om noen av oss gjorde det alikevel.)

Folk som burner, ser jeg så i de grader skikkelig ned på. Lavere kommer man ikke...

Jeg kan skjønne at det er morsomt og burne, hvis intensjonen er å ødelegge bilen feks. før man skroter den, men utenom dette synes jeg det er direkte flaut.

Etter at du har fikset bakakslingen, så kan du vertfall finne deg ett barberblad, for å fjerne diverse merker sundt om på bilen. Da tenker jeg på NAF-merket blandt annet. Ikke noe galt om NAF over hodet, men slike merker er det bare gamle snusmumrikker som har.

Automat..... hmmm...

Lenke til kommentar

Å svi gummi er morsomt det :) Sålenge man ikke gjør det en plass eller på et tidspunkt som sjenerer andre.

Lukket område / stengt parkeringsplass langt unna folk og fe f.eks. Perfekt! :)

Hva som er flaut med det aner jeg ikke, og sammenlignet med andre "morsomme" ting man kan gjøre med bil så er vel burning ganske ufarlig.

Kos deg med volvoen din du ReVolvolution! Håper du får fikset problemet og kan fortsette med burningen igjen så snart som mulig :)

Lenke til kommentar
Å svi gummi er morsomt det :) Sålenge man ikke gjør det en plass eller på et tidspunkt som sjenerer andre.

Lukket område / stengt parkeringsplass langt unna folk og fe f.eks. Perfekt! :)

Hva som er flaut med det aner jeg ikke, og sammenlignet med andre "morsomme" ting man kan gjøre med bil så er vel burning ganske ufarlig.

Kos deg med volvoen din du ReVolvolution! Håper du får fikset problemet og kan fortsette med burningen igjen så snart som mulig :)

8271941[/snapback]

Hva oppnår man med å burne da?

Kraftdemostrasjon kan det jo ikke være... da de fleste biler klarer dette...

Eneste jeg kan se burning etterlater seg er ett par stygge merker i asfalten og tom lommebok. pluss litt giftig røyk og stygg lukt...

Veldig kult!

Like dumt som å høre noen si at det er kult/tøft og røyke...

Tviler på at dere imponerer jentene med dette også. Da de fleste jenter gir fullstendig F*** i dette.

Det som er kult er og heller bruke pengene man burner opp på og faktisk gjøre bilen fin, slik at man kan ragge rundt og vise frem doningen... istede for å gjemme seg bort på en pakeringsplass for å gjøre dette...

Lenke til kommentar

Skulle jo tru det var noen 40 åringer som skreiv svar her jo... Ikke burne, blablabla....

Synes bilen din er fin ;) Du kan jo spraye alle lister som er crom svart, har selv gjort det på min 240. Du kan ta og kjøpe refleksplate bak, bross styling? bygge stero :D hvite blink over hele bilen, etc.

Men synes det er et fint utgangspunkt du har her værtfall :D

Lenke til kommentar
Skulle jo tru det var noen 40 åringer som skreiv svar her jo... Ikke burne, blablabla....

Synes bilen din er fin ;) Du kan jo spraye alle lister som er crom svart, har selv gjort det på min 240. Du kan ta og kjøpe refleksplate bak, bross styling? bygge stero :D hvite blink over hele bilen, etc.

8279556[/snapback]

Til innformasjon så er jeg altså 30 blank...

Jeg har så og si alltid hatt en forkjærlighet for biler, men å burne kan jeg med hånden på hjertet si jeg aldri har gjort. Jeg har kjørt fort, sladdet på isen, pusset og gnikket, men aldri burnet.

En jeg kjenner kjøpte seg helt nye dekk som kun skaulle brukes til burning. Dette synes jeg var så flaut og være med på, at jeg heller dro hjem og polerte bilen.

Kanskje derfor jeg hadde mer sjangs på damene en han også.... hehe..

Burn til krampa tar dere for min del.... noen blir liksom ikke tørre bak ørene før drypperten melder sin ankomst...

EDIT: Er det forresten bare unger her inne? Har på følelsen at jeg ikke helt passer inn på diskusjon.no. Hvor er de voksne menneskene her inne... ?

Endret av GigaFlow
Lenke til kommentar

8279556[/snapback]

Til innformasjon så er jeg altså 30 blank...

Jeg har så og si alltid hatt en forkjærlighet for biler, men å burne kan jeg med hånden på hjertet si jeg aldri har gjort. Jeg har kjørt fort, sladdet på isen, pusset og gnikket, men aldri burnet.

En jeg kjenner kjøpte seg helt nye dekk som kun skaulle brukes til burning. Dette synes jeg var så flaut og være med på, at jeg heller dro hjem og polerte bilen.

Kanskje derfor jeg hadde mer sjangs på damene en han også.... hehe..

Burn til krampa tar dere for min del.... noen blir liksom ikke tørre bak ørene før drypperten melder sin ankomst...

EDIT: Er det forresten bare unger her inne? Har på følelsen at jeg ikke helt passer inn på diskusjon.no. Hvor er de voksne menneskene her inne... ?

8279621[/snapback]

neh. du er ikke gammal hvis du er 30 da ;) er mange som er gammlere en deg, så bare fortsett å være her du ;)

Lenke til kommentar

Ser ut som en fin-fin bil det der ja ;)

Men enig med Gigaflow, burning er veldig unødvendig, ihvertfall på offentlig vei..

Men nok om det.

Kryss til mellomaksel finnner du på Volvo, de er ikke dyre! Skifta kryssa mine for ikke lenge sia, ble overraska over prisen, dog jeg ikke husker hvor mye jeg ga :p

Forklar meg hva alle bryterne i dashen er til da.

Ikke gidd å lakk listene, det blir bare shit etterhvert, spesielt listene i fronten. Tar ikke lange tida før steinspruten tar knekken på de.

Hvor/hva/åssen skal du skifte chromelista rundt frontruta?

edit: Og du spurte om tips: Fjern antenna fra bakskjermen..

Endret av ZyreX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...