Gå til innhold

Importering av e-post meldinger til Windows Mail

Anbefalte innlegg

Har nettopp installert Windows Vista og i den anledning har jeg tenkt å begynne å bruke Windows Mail. Men det er en lite hake når jeg skal importere inn mailene jeg fikk da jeg brukte Outlook. For det første måtte jeg installere Outlook på nytt, fordi jeg må importere meldingene fra den. Og da må jeg jo også importere meldingene inn i Outlook før det igjen. Og det er her problemet kommer inn. Når jeg skal importere meldingene finner jeg ikke den filen hvor alle mailene ligger på.

Jeg tok en backup av den i XP før jeg installerte Vista. Filen jeg tok backup av ser slik ut:

post-87995-1174753172_thumb.jpg

Som dere ser er det en .NK2 fil, mens den filen som ble laget i Outlook i Vista er en .PST fil...

Så problemet ligger vell i at det er en .NK2 fil jeg skal importere inn i Outlook, og ikke en .PST fil.

Noen som har en løsning på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har tatt backup av feil fil. nk2-filen er den filen som inneholder adressene som kommer opp automatisk når du begynner å skrive i til-feltet. Hvis du ikke har den gamle pst-fila er du fortapt.

8231719[/snapback]

Hmm... :hmm:

Det som er rart da er at fattern bruker Microsoft Outlook han og, ikke express. Og når han tar backup av mailene tar han backup av den filen.

Og så er det ingen andre filer i den mappa som jeg tror jeg kan ta backup av. Jeg kan poste et bilde av de filene som ligger i den mappa. De ble heldigvis reddet når jeg installerte Vista. De la seg i Windows.old mappa...

Slik ser mappa hvor filene til Outlook ligger:

post-87995-1174819214_thumb.jpg

Adressen til denne mappen ser slik ut:

C:\Windows.old\Documents and Settings\"brukernavn"\Programdata\Microsoft\Outlook

Endret av _Zero
Lenke til kommentar
Hvis han tar backup av den filen tar han ikke backup av mailen. Pst-filen ligger som standard i mappen:

C:\Documents and Settings\<brukernavn>\Lokale innstillinger\Programdata\Microsoft\Outlook

8232326[/snapback]

Ja...

Se på posten over, ser ikke noen .pst fil der jeg :hmm:

Lenke til kommentar

Har lett litt mer etter .pst filen nå, og har funnet ut at den har blitt slettet. Skjekket på en annen pc med XP installert og der var standard mappen for .pst filen en annen en den mappen som jeg tok en sikerhetskopi av.

Men men, det var ikke noe spesielt jeg måtte ha tilbake så det går fint.

Et lite spørsmål til sist:

Noen som vet hvilke filer jeg skal ta backup av i Windows Mail?

Skal begynne å gjøre det til en vane å ta sikkerhetskopi av det nå... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...