Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

hvordan skifte brenner på laptop

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg ny laptop, og er strålende fornøyd med denne, bortsett fra Panasonic dvd-brenneren som sitter i den. Ønsker derfor å skifte ut denne med Pioneer-brenneren som var i den gamle.

Gikk greit å løsne den ene skruen for deretter å ta ut brenneren. Men den ytterste delen av skuffen på den gamle brenneren er ikke tilpasset min nye laptop, og da er spørsmålet; går det an å bytte ut bare den ytterste delen av skuffen? Vill ikke røske og dra for mye før jeg eventuelt får bekreftet at dette lar seg gjøre.

Har ikke kommet med noen spesifikasjoner, da dette egentlig ikke vedrører saken.

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har kjøpt meg ny laptop, og er strålende fornøyd med denne, bortsett fra Panasonic dvd-brenneren som sitter i den. Ønsker derfor å skifte ut denne med Pioneer-brenneren som var i den gamle.

Gikk greit å løsne den ene skruen for deretter å ta ut brenneren. Men den ytterste delen av skuffen på den gamle brenneren er ikke tilpasset min nye laptop, og da er spørsmålet; går det an å bytte ut bare den ytterste delen av skuffen? Vill ikke røske og dra for mye før jeg eventuelt får bekreftet at dette lar seg gjøre.

Har ikke kommet med noen spesifikasjoner, da dette egentlig ikke vedrører saken.

På forhånd takk for svar.

8227541[/snapback]

tja. mulig det kan gå vis festeordningen er lik. men det må du nesten se selv. noen av spillerene til lapptopper kan du bytte front da dette er noe de forskjellige pc produsentene ønsker å bestemme selv. usikker på hvordan denne festeordningen fungerer...

Lenke til kommentar

Vanligvis er det ikke nor problem å skru av det gamle festet og sette det over på en annen brenner, har selv kjøpt en nec dvd-brenner som jeg har hatt i flere laptops her, bare ved å flytte over festene.

Men du kan få problemer med at den ikke blir gjekjent i bios, så det kan være umulig å boote fra den, men som regel funker den i windows.

I en HP pc jeg har her så blir den ikke gjenkjent i bios, men den funker helt topp i windows.

Har også prøvd den på en toshiba, denne nektet å boote uten orginal dvd-rom

Lenke til kommentar

Takker for svar.

Fikk omsider av fronten på begge. Men det viste seg at fronten til den nye (en HP) ikke passet på den gamle pioneer brenneren. Det skal sies at pioneer brenneren er et par år gammel.

Pioneer brenneren har sittet i en drøye 2 år gammel medion laptop.

På den gamle måtte jeg løsne et par skruer for å få av fronten. På HP'en måtte jeg bare løsne klipsen som satt i venstre kant.

Endret av gustav
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...