Gå til innhold

Holocaust, Nazipropeganda eller fakta

Exogen

Anbefalte innlegg

Har vel ikkje så stor behov for å kommentere noko fyren etterpå benekter?

Og som sagt tidlegare, ein person åleine har veldig liten truverdigheit, I tillegg så er det vel kjære Zundel som står eigentleg bak den episoden. Og han meiner at det bur nazister i antarktisk som flyr i ufoer og skal ta over verden med rett muligheit. Det er vel ein liten spiker i kista til truverdigheiten til ting som kjem ut frå Zundel.

Noko som var veldig interessant med metapedia er at dei nevner ikkje at David Irving faktisk hevda at dagbøkene til Hitler var ekte etter å ha hevda det motsatte. Omvendinga kom etter han hadde fått sett på dei. Også korleis dei blei bekrefta falske ser det ut som metapedia meiner Irving har kreditt for ( noko som er komplett gale , då dei blei kjemisk testa med blekket og då meinte Irving at dei var ekte)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skarstad, du glemmer fortsatt vitnene som ikke så noe gasskammer. Så da kaller du på lik linje som meg, tusenvis av personer løgnere.

8249444[/snapback]

Må nok ha litt mer informasjon om de som ikke så noe gasskammer i og med at det at de ikke så gasskammer er et ekstremt svakt "bevis". Jeg har aldri sett deg, betyr det at du ikke eksisterer? Det kan godt hende at de som aldri så gasskamre aldri var inne i byggene? Kan det hende at de, hvis de var inne i byggene, trodde det var dusjer? Tross alt sier jo de som så gasskamrene at de (ofte) var bygget så de så ut som dusjer.

Lenke til kommentar
Nei, det var bare noen få som sto frem som Holocaust overlevende. Men de viste til biografier og diverse som tilhørte levninger. Altså det var familien til overlevende som var der.

8249793[/snapback]

Største problemet her blir jo uansett at man må jo ha noe som gjengir vitneutsagn som sier at det ikke var gasskamre. Uten dette kan det knapt kalles bevis, og det blir umulig å diskutere og evt. motbevise noe man ikke har tilgang til.

Lenke til kommentar

Hva har det med Wikipedia å gjøre at religiøse skrullinger ikke er fornøyd med at fakta fremsettes fremfor religiøse dogmer? Er ikke det strengt tatt de fundamentalistiske religiøse skrullingene sitt problem at de forkaster fakta med vilje?

Atter en gang, såkalte bevis, som hører i samme bås som Soviet presenterte, nemlig falsk såpe

Ble det ikke påvist tidligere i tråden at såpepåstanden ble tilbakevist under rettssaken?

Ellers lurer jeg på om dere har svart på dette med at f.eks. 50-70% av kroppen er vann, og at asken som blir igjen etter et menneske som blir brent faktisk ikke er store greiene.

Det som er dumt her er at Holocaust-fornekterne hopper fra sak til sak. Når de blir tatt på fersken med feilaktige påstander og tall, så trekker de bare frem nye sider og påstander :(

Lenke til kommentar
Det som er dumt her er at Holocaust-fornekterne hopper fra sak til sak. Når de blir tatt på fersken med feilaktige påstander og tall, så trekker de bare frem nye sider og påstander :(

Så vidt jeg har fått det med meg er det ingen fornektere her, det er bare noen av oss som ikke sluker den 'offentlige sannheten' helt uten videre. Og ingen er eksperter på saken, folk prøver bare å vise at det finnes en rekke diskusjoner anngående saken som ikke er helt klargjort. Da kan man ikke klage på å trekke fram nye sider og påstander.

Lenke til kommentar

Kan være litt skummelt å skrive dette.

Hitler var ingen dum person, en massemorder som terroriserte4fun. Jeg tror det ligger mye bak utrydningen av jødene. Hitler visste ting.

Jødene driver sitt eget nettverk og styrer det meste av økonomi på verdensbasis, både i banker, filmindustri, og helt opp til det hvite hus. Jødene har betalt amerikanske presidenter under bordet i tiår og vice versa. Jøder kan betale, så de har fått det som dem vil. Alt fra korrupterte presidenter, til global makt. Dette kan virke paranoid, men jeg tror jøder er et potensiellt problem, og det kommer til å synes i årene fremover.

Har ikke kilder, selv om det selvfølgelig kan skaffes. Dette forblir, inntil videre, spekulasjoner fra min side.

Endret av empatiy
Lenke til kommentar

Hitler var ingen dum person, en massemorder som terroriserte4fun. Jeg tror det ligger mye bak utrydningen av jødene. Hitler visste ting.

8255314[/snapback]

Nei, Hitler var ikke en dum person, men ser du "Der Untergang", som altså er basert mye på Hitlers sekretærs historie og altså derfor i stor grad kan regnes som en pålitelig kilde, så er det ganske klart at Hitler, selv om han ikke var en dum person, til tider var naiv og paranoid. Hitler trodde tross alt at han kunne vinne krigen, til og med da Sovjet nærmest stod på bunkersen hans.

Jødene driver sitt eget nettverk og styrer det meste av økonomi på verdensbasis, både i banker, filmindustri, og helt opp til det hvite hus. Jødene har betalt amerikanske presidenter under bordet i tiår og vice versa. Jøder kan betale, så de har fått det som dem vil. Alt fra korrupterte presidenter, til global makt. Dette kan virke paranoid, men jeg tror jøder er et potensiellt problem, og det kommer til å synes i årene fremover.

Ja det spekuleres mye i slike ting. Det er vel et faktum at mange jøder har stor makt i USA pga sin økonomiske posisjon, og siden diverse presidenter ofte får penger fra disse til ting som valgkampanjer o.l, som på en måte blir å "kjøpe" seg litt inn i det hvite hus. Dog hvor stor påvirkning disse har kan diskuteres. Det sies at USAs støtte til Israel er i stor grad pga jødene i USA med stor makt, og det sies sikkert mye annet, men har per i dag aldri sett noen ting som beviser dette.

Og før jødeforfølgelsen i Tyskland hadde jøder mer penger enn den gjennomsnittlige tysker, dog i hvor stor grad disse på noen måte kunne utgjøre en trussel mot Hitlers regime er vel vanskelig å si. Dessuten så var det tross alt ikke bare jøder som ble utryddet, og det finnes mange bevis på diverse forsøk på, i hovedsak, jøder. Dette viser i grunn at Hitlers jødeutryddelse vel i stor grad var pga hans paranoia.

Lenke til kommentar

Har ikke kilder, selv om det selvfølgelig kan skaffes. Dette forblir, inntil videre, spekulasjoner fra min side.

8255314[/snapback]

Tusen takk for fint svar. Det er slike innlegg som dette som viser hva man tenker. La meg for all del svare på dette spørsmålet. Så vil jeg også at empatiy svarer på det jeg påpeker.

1. Nei, Hitler var ikke dum. Dum henspeiler på ens intellekt og ikke ens moral. Han var smart, men jeg vil påstå at hans moral ikke holder lenge. Han var også ansvarlig for massedrapene på jøder og sigøynere rundt om i europa.

Hva legger du i at det ligger mye bak utrydningen av jødene? Hvis det er et forsøk på legitimering synes jeg du kan ordlegge deg klarere.

2. Det er en tradisjon blant jødene å drive med forretninger. Hva er galt med dette? Den enorme smellen du går på i resonnement ditt er din påstand om at jødene er en unison gruppe. At de har et hemmelig nettverk hvor de utveksler konspirasjoner og onde ideer. Ikke noe av dette er sant. Dette er ideer som antisemitter har brukt gjennom mange, mange år. De ivrigste i Norge til å postulere disse løgnene er nynazistorganisjonen vigrid. Det som kjennetegnes av de som kommer med disse løgnene er manglende kilder og kildekritikk. Det er selvfølgelig bevisst, siden det ikke finnes ordentlige kilder på det de sier.

Så, da synes jeg du kan komme beviser for de noe kontroversielle teoriene dine. Da mener jeg beviser, ikke link til en eller annen kvasi-nazi-side.

Hvis dette blir for diffust og vanskelig for deg, kan jeg hjelpe deg med noen konkrete spørsmål.

a. Hvilke beviser har du for at jødene har global makt?

b. Hvilket globale nettverk har jødene?

Lenke til kommentar

Som Snusi påpeker, Hitler var ikke dum intellektuelt, men moralsk sett var han på viddene. Mye av naiviteten og paranoian skyldes mest sannsynlig hans misbruk av amfetamin (som han også föret soldatene sine med, men det er en annen diskusjon). Paranoian tok overhånd og det var det som til slutt ga resultatet i utfallet.

Det ble kanskje litt uklart hva jeg mente med hva som lå bak likvideringen av millioner av jøder. Jeg vet ikke om Hitler var religiøs av seg, det er jeg faktisk litt usikker på. Det jeg kanskje mente var at det lå en slags dypere religiøs bakgrunn for massedrapene. Det er klart at han så på jøder som et problem. Men hvorfor? Fordi de hadde store neser, var/er generelt smarte, høye utdannelser, god økonomi er bare et skalkeskjul for noe mye verre.

Hitler var rett og slett redd for det jeg snakker om i mitt forrige innlegg. Den globale verdensdominansen (som han forøvrig var ute etter selv). Skal vi utelukke at han kanskje likviderte jødene i god tro, for å redde oss? Høres kanskje sprøtt ut, men hvis noe av det jeg "tror" om jødene skulle vise seg å stemme, kan vi sympatisere for det Hitler utførte?

Jeg har kilder som sier ganske mye om nettverk(ene) som jødene driver med. Jeg sier ikke at de er onde. Men ifølge spekulasjonene mine så er det jødene bedriver, ganske galt og umoralskt. har du kilder som tilsier at de ikke har globale nettverk og onde planer?

Kildene jeg snakker om, er en film jeg så. må bare lete litt så kommer jeg tilbake med det. Skal prøve å finne flere kilder, og selvfølgelig tar jeg avstand fra nynazismen og nettsider som inneholder slike holdninger.

a. Hvilke beviser har du for at jødene har global makt?

b. Hvilket globale nettverk har jødene?

8256345[/snapback]

Med penger kommer makt. Det er jo ikke til å stikke under stol at jødene har en "viss" makt i samfunnet på verdensbasis. For å drive denne makten videre trengs det nettverk, kontakter, korrupsjon.

Endret av empatiy
Lenke til kommentar

Du nevner Hitlers amfetaminbruk og at dette resulterte i paranoia. Kva om det er litt av denne paranoien som var resultaten av jødeforfølgelsene.

Men noko som litt slår hol på fornektelsesteoriene er tyskerenes EUTHANASIA-program, det såkalla T4-programmet

her er ei forumopplistning av dei viktigaste detaljene om det:

http://forum.axishistory.com/viewtopic.php...82a557aa#406436

Dette var Hitler veldig klar over, desse som blei drept i denne prosessen utgjorde ingen trussel mot samfunnet anna en å bryte mot det ariske idealet.

Når det gjeld nettverk så betviler eg ikkje at jødene hadde og har forsatt nettverk, men om det er noko særleg meir enn Gutteklubben Grei er eg meir usikker på.

Makt søker makt, det er mennesket natur. Det er berre å sjå på norske forhold så kan ein konspirere mykje om forskjellige episoder.

Lenke til kommentar
Med penger kommer makt. Det er jo ikke til å stikke under stol at jødene har en "viss" makt i samfunnet på verdensbasis. For å drive denne makten videre trengs det nettverk, kontakter, korrupsjon.

8256956[/snapback]

Når du, uten skrupler eller motforestillinger, tillegger andre planer om verdensherredømme, lurer jeg veldig på hva dine egne planer er.

Når det er sagt, vil jeg si at du har en merkelig tilnærming til denne saken. Du synes å ha plukket ut jøder som bråkmakere og maktsyke. Jeg lurer på hva som gjør jødene til en skumlere, farligere og viktigere gruppe enn for eksempel fundamentalistiske kristne, som betaler Bush' valgbudsjett mm.? Eller fundamentalistiske muslimer? Tallmessig er jødene ekstremt underlegne; i Norge er det rundt 1000 jøder, i verden rundt 13 mill. Hvilken fare utgjør disse? Hvorfor er disse farligere enn 2 mrd kristne og 1 mrd muslimer?

Lenke til kommentar

Andre "grupper" som har veldig stor makt i og med at de "er på lag" med mange sentrale politikere i USA, er sukkerbransjen og petrolumsbransjen i USA. Begge disse sponser diverse politikere, vil dette da si at de er ute etter verdensherredømme? Er sukkerbransjen ute etter å drukne verden i sukker? Vil vel heller si at begge disse bransjene er ute etter at amerikanske politikere ikke stikker kjepper i hjulene deres, slik at de kan fortsette å tjene penger. De jødiske nettverkene/gruppene som f.eks. sponser politikere i USA har nok tvilsome grunner, men noe verdensherredømme er å dra den litt vel langt...

Lenke til kommentar
Du nevner Hitlers amfetaminbruk og at dette resulterte i paranoia. Kva om det er litt av denne paranoien som var resultaten av jødeforfølgelsene.

8257242[/snapback]

Det er et poeng som jeg overhodet ikke utelukker. Det kan likeså være omvendt.

Når det er sagt, vil jeg si at du har en merkelig tilnærming til denne saken. Du synes å ha plukket ut jøder som bråkmakere og maktsyke. Jeg lurer på hva som gjør jødene til en skumlere, farligere og viktigere gruppe enn for eksempel fundamentalistiske kristne, som betaler Bush' valgbudsjett mm.? Eller fundamentalistiske muslimer? Tallmessig er jødene ekstremt underlegne; i Norge er det rundt 1000 jøder, i verden rundt 13 mill. Hvilken fare utgjør disse? Hvorfor er disse farligere enn 2 mrd kristne og 1 mrd muslimer?

8257347[/snapback]

Nå var jo tema i denne tråden Holocaust. Så vidt jeg vet var det jødene som led under det. Og med 13 millioner jøder på verdensbasis kan dette selvsagt være en potensiell fare.. Likeså med ekstremister under religioner som islam og kristendommen.

Fundamentalistiske jøder er i grunn ikke farligere enn fundamentalistiske muslimer, men makten jeg snakker om er en potensiell fare for samfunnet. Hva er det som rår i dagens samfunn? Jo det er korrupsjon og maktmisbruk. Hvem som har skyld i dette, er ikke godt å si. Fundamentalistiske muslimer har ikke den type makt. De ytrer sine meninger på en veldig praktisk måte, som feks å erklære jihad. Så jeg kan være enig i at muslimene kan være av en støre fare, hvor de ekstreme har som mål og "ta over verden".

edit: Føler jeg ikke får sagt alt jeg vil si, men det får være. Er ikke alltid like lett å skrive ned tankene ordrett for så og bli forstått på den måten jeg vil bli forstått. Men nå må jeg jobbe videre, sjefen blir sikkert ikke happy :p

Når jeg kommer hjem skal jeg undersøke dette nærmere, finne kilder, for nå begynner jeg stå på litt tynn is her ser jeg :p

Endret av empatiy
Lenke til kommentar

Det empatiy sier er at jøder er skumle fordi de er flinke og dyktige? Siden de er flinke og dyktige og mange jøder har oppnådd mye i verden, så styrer de sikkert egentlig verden, og derfor må vi hate dem?

"Jeg så en film" er ingen kilde for tullete påstander om verdensherredømme og gigantiske konspirasjoner.

Lenke til kommentar
Så vidt jeg har fått det med meg er det ingen fornektere her, det er bare noen av oss som ikke sluker den 'offentlige sannheten' helt uten videre. Og ingen er eksperter på saken, folk prøver bare å vise at det finnes en rekke diskusjoner anngående saken som ikke er helt klargjort. Da kan man ikke klage på å trekke fram nye sider og påstander.

8254367[/snapback]

Hva legger du i den offentlige sannhet?

Lenke til kommentar

Jeg blir bare direkte provosert av drittunger som skal begynne å nekte på Holocaust. Landet vårt har en økende menge mennesker som er overdrevent rasistiske, i hvert fall er det sånn der jeg kommer fra. Nynazistiske pakk! Gutten skulle hat seg en tur til en konsentrasjonsleir, prata med noen som faktisk opplevde det og en god omgang med juling etterpå ;)

Jeg ser forresten gjerne at empatiy greier ut om "makt-jødene". Når det gjelder penger så har faktisk det noe med at jødene har blitt jaget vekk fra mange håndverksyrker i gamle dager slik at de måtte tenke nytt. Jøder kan man derfor ofte finne i banker, og det er jo en god måte å tjene seg penger på. Derfor sees de gjerne på som "makt-jøder" eller noe sånt.

Endret av Zythius
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg blir bare direkte provosert av drittunger som skal begynne å nekte på Holocaust. Landet vårt har en økende menge mennesker som er overdrevent rasistiske, i hvert fall er det sånn der jeg kommer fra.

Gutten skulle hat seg en tur til en leir, prata med noen som faktisk opplevde det og en god omgang med juling etterpå ;)

8259802[/snapback]

Høres ut som en riktig så grei måte å løse problemet på ... :whistle:

Lenke til kommentar

Intelligens er arvelig. Her fortelles det at Ashkenazi-jødene er den mest intelligente befolkningsgruppen i verden.

Mange av de eksepsjonelt begavede er derfor jøder. Dette forklarer i stor grad hvorfor så mange jøder til stadighet vinner nobelpriser, og hvorfor de er så overrepresentert blant de ekstremt rike. Jøder har i kraft av sin intelligens bidratt kraftig til økonomisk vekst overalt. Men har de blitt bejublet for sine bidrag? Nei, tvert i mot har de blitt mislikt og mistenkeliggjort.

Hørte jeg misunnelse?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...