Gå til innhold

Holocaust, Nazipropeganda eller fakta


Exogen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om du finner en grop i bakken med flere lik i den, hva dedikerer du den som, en massegrav eller en familiegrav?

 

Et tåpelig falskt dilemma som ikke har noe med saken å gjøre.

 

Jeg har postet mine kilder, hvorfor, å hvorfor, kan ikke du poste dine kilder

 

Det blir litt vanskelig å finne kilder som viser massegraver som ikke finnes, tror du ikke det da?

 

Hvilken beviser vil du ha da? Wikipedia er ikke godt nok, bøker er ikke godt nok, statsarkiver er ikke godt nok.

 

Jeg har da aldri påstått at bøker ikke er godt nok. Jeg postet en rekke referanser til bøker selv, både revisjonistiske og pro-holocaust. Det eneste jeg har sett fra deg er en skjønnlitterær bok om Auschwitz.

 

Poenget er at "kilden" du never er så lite tilitsverdig som det er mulig å få, og[...]

 

Det er tredje gang du repeterer dette.

 

Det jeg har sagt om ventilasjon og forsegling er hentet fra sikre kilder, deriblant Wikipedia.

 

Q.E.D

 

Vis det ikke er noe standard, hva er da feil med vakttårnene i Auschwitz? Først sier du tårnene i Auschwitz er fabrikerte, men så sier du det ikke er noe standard på tårnene, dvs at du motsier deg selv meget mye her.

 

Jeg har da aldri skrevet at det ikke er noen standard på tårnene. Du roter virkelig fælt nå. Hva som er feil med vakttårnene i Auschwitz? Ingen stige, ingen beskyttelse mot vær og vind, og som en annen debattant kommenterte tørt: "de ser jo ut som om de er laget av gamle fiskestenger".

 

Så kom med dine egene beviser, intill da teller mine beviser litt mere enn din tro.

 

Beviser for hva da? At Höss påstod 3 mill. drepte? Det er en kjennsgjerning som ingen andre enn deg tviler på. Forklaringen hans finner du i Nürnberg-protokollene .

 

Å ta deg tid til å rakke ned på meg det har du, men å diskutere sakelig og komme med kilder, det har du plutselig ikke tid til. Selvmotsigende igjen.

 

Kilder og informasjon har jeg kommet med i massevis; langt mer enn du fortjener. Å poengtere at mye av det du skriver er skrevet på en ekstremt arrogant måte og at du mangler kilder til skikkelige, vitenskapelige verker om Holocaust, er ikke å rakke ned på deg. Hvis du nå skal begynne å fremstå som mobbeoffer også, kommer jeg ihvertfall ikke til å svare deg mer.

 

Resten gidder jeg ikke kommentere. Det har ingen relevanse for det vi diskuterer her for fem flate øre. Kom med kildene dine, jeg har ventet på kilder fra fornektere i 26 sider, jeg vil se dem.

 

Du kan fortsette med dette narrespillet så lenge du vil; alle observante lesere gjennomskuer deg lett.

Lenke til kommentar

Og vaktårnene? Hvor er dine motargumenter på det? Og hva i himmelens navn betyr QED. Tviler det har noe relevanse for topicen uansett.

 

Og bilder av massegraver. Værsågod

 

Legger bildene i skjul ettersom det kan være for noen sterke bilder

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Auschwitz_corpses.JPG

02-0428.jpg

grave.gif

khmer_rouge.jpg

11047.jpg

 

Noen bilder av massegraver. Men dette er vel som vanlig ikke godt nok.

Lenke til kommentar
Legger bildene i skjul ettersom det kan være for noen sterke bilder

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Auschwitz_corpses.JPG

02-0428.jpg

grave.gif

khmer_rouge.jpg

11047.jpg

 

Noen bilder av massegraver. Men dette er vel som vanlig ikke godt nok.

 

Nei, det er ikke det skjønner du. For det første holder det ikke å bare poste bilder av lik; det viser ingen verdens ting i seg selv. Er bildene i det hele tatt i tyske konsetrasjonsleire? De kan jo ha blitt tatt hvor som helst; tro det heller ei så var det ikke bare konsentrasjonsleierfanger som døde under krigen. For det andre er det opplagt ut ifra de bildene du poster at de fleste menneskene som er avbildet er ofre for sult, ikke gassing. For det tredje poster du et bilde fra Bergen-Belsen, der ingen seriøse historikere lenger mener det fant sted massedrap. For det fjerde poster du et bilde som viser sterke indikasjoner på manipulasjon(hodeskallebildet). Hvilket sykt menneske er det som har stilt opp hodeskallene på denne måten? Det kan ha vært for å telle antall drepte, men hvor er i såfall rapporten som viser konklusjonene(antall ofre, dødsårsak osv.)?

 

Som de fleste oppvakte lesere har fått med seg, så var slutten av 2. VK preget av kaos og forsyninger som ikke kom fram. Dette førte til at enormt mange mennesker døde av sult; ikke bare KZ-fanger, men også soldater og andre sivile. At man finner bilder av lassevis med døde mennesker er derfor ikke overraskende, og det beviser selvsagt ikke at tyskerne gasset ihjel 12 millioner jøder og andre.

Endret av kommentator
Lenke til kommentar
Vis du kombinerer de bildene jeg nettopp ga deg, med alt det kildematerielle du har fått fra både meg og andre, så er det masse beviser for hva som skjedde. Ikke at de gasse ihjel 12 millioner mennesker, hvor du har de tallene fra vet ikke jeg.

8386023[/snapback]

 

Nei, det er det ikke, og denne måten å forsøke å ro seg unna på fungerer ikke.

 

'Tolv millioner' er et tall som er velkjent. Google 'Holocaust AND "twelve million"'.

Lenke til kommentar
Vis du kombinerer de bildene jeg nettopp ga deg, med alt det kildematerielle du har fått fra både meg og andre, så er det masse beviser for hva som skjedde. Ikke at de gasse ihjel 12 millioner mennesker, hvor du har de tallene fra vet ikke jeg.

8386023[/snapback]

 

Nei, det er det ikke, og denne måten å forsøke å ro seg unna på fungerer ikke.

 

'Tolv millioner' er et tall som er velkjent. Google 'Holocaust AND "twelve million"'.

8386257[/snapback]

 

Så hvorfor ikke presantere egene kilder da? Skulle egentlig være unødvendig men jeg vil faktisk se dem, ekte kilder, ikke bedragere.

 

Vet det har lite å si men kan være av interesse for dem som faktisk tar seg tid å lese kilder og se filmer.

 

Frigjøringen av Auschwitz

Merk, tysk tale, men bildene sier sitt.

 

Merk foresten vakttårnene. Filmene er fra frigjøringen 1945, dvs de er de originale tårnene som sto i leiren.

 

From shootings to gas chambers

 

Merk i den videoen og de plantegningene over leiren.

Lenke til kommentar
Likene ble jo som vi vet for det meste kremmert og asken ble brukt som gjødsel eller dumpet i elver.

 

Jeg vet ikke for hvilken gang allrede jeg leser dette. Hvor er kildene?

 

Samtidlig ble nesten hele slekten min utslettet under 2 . verdenskrig

 

var 8 stykk fra alder 7 til 17 som ble drept i min familie

 

bare så du har det klart for deg

Og dette har med holocost å gjøre fordi at ...... (sett en sakelig grunn inn her).

 

Så hvorfor ikke presantere egene kilder da? Skulle egentlig være unødvendig men jeg vil faktisk se dem, ekte kilder, ikke bedragere.

Vent litt nå, for flere sider har jeg vært som "lp plate" med bildene som du selv presenterte, ja de rekonstruksjonene. Dette er gode kilder, så hva blir da den endelige avgjørelsem med de?

For min del ser jeg det slik: i pro-holocost sammenheng er de ikke funksjonsdyktige OG de er kjent for å være rekonstruert, dvs ikke ekte så de kan i allefall ikke bevise at dette var midlene til massedrap. I contra-holocost sammenheng, er de veldig gode bevis for at noe som ikke er engang funksjonsdyktig, og bygges etter tegninger som ingen har sett og vitnepåstander som er motstridende, er dette rett og slett forfaskning.

Det duger, hvis i det hele tatt, hvis det var bevist på en helt annen måte at det fantes en gasskammer og krematorieovn i fortiden, og så - ut av KUN informative formål - vise at "sånn ca foregikk det".

 

Jeg vet ikke helt hvordan jeg kan diskutere dette med bear^ eller haehae, jeg har for min del innrømmet at jeg tok feil med gassens eksplosjonsegenskaper, vet ikke om noen andre her annet en meg har mot not til å innrømme sine feil også, istedenfor papagøyespill med gjentakelse av alt som var skrevet alrede 100x ganger og flip-flop påstander som varierer hele tiden.

 

Legger bildene i skjul ettersom det kan være for noen sterke bilder

@bear^

Hva beviser bildene? Det var kjent at mange, tusenvis av mennesker døde av sult og sykdommer som tyfus i slutten av krigen, så de ble dumbet i slike grop og brennt for å hindre at sykdommene sprer seg vidre.

Og i tillegg som kommentator har sagt, de kunne vært tatt hvor som helst, men ok hvis vi ser bort fra det og og sier at ja dette er ekte bilde fra arbeidsleir så stemmer de fortsatt med det røde kors påstod, og tyskerne selv, at folk døde av sult og sykdom.

En av bildene viser veldig tydelig veldig utmattede menneskekropper. Som sagt, er Zyklon-B ingen slankemiddel, så disse menneskene døde ganske åpenbart av sult.

Lenke til kommentar
Likene ble jo som vi vet for det meste kremmert og asken ble brukt som gjødsel eller dumpet i elver.

 

Jeg vet ikke for hvilken gang allrede jeg leser dette. Hvor er kildene?

 

Samtidlig ble nesten hele slekten min utslettet under 2 . verdenskrig

 

var 8 stykk fra alder 7 til 17 som ble drept i min familie

 

bare så du har det klart for deg

Og dette har med holocost å gjøre fordi at ...... (sett en sakelig grunn inn her).

 

Så hvorfor ikke presantere egene kilder da? Skulle egentlig være unødvendig men jeg vil faktisk se dem, ekte kilder, ikke bedragere.

Vent litt nå, for flere sider har jeg vært som "lp plate" med bildene som du selv presenterte, ja de rekonstruksjonene. Dette er gode kilder, så hva blir da den endelige avgjørelsem med de?

For min del ser jeg det slik: i pro-holocost sammenheng er de ikke funksjonsdyktige OG de er kjent for å være rekonstruert, dvs ikke ekte så de kan i allefall ikke bevise at dette var midlene til massedrap. I contra-holocost sammenheng, er de veldig gode bevis for at noe som ikke er engang funksjonsdyktig, og bygges etter tegninger som ingen har sett og vitnepåstander som er motstridende, er dette rett og slett forfaskning.

Det duger, hvis i det hele tatt, hvis det var bevist på en helt annen måte at det fantes en gasskammer og krematorieovn i fortiden, og så - ut av KUN informative formål - vise at "sånn ca foregikk det".

 

Jeg vet ikke helt hvordan jeg kan diskutere dette med bear^ eller haehae, jeg har for min del innrømmet at jeg tok feil med gassens eksplosjonsegenskaper, vet ikke om noen andre her annet en meg har mot not til å innrømme sine feil også, istedenfor papagøyespill med gjentakelse av alt som var skrevet alrede 100x ganger og flip-flop påstander som varierer hele tiden.

 

Legger bildene i skjul ettersom det kan være for noen sterke bilder

@bear^

Hva beviser bildene? Det var kjent at mange, tusenvis av mennesker døde av sult og sykdommer som tyfus i slutten av krigen, så de ble dumbet i slike grop og brennt for å hindre at sykdommene sprer seg vidre.

Og i tillegg som kommentator har sagt, de kunne vært tatt hvor som helst, men ok hvis vi ser bort fra det og og sier at ja dette er ekte bilde fra arbeidsleir så stemmer de fortsatt med det røde kors påstod, og tyskerne selv, at folk døde av sult og sykdom.

En av bildene viser veldig tydelig veldig utmattede menneskekropper. Som sagt, er Zyklon-B ingen slankemiddel, så disse menneskene døde ganske åpenbart av sult.

8386775[/snapback]

 

Fordi jeg har jødisk familie vel ? hva faen du trodde da? Poster ikke uten grunnlag vettø

 

EDIT:

 

Var det så vanskelig å koble når jeg poster om det på en Holocaust post?

Endret av _Sha9ick_
Lenke til kommentar
Hva beviser bildene? Det var kjent at mange, tusenvis av mennesker døde av sult og sykdommer som tyfus i slutten av krigen, så de ble dumbet i slike grop og brennt for å hindre at sykdommene sprer seg vidre.

 

Åja, nå ble de brent i en grop, men før sa du jo grangivelig at det ikke var mulig grunnet at du ikke fikk oksygen ned i gropen. Må du jammen ta bestemme deg, nå er det Nte gang jeg stiller deg til vegs for feilaktig og endringer i informasjonen din.

 

Og om du ser på de filmene jeg la ved så ser du klart mennesker som blir skutt, du ser plantegningene over Auschwitz (som du var ute etter), konstruksjons videoer over krematoriene, ja alt du måtte begjære.

 

De bildene var dog ment som beviser for massegraver. Og om du benekter det blir jeg reint forbannet for slike massegraver finnes i Norge, og det er 1 ting å fornekte verdenshistorien men du våger ikke å fornekte norges historien for jeg har svært nær familie som måtte lide under tyskerne.

 

En av bildene viser veldig tydelig veldig utmattede menneskekropper. Som sagt, er Zyklon-B ingen slankemiddel, så disse menneskene døde ganske åpenbart av sult.

 

Nå begynner vi å nærme oss en enighet, er bare det at de tok sin tid. Ja som vi har sagt før, det viser bilder av utsultede mennesker, de som faktisk overlevde frigjøringen men som døde etterpå fordi kroppen ikke var i stand til å reddes grunnet lang tids underernæring.

 

Jeg vet ikke helt hvordan jeg kan diskutere dette med bear^ eller haehae, jeg har for min del innrømmet at jeg tok feil med gassens eksplosjonsegenskaper, vet ikke om noen andre her annet en meg har mot not til å innrømme sine feil også, istedenfor papagøyespill med gjentakelse av alt som var skrevet alrede 100x ganger og flip-flop påstander som varierer hele tiden.

 

For å oppsummere. Ild gropene tok du feil over, eksplosjons faren ved gassing, utluftingen, de forseglete dørene og påstanden om 25k som du og tok feil over.

 

Har og had mine feil og har raskt innrømmet dem og korrigert dem med både kilder og annet materiell.

 

Grunnen til "papegøyespillet" er ganske enkelt, man er nødt for å få frem poenget.

 

Og i tillegg som kommentator har sagt, de kunne vært tatt hvor som helst, men ok hvis vi ser bort fra det og og sier at ja dette er ekte bilde fra arbeidsleir så stemmer de fortsatt med det røde kors påstod, og tyskerne selv, at folk døde av sult og sykdom.

 

Ja folk døde av sult og sykdommer, men de fleste døde ikke helt naturlige døder i leiren. Dekodete meldinger av ENIGMA hentet ut av engelskemenne, viste unaturlige store dødstall i leiren, men de gikk ut fra at det var nettopp sykdommer og sult. De fikk seg dog en overaskelse når de fikk vite sannheten. Dette hadde du lært om du så de 5 filmene jeg linket til for noen sider siden.

 

Jeg vil faktisk anbefale å se de filmene jeg har linket til, om du så ikke tror på holocaust er det viktig informasjon om andre verdenskrig som leder til forskjellige begivenheter under andre verdenskrig.

Lenke til kommentar
Så hvorfor ikke presantere egene kilder da? Skulle egentlig være unødvendig men jeg vil faktisk se dem, ekte kilder, ikke bedragere.

 

Nå looper du igjen, men siden moderator har bedt meg om å spare på kruttet så skal jeg ikke si mer, annet enn at dette allerede ble besvart igår kl. 23:17 og flere ganger tidligere, og følgelig burde det slettes for å unngå forsøpling av debatten.

 

 

Frigjøringen av Auschwitz

 

 

Merk foresten vakttårnene. Filmene er fra frigjøringen 1945, dvs de er de originale tårnene som sto i leiren.

 

From shootings to gas chambers

 

Dette er åpenbart en kommunistisk propagandafilm, hvilket gjør den lite verdt i en diskusjon om historie. Og vakttårnene kan like gjerne ha blitt satt opp rett før filmen ble tatt(det ville jo være ganske naturlig, dersom jeg har rett i at de er fabrikert).

 

Ellers kan det nevnes at "øyevitnet" Primo Levi, slettes ikke er noe øyenvitne; han jobbet i Monowitz og var aldri innom Birkenau. I boken hans "Si c’est un homme (If This Be A Man), Julliard Press, pocket edition, Paris 1993." nevnes kun gasskamre i forbindelse med hva han har hørt av andre. Han nevner også flere absurde ting, som f.eks. 24.000 (!) drepte på en dag. Ellers nevner han også at SS ikke tvang noen ut på noen dødsmarsj, men at fangene fikk valget mellom å bli igjen og vente på russerene eller bli med tyskerne vestover(som forøvrig "øyenvitne" Elie Wiesel bekrefter i boken sin, "Night"). At de fleste valgte å bli med tyskerne burde ikke overraske noen som kjenner til grusomhetene kommunistene begikk, også mot jøder.

Lenke til kommentar

Før morfar døde fortalte han mange historier fra Krigen. Blandt annet at han slapp unna gasskamrene pga et avisutklipp. I det avisutklippet stod det at halvjøder ikke skulle henretttes men bare det som var heljøde. Uheldig/heldig som han var så ble han den eneste overlevende i slekta. Resten ble gasset pga at de var heljødiske

 

Har han å takke for at jeg å min familie sitter her i dag

Lenke til kommentar
Åja, nå ble de brent i en grop, men før sa du jo grangivelig at det ikke var mulig grunnet at du ikke fikk oksygen ned i gropen.

Vent nå selv, det jeg sa er at å brenne mennesker til aske er UMULIG i groper. Jeg tar ikke avstand fra det, men å bli kvitt inveskjonen, at ikke den sprer seg i grunnvannet, ved hjelp av varme (pasteurisering om du vil, siden ilden ikke når ned men varmen vil) er godt mulig og derfor gjør de de med kyr idag som har fått kugalskap. Brenne, så begrave restene.

de som faktisk overlevde frigjøringen men som døde etterpå fordi kroppen ikke var i stand til å reddes grunnet lang tids underernæring.

Igjen, bildene beviser ikke dette, og for det andre skedde det før frigjøringen også.

Men da kan er vi enige at disse bildene er ikke planlagt massemord, men mennesker som døde av sult og sykdommer.

Ild gropene tok du feil over, eksplosjons faren ved gassing, utluftingen, de forseglete dørene og påstanden om 25k som du og tok feil over.

Ingenting er feil med indgropene, gassing ja jeg tror jeg har beklaget så mange ganger vi kan droppe dette, utluftingen finnes bare ifølge tekniske tegninger som jeg hittil ikke har sett, dørene finnes heller ikke i virkeligheten, og 25K er tatt fra en riktig kilde og bekreftet av Wiki:

20,000 people could be gassed and cremated each day.
Dekodete meldinger av ENIGMA hentet ut av engelskemenne, viste unaturlige store dødstall i leiren, men de gikk ut fra at det var nettopp sykdommer og sult.

Men disse meldigene viste for det første, i sin originale form, bare tall som kan forveksles med hva som helst. For det andre, helt til slutten av krigen har Ultra aldri klart å knekke hver eneste melding med stor nok nøyaktighet, og til sjuende og sist er få linjer, skrevet i Bleachley Park av en egelskmann, med engesk skrivemaskin og på engelsk papir ifølge det han tror han klarte å dekode fra en melding fra over kanalen, er på ingen måte bevis.

Fordi jeg har jødisk familie vel ? hva faen du trodde da? Poster ikke uten grunnlag vettø

Og "hva faen" trodde du dette var? Klagemuren? Sakelig diskusjon, ingen whining, og ingen off topic diskusjon.

Lenke til kommentar
Dette er åpenbart en kommunistisk propagandafilm, hvilket gjør den lite verdt i en diskusjon om historie. Og vakttårnene kan like gjerne ha blitt satt opp rett før filmen ble tatt(det ville jo være ganske naturlig, dersom jeg har rett i at de er fabrikert).

 

Så mine filmer blir "kommunistiske propaganda filmer" og ikke kjent verdig men en dømt bedrager er deres store mekka? Jeg ser ikke akkurat logikken i det utsagnet.

 

Og hva er så feil med vakttårnet, jeg venter på forklaringen her.

 

Ellers kan det nevnes at "øyevitnet" Primo Levi, slettes ikke er noe øyenvitne; han jobbet i Monowitz og var aldri innom Birkenau. I boken hans "Si c’est un homme (If This Be A Man), Julliard Press, pocket edition, Paris 1993." nevnes kun gasskamre i forbindelse med hva han har hørt av andre. Han nevner også flere absurde ting, som f.eks. 24.000 (!) drepte på en dag. Ellers nevner han også at SS ikke tvang noen ut på noen dødsmarsj, men at fangene fikk valget mellom å bli igjen og vente på russerene eller bli med tyskerne vestover(som forøvrig "øyenvitne" Elie Wiesel bekrefter i boken sin, "Night"). At de fleste valgte å bli med tyskerne burde ikke overraske noen som kjenner til grusomhetene kommunistene begikk, også mot jøder.

 

De ble tvunget på ferden de aller fleste, ingen ting som bolsevikene kunne ha bruk for skulle bli etterlatt (den brente jords taktikk blant annet), noe som førte dem på dødsmarsjen.

 

Kommunistenes tall har jeg jo allerede sagt for lenge siden ikke var til å stole på, så den er vel avklart. Men filmen taler vel egentlig sitt uansett.

 

Vent nå selv, det jeg sa er at å brenne mennesker til aske er UMULIG i groper. Jeg tar ikke avstand fra det, men å bli kvitt inveskjonen, at ikke den sprer seg i grunnvannet, ved hjelp av varme (pasteurisering om du vil, siden ilden ikke når ned men varmen vil) er godt mulig og derfor gjør de de med kyr idag som har fått kugalskap. Brenne, så begrave restene.

 

Ja det var forklaringen du kom med etterpå, men så endret til brenne til aske, noe vi aldri har nevnt. Tror og jeg postet noe så fint som en kilde der og.

 

Ingenting er feil med indgropene, gassing ja jeg tror jeg har beklaget så mange ganger vi kan droppe dette, utluftingen finnes bare ifølge tekniske tegninger som jeg hittil ikke har sett, dørene finnes heller ikke i virkeligheten, og 25K er tatt fra en riktig kilde og bekreftet av Wiki:

20,000 people could be gassed and cremated each day.

 

Swip, banh. Ouch sarge, i shot myself in the leg, again.

 

Dette sa jeg jo for utalje sider siden, de hadde en mulig kapasitet på vel 20k lik, men leiren kjørte ikke på full maskin når den ble nedlagt.

 

Men disse meldigene viste for det første, i sin originale form, bare tall som kan forveksles med hva som helst. For det andre, helt til slutten av krigen har Ultra aldri klart å knekke hver eneste melding med stor nok nøyaktighet, og til sjuende og sist er få linjer, skrevet i Bleachley Park av en egelskmann, med engesk skrivemaskin og på engelsk papir ifølge det han tror han klarte å dekode fra en melding fra over kanalen, er på ingen måte bevis.

 

Det er sant, men ta deg tid å se hele dokumentaren, den forklarer nettopp det du setter fingeren på.

 

Og "hva faen" trodde du dette var? Klagemuren? Sakelig diskusjon, ingen whining, og ingen off topic diskusjon.

 

Saklig diskusjon, hvor? :roll:

Lenke til kommentar
Ja det var forklaringen du kom med etterpå, men så endret til brenne til aske, noe vi aldri har nevnt. Tror og jeg postet noe så fint som en kilde der og.

Jeg har sagt, sier nå, og vil påstå dette i fremtiden at å bli kvitt menneskelik er umulig i "ildgroper". At det ble gjort men for å bli kvitt sykdommene som de hadde for å hindre epidemi, er en annen sak. Uansett, er de bildene ikke bevis på *gassing* eller *henrettelse* av noe slag.

Saklig diskusjon, hvor?

Lol, med andre ord "hører du ikke", spurte den døve. Vi kan i det miste holde diskusjonen on topic, kan vi det? Jeg ber ikke om så uhyre mye.

Lenke til kommentar
Legger bildene i skjul ettersom det kan være for noen sterke bilder

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Auschwitz_corpses.JPG

02-0428.jpg

grave.gif

khmer_rouge.jpg

11047.jpg

 

Noen bilder av massegraver. Men dette er vel som vanlig ikke godt nok.

 

Nei, det er ikke det skjønner du. For det første holder det ikke å bare poste bilder av lik; det viser ingen verdens ting i seg selv. Er bildene i det hele tatt i tyske konsetrasjonsleire? De kan jo ha blitt tatt hvor som helst; tro det heller ei så var det ikke bare konsentrasjonsleierfanger som døde under krigen. For det andre er det opplagt ut ifra de bildene du poster at de fleste menneskene som er avbildet er ofre for sult, ikke gassing. For det tredje poster du et bilde fra Bergen-Belsen, der ingen seriøse historikere lenger mener det fant sted massedrap. For det fjerde poster du et bilde som viser sterke indikasjoner på manipulasjon(hodeskallebildet). Hvilket sykt menneske er det som har stilt opp hodeskallene på denne måten? Det kan ha vært for å telle antall drepte, men hvor er i såfall rapporten som viser konklusjonene(antall ofre, dødsårsak osv.)?

 

Som de fleste oppvakte lesere har fått med seg, så var slutten av 2. VK preget av kaos og forsyninger som ikke kom fram. Dette førte til at enormt mange mennesker døde av sult; ikke bare KZ-fanger, men også soldater og andre sivile. At man finner bilder av lassevis med døde mennesker er derfor ikke overraskende, og det beviser selvsagt ikke at tyskerne gasset ihjel 12 millioner jøder og andre.

8385896[/snapback]

 

 

Så, av en eller annen grunn er bildene han postet ikke relevante? Mens et hvilket som helst bilde du vil er hundre prosent relevant? Det er også veldig fint hvordan du med en gang avfeier noe som er problematisk for deg som "propaganda"..

 

 

Forøvrig synes jeg det blir litt småkvalmt når en begynner å snakke på vegne av alle "seriøse historikere". Og tør jeg spørre hvordan i all verden du har grunnlag til å kalle hodeskallebildet for en bløff? Sier magefølelsen din at sånn kan det ikke ha vært? Og det er godt nok bevis? Eller har du kanskje fått en ekspert til å sjekke selve bildet, for å se om det er tuklet med? Nei, tenkte ikke det.. Og dette med at de har dødd av sult.. Du vet kanskje ikke at konsentrasjonsleirene hadde store brakker hvor de holdt folk fanget? Der de levde på minimalt av mat. Herman Sachnowitz skriver dårlig suppe og en bit brød av og til. Drev de ikke med arbeid, disse fangene? For det var jo faktisk noen som ikke ble gasset ihjel ved ankomst.

 

 

Så vil jeg gjerne vite akkurat hva du mener. Jeg er lei av denne rotete diskusjonen. Jeg utfordrer deg til å skrive en sammenhengende tekst som sier hva du mener og tror om Auschwitz. Hittil har du vel egentlig bare hengt deg på de som nekter. Og bare diskutert småting frem og tilbake.

Lenke til kommentar
Jeg har sagt, sier nå, og vil påstå dette i fremtiden at å bli kvitt menneskelik er umulig i "ildgroper". At det ble gjort men for å bli kvitt sykdommene som de hadde for å hindre epidemi, er en annen sak. Uansett, er de bildene ikke bevis på *gassing* eller *henrettelse* av noe slag.

 

Kilde til bildet av likbrenningen. Hvordan kan så mange samtidig dø av "naturlige" sykdommer? Og hvorfor brenne dem i en ildgrop utenfor et krematorie, i en bygning som og inneholder et gasskammer?

 

Kilde

 

Jeg vet ikke hva jeg skal linke til av kilder, dere avviser alt som propaganda men er aldri stand til å gjøre annet enn å avvise, dere motbeviser aldri.

 

Fin lesing om Holocaust

Lenke til kommentar
Kilde til bildet av likbrenningen. Hvordan kan så mange samtidig dø av "naturlige" sykdommer? Og hvorfor brenne dem i en ildgrop utenfor et krematorie, i en bygning som og inneholder et gasskammer?

 

Vel for det første var det matmangel, for det andre en plass hvor så mange mennesker er samlet på en gang kan en smittsom sykdom spre seg som ilden, og hvordan skulle de brenne så mange mennesker i krematorier som ikke fungerte?

At det var i nærheten betyr ingenting, antageligvis alt som har med auscwitz å gjøre foregår nær eller i auswitz.

 

Så, av en eller annen grunn er bildene han postet ikke relevante? Mens et hvilket som helst bilde du vil er hundre prosent relevant? Det er også veldig fint hvordan du med en gang avfeier noe som er problematisk for deg som "propaganda"..

 

Det er en enkel grunn til det. Av 99% filmene jeg har sett om holocost på massemediene (da mener jeg TV kanaler, filmer av kjente selskap), så vises det bilder og opptak av mennesker som åpenbart lider av sult. Slike bilder, for det fleste vil jeg anta, er vanskelig og rørende å se på.

Mens de ser slike opptak, snakkes det i bakgrunnen om "hitler`s enedelige løsning" og "massemord" etc, mens bildene har absolutt ingen relevans til massemord - de er ofre av sult og sykdommer! Men av slike som bear^ og haehae blir dette presentert som BEVIS på masseutryddelese.

Ja da ville jeg sagt at å bruke bilder av utsultede mennesker, mens man snakker og gassing, er propaganda.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...