Gå til innhold

Holocaust, Nazipropeganda eller fakta


Exogen

Anbefalte innlegg

Mulig jeg er helt på jordet, men jeg synes i alle fall ikke selv at drapsmetodene i forhold til Holocaust er spesielt viktige.... Hvilken gass som ble brukt, hvordan dusjen så ut, osv....

8377918[/snapback]

 

Det har alt å si for topic, for topicen er jo om Holocaust fant sted eller ikke, og for å bygge opp beviser rundt dette trenger du og å bevise hvordan dette skjedde, og det innkluderer blant annet gass type, som er en viktig påle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så hva mener du man skal diskutere, trn100? Skjønner ikke helt hva du prøver å få frem her.

8377855[/snapback]

 

 

Mulig jeg er helt på jordet, men jeg synes i alle fall ikke selv at drapsmetodene i forhold til Holocaust er spesielt viktige.... Hvilken gass som ble brukt, hvordan dusjen så ut, osv....

8377918[/snapback]

 

Det er ingen diskusjon rundt hvilken gass som ble brukt, derimot har det vært mye diskusjon rundt hvorvidt det er mulig å ha gasskammer og krematorium i samme bygg. (Der blant annet noen av mine påstander har vært skammelig feil :cry: )

 

Ihverfall, fornekterne prøver å påstå at systematisk drap aldri har funnet sted, og vi motbeviser dem det...

Lenke til kommentar
Mulig jeg er helt på jordet, men jeg synes i alle fall ikke selv at drapsmetodene i forhold til Holocaust er spesielt viktige.... Hvilken gass som ble brukt, hvordan dusjen så ut, osv....

8377918[/snapback]

 

Det har alt å si for topic, for topicen er jo om Holocaust fant sted eller ikke, og for å bygge opp beviser rundt dette trenger du og å bevise hvordan dette skjedde, og det innkluderer blant annet gass type, som er en viktig påle.

8377999[/snapback]

 

Så om jeg ikke er så opptatt av det og ikke bryr meg så mye om metodene, så har det faktisk aldri hendt?

Lenke til kommentar
Så om jeg ikke er så opptatt av det og ikke bryr meg så mye om metodene, så har det faktisk aldri hendt?

8378049[/snapback]

 

Nei, men det er det diskusjonen spinner rundt nå, og om du ikke er interesert i det trenger du heller ikke svare, men det er likevell relevant for topic ;)

Lenke til kommentar
Så om jeg ikke er så opptatt av det og ikke bryr meg så mye om metodene, så har det faktisk aldri hendt?

8378049[/snapback]

 

Nei, men det er det diskusjonen spinner rundt nå, og om du ikke er interesert i det trenger du heller ikke svare, men det er likevell relevant for topic ;)

8378071[/snapback]

 

Ok.... Hmmm... Tok litt tid det der... Er nok litt treg er jeg redd... Greit med rettledning fra mer erfarne....

 

Edit: Og ikke minst kunnskapsrike :)

 

Er nok best jeg holder kjeft ja....

Endret av trn100
Lenke til kommentar
Hm, jeg lurer på hvorfor de som mener Holocaust er en løgn ikke snart gir opp... de har ikke ett eneste bevis faktisk. Og alt de har kommet med er motbevist og svært mye er fremsatt av svæææært tvilsomme personer, slik som den Leucther.

8378304[/snapback]

 

Ikke helt riktig det der.... Jeg kjenner faktisk minst fire navn i min famiilie som tok sin død av det....

 

Tipper de jugde :)

 

Stoler på deg.... Virker som om du har jobbet med dette i lang tid og har erfaringer og kunnskap som vi andre ikke så lett har tilgang til....

 

Hever et flagg for Hitler jeg, Syklon eller ikke.... :-)

 

Var det bra? ;-)

 

Rimelig sikker på at det var en misforståelse hele greia jeg altså....

Endret av trn100
Lenke til kommentar
Um, skjønner ikke helt hva du mener trn100... litt mye frem og tilbake i det du skriver. :p

8378403[/snapback]

 

Tilbake til overskriften.... Holocaust... Nazipropaganda eller fakta.... Hva er det du ikke skjønner?

 

Tror du det skjedde eller gjør du ikke? Jeg vet at det skjedde med noen av mine, uten at det hadde med jøder å gjøre...

 

Er i en litt verre situasjon da, som halvt nordmann, 1/4 tysk og 1/4 dansk...

 

Hva burde jeg ha sagt på en måte som du hadde forstått tror du?

Lenke til kommentar

Nei altså, jeg vet hva topicet er om og jeg mener jo selvfølgelig at Holocaust skjedde. Men jeg lurte litt når du skrev:

"Tipper de jugde"

"Hever et flagg for Hitler jeg, Syklon eller ikke.... :-)"

"Rimelig sikker på at det var en misforståelse hele greia jeg altså...."

 

Jeg synes det virka som om du ikke trodde på Holocaust selv om du mista noen i familien der.

Lenke til kommentar
F eks det sies at så mange fanger kom med tog - hvorfor ikke lage gasstette tog og gasse de på tåget, ved hjelp av eksos fra lokomotiven?

 

Duh... fordi de måtte ha håret til produksjon av madrassene til tyske kvinner så klart! Dog, ifølge Abraham Bomba skulle det være fullt mulig å klippe dem på det stappfulle toget :D

Endret av kommentator
Lenke til kommentar
Leuchter er bevist og dømt som svindler grunnet hans innkompetanse innenfor både vitenskap og inginør.

 

Beklager, men det går ikke an å kalle en som betjente praktisk talt alle statene som hadde henrettelsesmaskiner en svindler. Motargumenten var ikke svindler, men ukompetent. Se filmen om du må, bare 10% av alle ingeniører i hans stat er sertifisert, så det er ikke krav at en skal være sertifisert.

 

Fine bilder du gir meg, uten at en bilde med masse streker på en vegg kan bevise noe, men jeg fant noe litt morsomt. Ser ut at i dødsagonien, da alle gikk bokstavelig talt ut av seg selv da de pustet inn gassen, en jøde fant faktisk tid til å risse in en jødestjerne!

post-97663-1176497705_thumb.jpg

 

Skjønner ærlig talt ingen ting jeg.... Selv mistet jeg 7 familiemedlemmer under WW2, i allefall som jeg kjenner navnet på... 4 av de ble drept i en tysk arbeidsleir for viderekommende anti-nasister og 3 ble drept på Kroksskogen i kamp mot tyskere i alderen 13 til 22...

Skjønner ikke hvor du vil med dette her. Hvis du ikke forstår tråden hjelper det litt å lese gjennom den først.

Bare for å nevne det, uten at det har noen sammenheng med tråden, min bestefar var i krigen, var såret og fikk flere medaljer for hans innsats i kamp (mot Tyskland). Men han var i det miste av mundig alder og lovlig stridende, og ikke en barnesoldat eller banditt i sivile klær.

 

@haehae

Jeg kan ikke diskutere de andre byggene du har vist meg, for jeg har ikke gått inn i saken og kan ikke kommentere uten å vite noe først.

Men ang "gasskammeret" med falsk rekonstuert skorstein, rekopnstruerte ovn, ingen ståldører eller dørkammer, jeg kan ikke konkludere noe annet, hvis ikke noen viser meg resultatene av den testen som påstås a ha bevist funnet rester av hydrogencyanid der i betydelige mengder, at den er rekonstruksjon hele saken, og annet enn vitner som forteller veldig forskjellig om hva de har sett, jeg kan ikke se noe som helt ekte der og hva ikke er ekte kan ikke regnes med som bevis.

Endret av g5r
Lenke til kommentar
Beklager, men det går ikke an å kalle en som betjente praktisk talt alle statene som hadde henrettelsesmaskiner en svindler. Motargumenten var ikke svindler, men ukompetent. Se filmen om du må, bare 10% av alle ingeniører i hans stat er sertifisert, så det er ikke krav at en skal være sertifisert.

 

Hvor mange forbandete ganger må jeg reposte mine kilder før dere klarer å lese dem.

 

    In 1988, Fred Leuchter of Malden, Massachusetts was contacted by Holocaust denier, Robert Faurisson and hired to prepare a report on the gas chambers of Auschwitz on behalf of Canadian neo-Nazi, Ernst Zundel. Zundel was on trial on charges stemming from the distribution of Holocaust revisionist literature. With his client footing the bill, Leuchter visited the site of the Auschwitz-Birkenau and Majdanek death camps. Upon returning to the United States, he published a lengthy report which concluded that the facilities he examined "could not have then been...utilized or seriously considered to function as execution gas chambers."

 

    During the Zundel trial, however, it became increasingly clear that something was terribly wrong with the "Leuchter Report." As it turned out, Mr. Leuchter had no credentials as an engineer, and in fact, held only a Bachelors Degree in history. Leuchter's bizarre explanation that anyone who went to college knew enough Mathematics and Science to be an engineer, raised even more eyebrows. Judge Ronald Thomas listened to excerpts from the "Leuchter Report," then castigated the author for his methodology which he labeled "preposterous," before ruling that "Leuchter has no expertise."

 

    Leuchter's lack of credentials resulted in more than embarrassment at the Zundel trial. Leuchter, who had represented himself as an engineer and execution expert to various government agencies for years, was indicted by the state of Massachusetts for the imposture.

 

    Faced with the possibility of jail time if convicted, Leuchter reached a pre-trial agreement with the Court in which he admitted that he "was not and had never been registered as a professional engineer," although he had represented himself as "an engineer able to consult in areas of engineering concerning execution technology." As part of the humbling agreement Leuchter also agreed to cease and desist from the distribution of anymore engineering reports during his probationary period.

 

    An analysis of the "Leuchter Report" by Professor George Wellers in Paris concluded Leuchter's "calculations to be an absurdity... One can see in many ways to what degree this expert chemist (Wellers was unaware that Leuchter had no degree in any science) is operating outside the realities of the problem." Concluding the analysis, Wellers characterized Leuchter's interpretation as "false and absurd from start to end."

 

    Despite his embarrassment from both academic as well as legal circles, Leuchter took his show to Germany. Arrested in October 1993 on charges of inciting racial hatred, he was released on bail and allowed to return to the U.S. pending trial. Leuchter, however, refused to return to Germany for trial. A warrant for his arrest is still outstanding.

 

    Despite the exposure of the self-styled engineer and his report as fraudulent, both are still held in high esteem among Holocaust "revisionists."

 

Verd å merke seg den siste kanskje.

 

Fine bilder du gir meg, uten at en bilde med masse streker på en vegg kan bevise noe, men jeg fant noe litt morsomt. Ser ut at i dødsagonien, da alle gikk bokstavelig talt ut av seg selv da de pustet inn gassen, en jøde fant faktisk tid til å risse in en jødestjerne!

 

Er det så rart? Vedkommende viste at det var døden som ventet og i sine siste minutter i livet fant han trøst i den religion han trodde på. Dette har man sett i andre sammenheng og så det er ikke så rart.

 

Var det alt du hadde å "motbevise"? Enn alle de andre bevisene, hva med f.eks Zyklon-B maset ditt du jumpa om i noen sider, du har endelig blitt stilt til vegs med det, hvor er dine "beviser" nå?

 

Når jeg blar opp kilder i angro, forventer jeg mer enn et vassent svar og en rød pil i et bilde til svar. Kommenter det resterende, som likbrenningen, krematoriene og Zyklon-B svaret jeg har gitt deg. Ikke feig ut når du endelig har fått svar på det.

Lenke til kommentar
Nei altså, jeg vet hva topicet er om og jeg mener jo selvfølgelig at Holocaust skjedde. Men jeg lurte litt når du skrev:

"Tipper de jugde"

"Hever et flagg for Hitler jeg, Syklon eller ikke.... :-)"

"Rimelig sikker på at det var en misforståelse hele greia jeg altså...."

 

Jeg synes det virka som om du ikke trodde på Holocaust selv om du mista noen i familien der.

8378527[/snapback]

 

Var nok litt ironisk ment det der Solar... :) Ikke i forhold til overskriften dog, da alle med litt omløp vet litt om det det... I alle fall nok til å fornekte det....

 

Jeg vet godt hva som skjedde, men det gjør det ikke mindre interressant at noen faktisk fremdeles tror det ikke gjorde :)

 

Om gass eller brenning eller ev. andre morsomme eksperimenter var årsaken bryr jeg jeg mindre om, og det gjør mest sannsynlig de involverte også :)

 

Har også sett historien fra flere sider, og ikke tro alt du hører om norske helter :)

Lenke til kommentar

haehae,

som sagt staten hvor han bodde hadde ingen krav om å jobbe som ingeniør og være registrert samtidig, som allrede sagt bare 10% av alle ingeniører i hans stat er sertifiserte.

Hvis du vet haehae hva for eksempel "feltingeniør" betyr, ville det bringe litt mer fornuft. Jeg kan bare forklare det til deg; det er en ingeniørstilling som en kan få av å ha jobb-relatert erfaring, uten å ha annet en utdanning fra videregående skole. Dette finnes i Norge! Og ikke rart at det finnes i USA, for hvis du ser hvor populær henrettelsesteknologien er, FINNES DET INGEN UNIVERSITETER SOM HAR EN RETNING SOM HETER "HENRETTELSESINGENIØR".

Få det med deg, igjen: bare 10% av alle ingeniørene i staten hvor Leuchter jobbet var registrert som ingeniører!

 

"false and absurd from start to end.

ja du... og hvis han ikke hadde sagt noe slikt, så ville han havne i fengsel siden i Frankrike er holocost-revisjon forbudt, og da ville han være en "støttespiller" til Leuchter.

 

Av og til virker det nesten som om jøder var de eneste som døde under WW2...

Ja men ser du ikke at dette er meningen?

Endret av g5r
Lenke til kommentar
Av og til virker det nesten som om jøder var de eneste som døde under WW2... Nesten som om WW2 bare ble til for jødenes skyld?

8378790[/snapback]

 

Jødene er såpass i fokuset for det var den gruppen Hitler gikk mest ut etter. Men Sigøynere, homoer, folk med genfeil etc var og i nazistenes søkelys. Alle "urene" som de sa, dvs ikke ren arisk rase, var gruppen nazistene var ute etter.

 

Men en stor grunn til at Hitler gikk så etter jødene var fordi det var jødene som gjorde at de tapte første verdenskrig, trodde Hitler i alle fall. Derfor måtte denne rasen dø ut for at WW1 fiaskoen ikke skulle gjenta seg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...