Gå til innhold

Holocaust, Nazipropeganda eller fakta


Exogen

Anbefalte innlegg

Jankee, og så?

Hvis man er en semitt, zeonist, demokrat, liberal etc - er det helt ok at man støtter holocost - men hvis noen skulle påstå, som i tilfellet Leuchter, at han er antisemitt, stenges dørene automatisk siden han er da "atter en nazist".

Som sagt, han hadde og fortsatt har jødiske venner. Det var, er og fortsatt vil bli jødiske revisionister bland de andre, "nazistene".

Nasjonalsosialistisk front, som er veldig for holocaustfornektelsen, kva mål ligg bak dette for deira del.

Staten Israel, som baserer alle sin kompensasjoner fra Tyskland, får de pga av Holocost antageligvis fant sted. Hva er fordelen for deres del?

Du forstod det du selv la ut her, ikke sant?

Selvfølgelig gjorde jeg det. Slår i allefall den grunnløse på standen at hydrogencyanid er "brannhemmende", lmao.

Endret av g5r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jankee, og så?

Hvis man er en semitt, zeonist, demokrat, liberal etc - er det helt ok at man støtter holocost - men hvis noen skulle påstå, som i tilfellet Leuchter, at han er antisemitt, stenges dørene automatisk siden han er da "atter en nazist".

Som sagt, han hadde og fortsatt har jødiske venner. Det var, er og fortsatt vil bli jødiske revisionister bland de andre, "nazistene".

Nasjonalsosialistisk front, som er veldig for holocaustfornektelsen, kva mål ligg bak dette for deira del.

Staten Israel, som baserer alle sin kompensasjoner fra Tyskland, får de pga av Holocost antageligvis fant sted. Hva er fordelen for deres del?

Men det er ikkje problemstillinga her, no vrir du på problemstillinga. Det er akkurat derfor eg spør kva som er fordelene for revisjonsitene især holocaustfornekterene sitt mål.

Det eksisterande paradigmet er at holocaust eksisterte, dermed er det uinteressant for denne diskusjonen kva staten Israel har av fordeler grunna holocaust.

Det blir først interessant i det paradigmet er at holocaust ikkje eksisterte.

 

Edit:

Og ein liten påmindelelse g5r:

Eg har spurde eit par gonger etter referansen i Encyclopedia Judaica om antall jøder i Europa før WW2. Denne har du ikkje framskaffa enno.

Endret av Jankee
Lenke til kommentar

Du skrev, at nasjonalsosialistene kan dra nytte av å motbevise holocost. Selvfølgelig, hvis holocost bevises til å være usant betyr det at den største argumenten mot nasjonansosialismens historie vil falle.

 

Hvorfor revisjonistene gjør det de gjør, hvis de ikke har en politisk motivasjon? Da kan du like grit spørre hvorfor historikere driver med revisjon av hele menneskehetens historie, siden det fra dag til annen dukker opp nye fakta.

Holocost + den åpenbare, enveis-propagandaen om at den de-facto fant sted, er i seg selv en utfordring for historie interesserte pga ingen andre hendelser i historien er beskyttet og fremmet med slik pågang som holocost. Eksempelvis, lover i land som Tyskland, Frankrike, Østerrike, Kanada etc som forbyr - nei ikke bare revisjon - at en peson åpent sier at han/hun TVILER på at den fant sted, eller tviler de ofisielle tall som er lagt ut.

 

Judaica status for øyeblikket: HTTP Status 500 -

Endret av g5r
Lenke til kommentar
Hvorfor er det så utrolig? Det er en billig og effektiv måte å gjøre det varmt nok.

8374509[/snapback]

 

Hæ? Jeg mener gassing var fullt TROLIG. Mer effektivt enn å skyte eller henge hundrevis av folk også..

8375412[/snapback]

Var ment til Eplefe. :p

 

Akkurat det høres veldig utrolig ut, Solar.

De må ha hatt en form for oppvarming.

Lenke til kommentar
Du forstod det du selv la ut her, ikke sant?

Selvfølgelig gjorde jeg det. Slår i allefall den grunnløse på standen at hydrogencyanid er "brannhemmende", lmao.

8375539[/snapback]

Så da leser du altså ikke diskusjonen? Hvorfor terper du på en påstand som jeg selv allerede har trukket tilbake? Som sagt hadde jeg problemer med å finne data om Zyklon-B, jeg fant flere kilder som hevdet at Zyklon-B ikke var brennbart og valgte desverre å stole på dem, selv om de ikke akkurat var autoriteter på området.

 

Til mitt forsvar ( :D ) sa jeg ikke at hydrogencyanid var flammehemmende, men at Zyklon-B var det. Det er selvfølgelig også feil, men det tyder på at du ikke helt forstod ditt eget sitat, siden du forveksler hydrogencyanid med Zyklon-B.

 

Det er forsåvidt ikke viktig. Vi har allerede lagt frem de dataene som er viktige. For at Zyklon-B skal være eksplosjonsfarlig, kreves en konsentrasjo som er 200 ganger høyere enn dødelig dose. Jeg foreslår at du leser de 2 siste sidene i tråden, og tar diskusjonen ut i fra det, i steden for å terpe videre på ting vi er ferdig med.

Lenke til kommentar

Brukeren Formula sine innlegg og de som har quotet hans er blitt slettet. Dette fordi brukeren er en utestengt en som for 3. gang opprettet ny konto. Skulle vedkommende finne på å opprette flere vil også de innleggene bli slettet, så kanskje vedkommende kanskje finner bedre ting å kaste bort tiden på enn ved å prøve å ødelegge for forumet.

 

Er det noen som ønsker teksten de skrev i svar til den aktuelle brukeren så ta kontakt så skal jeg kopiere det inn i en pm om man ønsker å poste det på nytt.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, eventuelle kommentarer tas på pm :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12341842

Virker som topic-startere tror på disse absurde påstandene selv. Man kan heller ikke si at alle fangene i Austwizch (skrev jeg det rett?) ble gasset eller brent; en stor andel ble skutt eller utsatt for Joseph Mengeles syke (...) eksperimenter. Så kan jeg stille flere spørsmål til hele teorien om at Holocaust var propaganda: Hvor ble det av 6 millioner jøder og tusenvis av andre folkegrupper? Hva med bildene av likene som ble funnet? Hva med massegravene som i Ukraina, Falstadskogen og mange andre steder? Hva med veteranenes historier (trønderen Julius Patiel, f.eks)? Gi deg/dere, disse påstandene hører dummere ut enn teorien om at Paul McCartney er død :thumbdown:

Lenke til kommentar
Til mitt forsvar (  ) sa jeg ikke at hydrogencyanid var flammehemmende, men at Zyklon-B var det. Det er selvfølgelig også feil, men det tyder på at du ikke helt forstod ditt eget sitat, siden du forveksler hydrogencyanid med Zyklon-B.

OK for å forklare dette, hvis du ikke vil lese om den i Wiki:

Zyklon-B, er ikke "gass" av seg selv men som Leuchter sa, bæremedium nemlig kritt, kan være hva som helst for den saks skyld, som inneholder hydrogencyanidsyre. Da bæremedien blir oppvarmet, slipper den ut virkestoffet nemlig hydrogencyanidgass. Alas, det som folk refererer til som Zyklon-B gassen.

Å henge seg opp i at Zykon-b er egentig bæremedium+hydrogencyanidsyre, er like sakelig som å si at f eks pga at det finnes nikotin i røyk, så er røyk og nikotin helt forskjellige ting og har ingenting med hverandre å gjøre.

Alstå virkestoffet var hydrogencyanid, som oppstår ved oppvarming av hydrogencyanidsyre.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Uten å ha lest noe av tråden bortsett fra første innlegg, så må jeg si jeg er fasinert over at det faktisk fins folk som rett opp og ned tror at holocaust ikke fant sted.

Jeg er ikke interessert i å diskutere det fordi jeg ser på det som meningsløst, jeg ville bare kommentere det.

Lenke til kommentar
For at Zyklon-B skal være eksplosjonsfarlig, kreves en konsentrasjo som er 200 ganger høyere enn dødelig dose.

Kilde?

8376820[/snapback]

 

Sorry, kilden hadde jeg lagt ut i et tidligere innlegg, med det forsvant i dragsuget med Formula. En del av punktene fra den posten:

 

Lab manager James Roth swore under oath to the results at the trial.[1] It was only after he got off the stand that Roth learned what the trial was about. In an interview for Morris's film, Roth states that cyanide would have formed an extremely fine layer on the walls, to the depth of one-tenth of a human hair. Leuchter had taken samples of indeterminate thickness (he is seen in Morris's film hammering at the bricks with a rock hammer).[1] Not informed of this, Roth had pulverized the entire samples, thus severely diluting the cyanide-containing layer of each sample with an indeterminate amount of brick, varying for each sample. Roth offers the analogy that the tests were like looking at timbers when one needed to be looking at the paint.[1]

 

Leuchter also asserted that the necessary ventilation systems and other pieces simply would not fit. Documents from the period show that the gas chambers in fact had powerful ventilators capable of clearing the gas chambers in minutes. When challenged in court, Leuchter said he was unaware of those documents.

 

During the trial, Leuchter also made claims that it would be dangerous to house the furnaces for cremating the victims in the same building in which the gas chambers were located, because the "gas might explode" The gas only explodes at a minimal concentration of 56,000 PPM, about 200 times more than the lethal concentration.[1] Leuchter also testified that it was impossible to kill six million people at Auschwitz (six million is the estimate commonly given for all Jews killed during the Holocaust, not the estimated number of those gassed at Auschwitz.)[1]

 

Leuchter's opposition to the possibility of gas chambers rests on the relatively low concentration of cyanide residue measured in his sample of the remains of the supposed gas chambers in Auschwitz, compared to his sample of the "delousing chambers" in which clothes were deloused using the same gas, hydrogen cyanide. However, his report contains the assumption that lower concentrations are required for delousing than to kill humans and other warm blooded creatures; in fact, with their simpler structures and slower metabolisms, insects are more resistant to such gross metabolic poisons than mammals. Both toxicological study and practical experience demonstrate that it takes a much higher concentration of cyanide (16,000 parts per million) to kill insects than to kill humans (300 PPM), as well as an exposure time of many hours rather than only minutes.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Fred_A._Leuchter

Lenke til kommentar
Til mitt forsvar (  ) sa jeg ikke at hydrogencyanid var flammehemmende, men at Zyklon-B var det. Det er selvfølgelig også feil, men det tyder på at du ikke helt forstod ditt eget sitat, siden du forveksler hydrogencyanid med Zyklon-B.

OK for å forklare dette, hvis du ikke vil lese om den i Wiki:

Zyklon-B, er ikke "gass" av seg selv men som Leuchter sa, bæremedium nemlig kritt, kan være hva som helst for den saks skyld, som inneholder hydrogencyanidsyre. Da bæremedien blir oppvarmet, slipper den ut virkestoffet nemlig hydrogencyanidgass. Alas, det som folk refererer til som Zyklon-B gassen.

Å henge seg opp i at Zykon-b er egentig bæremedium+hydrogencyanidsyre, er like sakelig som å si at f eks pga at det finnes nikotin i røyk, så er røyk og nikotin helt forskjellige ting og har ingenting med hverandre å gjøre.

Alstå virkestoffet var hydrogencyanid, som oppstår ved oppvarming av hydrogencyanidsyre.

8376820[/snapback]

 

Zyklon-B og hydrogencyanid er to forskjellige kjemiske stoffer med forskjellige kjemiske egenskaper. Jeg forsøkte å finne data for Zyklon-B, fant de bare fra litt jalle kilder, har trukket det tilbake 2 ganger nå, så det er kanskje på tide at du lar det ligge?

 

Hydrogencyanidgassen ble frigjort ved kontakt med oksygen, ikke pga av varme, men jo høyere temperatur jo raskere går det. Kanskje på tide å droppe Leuchter som kilde om kjemi? Fyren vet ingeting om kjemi, han lager elektriske stoler og stolene man spenner fast folk i når man gir dem giftsprøyten. Ikke særlig relevant kompetanse når det gjelder gasskammere, med andre ord.

 

Et annet poeng som ikke har vært kommentert før; dere prøver jo å lage et poeng over faren som den som helte gassen inn i gasskammeret er utsatt for. Zyklon-B er som kjent et middel laget for å drepe insekter o.l. Men selv om det bare et insekter det er snakk om, er det jo sjelden aksepter at den som åpner boksen stryker med i samme slengen. Derfor lager man altså stoffer som Zyklon-B, der giftstoffet frigjøres gradvis så den stakkaren som åpner boksen har en sjangs til å kome unna.

Endret av JohnMerrick
Lenke til kommentar
Leuchter har jobbet med gasskammer. Han er, hvis ikke du kan komme med bedre kandidater, den mest erfarne i henrettelsesutstyr.

8377371[/snapback]

 

Her må du hjelpe meg, jeg har ikke funnet noen kilder som sier noe om Leuchter's erfaringer med gasskammere, før det knusende nederlaget han opplevde når han forsøkte å forsvare Zündel i retten...

Lenke til kommentar

Overskriften bør forandres! Det vi nå snakker om er hvordan man teknisk kan bruke f.eks. Hydrogencyanidgass til å ta livet av folk, og har absolutt ingenting med saken å gjøre...

 

Ellers er det ikke Nazipropaganda det er snakk om, men ANTI-Nazi propaganda....

 

....og Holocaust?

 

Skjønner ærlig talt ingen ting jeg.... Selv mistet jeg 7 familiemedlemmer under WW2, i allefall som jeg kjenner navnet på... 4 av de ble drept i en tysk arbeidsleir for viderekommende anti-nasister og 3 ble drept på Kroksskogen i kamp mot tyskere i alderen 13 til 22...

 

Har litt lyst til å komme tilbake til hva jeg trodde var trådstarters poeng... Holocaust.... Drepte virkelig Hitler jøder (og andre!) eller gjorde han ikke?

 

Om han gjorde det, med Syclon-B, kuler eller hva faen.... Hvilken rolle spiller det egentlig? Her sitter besserwissere innen kjemi og diskuterer gass typen liksom?

 

Ta dere sammen og konsenterer dere om noe som er viktig fremfor å kaste bort energi og tid på pissprat.... ;)

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Leuchter har jobbet med gasskammer. Han er, hvis ikke du kan komme med bedre kandidater, den mest erfarne i henrettelsesutstyr.

 

Leuchter er bevist og dømt som svindler grunnet hans innkompetanse innenfor både vitenskap og inginør. Du kan være flink innenfor henrettelsesutstyr, men måten tyskerne brukte for utryddelse av jødene er en metode som kun er brukt i mindre skala i nyere tid, nemlig drap av 1 om gangen i USA.

Det er kun fornektere som godtar hans skrevene tekster som troverdige, de resterende som faktisk kan et snev av holocaust ler han opp i trynet.

 

Men ikke du heller, faktisk du har ikke peiling på dagens standard og lover, og i min beste kunnskap siden de brukte profesjonelle kontraktører til å lage krematoriene og

 

Jeg har god peiling på hvordan krematoriene og gasskamrene fungerte, dette har jeg bevist ovenfor deg gjentatte ganger både ved kilder og det jeg har sagt av utalje tinger som du aldri har kommet med noe svar på. Jeg er ikke noe ekspert på dagens standard, men de brukte ikke så alt for profesionelle kontraktører for de meste av byggene ble bygget av fanger i leiren.

 

1) Ja det finnes forhøyninger, men ingen gangsti. I løpet av mange år, att og fram hele dagen, ville det være gangsti der.

 

Gangstier og dyretråkk skal det bra mange år til før det blir noe merkbart i marken, og flere tiår uten aktivitet i de sporene gror igjen sitene. Regner med det tar rundt 5 til 6 år før et dyretråkk oppstår i så klar standard at det er merkbar, og siden kamrene bare var i bruk i knappe 3 år (41 til 44 ca) er ikke det tilstrekkelig lang nok tid til å lage noe slikt mønster, mye grunnet snøen og forskjellig vær.

 

2) Gassmaskene fantes ja, men det var aldri demosntrert på rekonstruksjoner og aldri påstått av vitner. Den som har faktisk sett en soldat oppe med en boks Zyklon ville se om han hadde utstyr på seg eller ei.

 

Grunnen til at ingen "vitner" finnes av denne hendelsen er fordi de er død. Gassingen fant sted enten om kvelden eller om morgen, og i den tiden var det strengt portforbud i leiren og de som beveget seg ut ble skutt.

 

3) Luftfotoene dine viser ikke krematoriet`gasskammeret som jeg snakker om. De har skrå, ikke flat tak. De er musteinbygg, ikke betongbygg.

 

La meg presantere bevis nummer, erm, har kommet ut av tellingen.

 

Krematorie 3

ausKremat_III_small.jpg

Krematorie 4

ausKrematIV_small.jpg

Likbrenning Sonderkomando patrulje

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
ausSonder-66_small.jpg

Revet Krematorie 3, ødelagt av tyskerne

birk_crema_3.jpg

 

Kilde

 

6) Ren spekulasjon. Ut av de tusenvis, millionervis av mennesker som er påstått gasset der ville noen uansett overleve på denne måten.

 

Nei, ren fakta.

 

NailMarks.JPG

 

Bildet viser skrapemerker i veggen, hva tror du det bevitner? Glad jøder som dusjer men som blir forbannet når de mister såpa? Tenker ikke det nei.

 

Kilde brukt før men som ikke har blitt lest

 

Og det du sa om Zyklon B var lett antennelig og kunne lett sprenges. Siden du ikke har lest det quoter jeg det igjen.

 

9. Zyklon B is so highly flammable that a single spark from the ventilation system or the immense heat created by the nearby furnaces would have resulted in an explosion.

 

    Zyklon B will explode - at 60,000 parts per million. It only takes a concentration of 300 parts per million to kill a person in just a few minutes. (Less than half that amount will kill in less than an hour.) Clearly, the concentration of Zyklon used in the gas chambers was far below flammability or explosion levels.

 

Kilde

 

Har jeg presantert deg nok beviser? Eller er det fremdeles ikke nok? Om det ikke er nok, start med å hoste opp litt kilder du og, og ikke host opp kilder som er så elendige som de forrige, de har jo blitt motbevist av folk som kan mere om historien rundt Holocaust en både jeg og mange andre.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Så hva mener du man skal diskutere, trn100? Skjønner ikke helt hva du prøver å få frem her.

8377855[/snapback]

 

 

Mulig jeg er helt på jordet, men jeg synes i alle fall ikke selv at drapsmetodene i forhold til Holocaust er spesielt viktige.... Hvilken gass som ble brukt, hvordan dusjen så ut, osv....

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...