g5r Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Noen enkle fakta, undersøk dem selv om dere vil. Encyclopedia Judaica viser 5,5 jøder totalt i hele Europa før 2VK. Skorsteinen fra gasskammeret i Auschwits har ingen åpning inni selve kammeret, og er per dags dato bekreftet som en "nøyaktig rekonstruksjon". Restene av Zyklon-B på veggene i gasskammeret (Ausch.) er av like stor konsentrasjon som overalt i leiren, da gassen ble aktivt brukt som disinfeksjonsmiddel. Såpe lagd av mennesker, presentert ved rettsaken i Nüremberg av Sovietske kilder, var aldri godkjent som bevismateriale, per dags dato er bekreftet av flere pro-holocost organisasjoner til å være usant. Flere andre påstander som "elektro-kammer" og andre antatte drapsmetoder var systematisk avslått ved Nüremberg rettsaken. Per dags dato er de tusenvis av tonnene med menneskelig aske av alle de som var påstått gasset ikke funnet, og det ser ikke ut som at noen untatt revisjonister leter etter det. De antatte gasskammerene er ikke gasstette, og metoden med å fylle de med Zyklon B motsier seg selv: de skal være fylt fra toppen, og skorsteinen skulle ventilere ut gassen. Da ville de som hev krystallene ned selv lide av gassen. Gasskammeret i Auscwitz er bare noen meter fra SS boligkvarteret\barakken. Det finnes en offisiell, velkjent og bevist gasskammer ved Auscwitz, flere ganger større en den som var brukt for å "gasse" mennesker, men den var brukt til å disinfisere klær. Det er bevist at tyskland ikke hadde nok kull tilgjengelig til å brenne alle kroppene. Mange flere interessante fakta kan folk finne selv, evt besøke leiren. Min personlige menining: en betydelig del jøder var systematisk forfulgt og drept under og før 2VK, men ikke i de mange velkjente konsentrasjon og arbeidsleirene. Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Noen enkle fakta, undersøk dem selv om dere vil.8233778[/snapback] Nytter lite å si dette når du ikke oppgir kilder. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Joda, det er veldokumentert at det foregikk systematisk drap av jøder i slike leire. Gassing og påfølgende kremasjon eller massegraver er det tonnevis av dokumentasjon på. Det er klart det er mange jødehatere der ute som prøver å feie dette under teppet, men slikt kan man uten videre avfeie som rasistisk tullprat. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Siden du aldri har hørt om dette før nå, så har du sikkert også antatt at alle nynazister/høyre ekstreme/nasjonal sosialister (whatever) er onde jævler som vil drepe alle ikke-germanske? Nei. Hva får deg til å tro det? Fordi det er slik samfunnet framstiller nazi-tyskland, og det er slik 99% av den vestlige verden oppfatter nazismen. Hvis man ikke har satt seg inn i det engang, er det naturlig at man tenker slik. Hva pokker er det du prøver å si? At nazismen har sine positive sider?!? Det har den sikkert også. Men nei det er ikke det jeg sier her. La oss ta Vigrid f.eks. De benekter holocaust. Og jeg er sikker at det finnes flere Vigrid medlemmer eller folk som støtter Vigrid som er helt greie folk med godt utviklet moral. Og at de kommer over ens med de fleste andre vanlige folk. Jeg snakker om at det går ann å være nynazist uten å ville utrydde folkeslag eller lignende. Veldig mye av det hatet i samfunnet som er rettet mot nynazister kommer fra troen om at alle nynazister vil utslette jødene, drepe folk med mørk hud og voldta deres kvinner og barn. Det stemmer jo ikke. Hadde jeg trodd på alle de Vigrid historiene om hvor forferdelige jødene er, så hadde jeg sikkert også blitt en nynazist. Eneste forskjellen på dem (*) og oss er at de har ett annerledes syn på verdenshistorien. (*)Snakker ikke om alle nynazister her. Er mange nynazister som liker å sloss og er moralsk fucked i hode selv om de også benekter holocaust. Og så finnes det mange som ikke benekter holocaust. Jeg snakker om de få folka som sikkert er oppegående mennesker som resten av oss. Lenke til kommentar
g5r Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) Hvis det er så veldokumentert, kan noen fortelle meg hvor de mange av tonn med menneskelig aske er? Så klart var det massegrav i Auschwitz og andre steder, men der døde mennesker begravd og ikke aske. De var dokumentert og tatt bilder av, faktisk var flere av dem lagd etter krigen for å begrave de som døde av sult og diverse sykdommer som herjet i leirene. Men per dags dato finnes det ikke en eneste markert massegrav der menneskelig aske var begravd. Jeg snakker om flere titalls hvis ikke hundretalls tonn med aske som ville krevd av etiske grunner til å ha en minnesmerke\gravmerke plassert over det, men det finnes ingen. Nei jeg gir ingen linker, jeg har selv funnet fram til hundrevis av sider med materiale og brukt mange timer på å lese gjennom det, så hvis noen er interessert bruk deres egen interesse og fritid på å lete etter det. Forresten er Vigrid ikke ny-nazister eller nazister av noen slag i det hele tatt, de er en religiøs hedensk organisasjon med det som kan kalles for "nazistiske syn", ikke en politisk bevegelse\parti. Edit: les! Det tar rundt 8 timer å brenne en kropp, to ovner i Auschwitz skal ha brent 25, 000 hver dag. Og det er matematisk umulig, man kan kun brenne en kropp hver gang i disse ovnene for at det meste av bein å slik skal bli omgjort til aske. Så om Nazistene skulle ha brent 25, 000 jøder hver dag, så måtte de ha holdt på 666 timer hver dag,(Ja faktisk 666) og ovnene ville brent konstant, Og dette er selvfølgelig ikke mulig som alle vet. Det er også sterke bevis på at "gasskammeret" i Auscwitz ikke var et gasskammer i det hele tatt, det er tegn på at det tidligere var et toalett rom i den bygning , som har blitt fjernet nylig etter krigen. Det er bare en av mange grunnene hvorfor å ta livet av så mange mennesker og bli kvitt av tusenvis av tonn med menneskekropper er fysisk umulig, legg til slike faktorer som krig som spiser opp alt som heter strategisk viktige ressurser, herunder kull for kremasjon, logistikk for frakt etc etc. Endret 25. mars 2007 av g5r Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) I min første post sa jeg "nynazister/høyre ekstreme/nasjonal sosialister (whatever)", og var det jeg mente videre også. I tillegg oppfordrer Vigrid folk til å legge en lapp med navnet Vigrid på når man skal stemme på regjeringen, så de har lyst til å være et politisk bevegelse\parti. Endret 25. mars 2007 av LunarPoet Lenke til kommentar
g5r Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Det hjelper lite å ønske, hadde de vilje/ressurser til å være et politisk parti hadde de sikkert gjort det allrede. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) Såpe lagd av mennesker, presentert ved rettsaken i Nüremberg av Sovietske kilder, var aldri godkjent som bevismateriale, per dags dato er bekreftet av flere pro-holocost organisasjoner til å være usant. Og poenget ditt er? De antatte gasskammerene er ikke gasstette, og metoden med å fylle de med Zyklon B motsier seg selv: de skal være fylt fra toppen, og skorsteinen skulle ventilere ut gassen. Da ville de som hev krystallene ned selv lide av gassen. Kilde? Og selv om de ikke er gasstette nå kunne de jo ha vært det under WWII. Gasskammeret i Auscwitz er bare noen meter fra SS boligkvarteret\barakken. Og så? Selv om det skulle vise seg å stemme vil det ikke bevise noe som helst. Det finnes en offisiell, velkjent og bevist gasskammer ved Auscwitz, flere ganger større en den som var brukt for å "gasse" mennesker, men den var brukt til å disinfisere klær. Ikke noe poeng her heller, ser jeg. Det er bevist at tyskland ikke hadde nok kull tilgjengelig til å brenne alle kroppene. "Det er bevist at Tyskland hadde nok kull tilgjengelig til å brenne alle kroppene." Mange påstander, ingen bevis. Mange flere interessante fakta kan folk finne selv, evt besøke leiren. Jeg har allerede besøkt både Auschwitz, Birkenau, Theresienstadt, Sachsenhausen og Ravensbrück. Min personlige menining: en betydelig del jøder var systematisk forfulgt og drept under og før 2VK, men ikke i de mange velkjente konsentrasjon og arbeidsleirene. 8233778[/snapback] Ah, jeg forstår; de bare bygde flere hundre gigantiske leire for å pynte opp litt. Endret 25. mars 2007 av Skarstad Lenke til kommentar
g5r Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) 25, 000 per dag, altså sier vi gjennomsnittelig vekt per person 50KG (jeg setter vekten ned bevisst) 25 000 x 0,05tonn = 1250 tonn (1,2 kilotonn!!) , la oss si at det bare ble 500g aske igjen, 25000 x 0,0005tonn = 12,5 tonn. Alt annet enn rullende bånd, flere tusen tonn med kull per dag og massive gasskammer og ovn ville aldri klart så mye. Endret 25. mars 2007 av g5r Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) Punkt 1 du nevner to krematorier og seier at desse skal ha brent 25000 prsoner pr dag. Berre for å vise uholdbarheiten din i dette så er 25000 pr dag i eit år lik 9,125.000 og altså ca 27mill!! drepte på leirens 3 driftsår.Auschwitz II (Birkenau), an extermination camp, where at least 1.1 million Jews, 75,000 Polish people, and some 19,000 Roma (Gypsies) were killed. Altså skulle denne leiren ha tatt ut mellom 1-3 mill folk mellom 41-44 mens den var i drift. Regnestykket blei heilt anderledes med 3 mill på 3 år. Med 3mill så ville den har vore i drift i 1095 dager 3mill/1095 = 2739,72 kremerte personer pr dag, altså litt over 1/10 av det dine tall figurerer med. Heller stemmer ikkje tala iforhold til tida oppgitt og antal brente i det tallmateriale. Og noko som ikkje tala ser ut til å ta hensyn til er den kapasiteten ovene virkeleg har. Tala angir breinning 1 og ein, i ei industrialisert drapsmaskin var det ikkje "manuell" innputt og vente 8 timer til neste. Om det var berre plass til 57 personer inn i krematoriet pr time så er det ingen problem å få kremert nesten 3000 pr dag. Med 1 mill i reknskapet så er ein nede på 1000 om dagen og 20 personer i timen. Også skal det jo nevnes at enhver menneskekropp har noen kalorier å brenne opp selv. Endret 25. mars 2007 av kjetil02 Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 25, 000 per dag, altså sier vi gjennomsnittelig vekt per person 50KG (jeg setter vekten ned bevisst) 25 000 x 0,05tonn = 1250 tonn (1,2 kilotonn!!) , la oss si at det bare ble 500g aske igjen, 25000 x 0,0005tonn = 12,5 tonn.Alt annet enn rullende bånd, flere tusen tonn med kull per dag og massive gasskammer og ovn ville aldri klart så mye. 8234173[/snapback] Hvorfor 25 000 per dag? 25k personer hver dag over tre år blir 27 375 000. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Jeg snakker om flere titalls hvis ikke hundretalls tonn med aske som ville krevd av etiske grunner til å ha en minnesmerke\gravmerke plassert over det, men det finnes ingen. 8234085[/snapback] Hvis du anerkjenner at nazistene mishandlet og brente jødene, hvorfor skulle de av etiske grunner sette opp minnesmerker for dem? Lenke til kommentar
g5r Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) Jeg vet ikke nøyaktig hvor lenge de drev, men på en eller anne tidspunkt ville 25000 per dag uansett være umulig. Som er i seg selv det jeg prøver å vise her - umulig. Edit: Hvis du anerkjenner at nazistene mishandlet og brente jødene, hvorfor skulle de av etiske grunner sette opp minnesmerker for dem? De som ville sette opp dette minnesmerket etter krigen, ville plassert den over massegraven hvor hundrevis av tonn med aske er begravd. Minnesmerker finnes det mange av, men ingen over en slik massegrav. Hvorfor? De finner ingen slik massegrav. Endret 25. mars 2007 av g5r Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Hvorfor går du ut fra at de noen gang faktisk brente 25 000 per dag? Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Jeg vet ikke nøyaktig hvor lenge de drev, men på en eller anne tidspunkt ville 25000 per dag uansett være umulig. Som er i seg selv det jeg prøver å vise her - umulig. 8234287[/snapback] Men det er jo ingen som sier at de brente 25k hver dag! Herre Jemini ... Lenke til kommentar
g5r Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) Se første post. Edit: Uansett vil jeg ikke diskutere dette videre, det var ikke planen, jeg skulle bare si min mening om saken. Politikk, etikk, religion etc er nokså involvert i Holocost, på måter tenkelig og utenkelig, men den mest spennende siden er den tekniske hvor det er en motstridende påstand etter en annen. Som sagt, er en diskusjon lite nyttig og jeg anbefaler alle interesserte som gidder undersøke dette selv, helst fra så mange kilder som mulig. Endret 25. mars 2007 av g5r Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) Se første post. 8234333[/snapback] Å, selvfølgelig; kilden din er den kildeløse artikkelen skrevet av en ikke så veldig oppvakt nynazist. Endret 25. mars 2007 av Skarstad Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Som sagt, er en diskusjon lite nyttig8234333[/snapback] Jeg synes det har kommet mye ut av denne diskusjonen her. Du har fått prøvd ut noen teorier, og fått motbør du ikke har kunnet svare på. Det er læring. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) Husk nå at Auswitch som drapsleir i stor skala var kun i leirens siste leveår. Det antakes at ca 2700 mennesker ble drept vær dag, og det sier seg selv at en så stor mengde klares ikke å brennes i krematoriene i leiren, som gikk hele tiden det siste året. Men det betyr ikke at det er feil at så mange ble drept om dagen, for ikke bare ble krematorie ovnene brukt men såkalte ildgroper. Groper gravd ned som likene ble lempet ned i og tent på. Disse gropene var lokalisert et stykke fra leire i skogen rundt, så det er aldri lyktes å finne rester av alle, men noen er blitt funnet. En historie som er meget sterk å lese er om de som ble valgt ut til å "plyndre" de døde kroppene for eventuelle verdigjennstander som skulle sendes tilbake til Berlin. Disse gikk oppå likene, og plukket verdier av dem som f.eks gulltenner, som de bare røsket ut. Dette var fanger fra leiren, som led store psykologiske lidelser etter krigen, de få som overlevde. Når en fange begynte å vise tegn på psykiske lidelser, endte den fort opp i samme haug som den de plyndret. At gasskamrene ikke kunne eksistere er bare tull å påstå. Det første eksperimentet med ZYklon B ble utført etter at en tysker så hvordan pest dyr ble utryddet av kjemikalet. Han tenkte at dette kunne vel brukes mot andre form for "pest dyr". Første forsøk ble utført på en gruppe mennesker som ble plassert i en hytte langt utenfor leiren, der vinduene var polstret igjen med planker og sandsekker. En luke i veggen ga tilgang til å slippe Zyklon B inn i hytta. Testen var velykket, men doseringen måtte kalkuleres nøye slik at de kunne effektivt utføres i stor skala. Det ble bygget flere store krematorier i leiren, samt gass kamrer. En soldat slapp gassen ned fra en "pipe" på taket. I senere tid ble det effektivisert ved at de bygget ovnene og gasskamrene vegg i vegg med værandre. En innretning i ovnene førte asken under ovnene slik at du nærmest ikke trengte å fjerne asken etter at likene var brent. Ovnene var store, enorme kjeler, som du bare lasset inn med lik på. Andre tester ble utført for å finne en effektiv måte å fjerne folk og lik på uten å sette tyske soldaters psyke i risk, for det var grunnen til at de forsøkte det de gjorde. En test gikk ut på å lempe fanger ned i en grop, kaste kubber dynamitt og sprenge dem. Dette forsøket ble oppgitt da de måtte hente fanger for å plukke menneskedeler ned av trærne rundt. Mens Auswitch var under "konstruksjon" ble Belsek, Treblinka og Sobibor brukt som dødsleirer, og det var det de var bygget for. Men uten krematorier måtte de bruke ildgroper i stor skala. De fleste er vel ikke funnet ettersom jeg har skjønt, ettersom de var langt fra leiren og spred over et stor område med vanskelig tereng etter krigen (grunnet tyskernes tilbaketrekning). Man har og vitner her hjemmefra som forteller om f.eks oppholdet i Grini, hvor de måtte masjere ut i skogen, grave en grop og stille seg på kne fremfor den. Enkelte ble skutt, andre ble spart, slik lærte de som overlevde en "lekse". De som tror det er få dokumenter angående holocaust tar grundig feil, men statsarkivet i Moskva og Berlin har vært off limid en god stund, der står mye som ikke har kommet frem. Alle mine utalelser er hentet fra bøker jeg har lest, og det er derfor ikke mulig for meg å henvise til kilder. Men å benekte eller sette tvil på holocaust synes jeg er ren skjær idioti. Og den dagen vi alle har glemt det, så står historien i fare for å gjenta seg selv. Endret 25. mars 2007 av Bear^ Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Se første post. Edit: Uansett vil jeg ikke diskutere dette videre, det var ikke planen, jeg skulle bare si min mening om saken. Politikk, etikk, religion etc er nokså involvert i Holocost, på måter tenkelig og utenkelig, men den mest spennende siden er den tekniske hvor det er en motstridende påstand etter en annen. Som sagt, er en diskusjon lite nyttig og jeg anbefaler alle interesserte som gidder undersøke dette selv, helst fra så mange kilder som mulig. 8234333[/snapback] Kanskje like greit at du gir deg, ja... Jeg må si jeg setter litt spørsmålstegn ved disse "undersøkelsene" dine. Du klarer jo ikke engang å følge tråden i denne, eh, tråden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg