Gå til innhold

Holocaust, Nazipropeganda eller fakta


Exogen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nisse, Julius Paltiel var på skolen min. Jeg er trønder, større "røverhistorie" som Bjørn beskrev det har jeg aldri hørt før. Var som et eventyr faktisk! :) Kom han med kilder? Næææææææææææææææh, ikke som jeg så .

8362921[/snapback]

Hva er det du prøver å si?

8362970[/snapback]

 

 

At han hadde lite å komme med =)

8362979[/snapback]

Julius Paltiel? Du kan jo begynne å lese wikipedia-linken hvis du trenger å oppfriske hukommelsen litt.

 

Du kan kan godt si at hadde lite å komme med. Men med kvasimedisinske forsøker og med tanke på at en brøkdel av de norske jødene overlevde kan man neppe si at dette var en koseleir for arbeidere.

Lenke til kommentar

Jeg vente fremdeles på motbevisene til g5r og Supplement men de kommer ikke. Men da får dere leve i den troen dere lever i, men ikke kom å klage på at andre ikke henviser til kilder når dere i løpet av 23 sider ikke har kommet med 1 kilde vi ikke kunne motbevise med flere andre kilder.

Lenke til kommentar

Nekter? Er forskjell på å nekte og å motbevise, som både jeg og flere andre har gjort. Våre svar har ikke vært basert på tro, men historiske beviser. Deres "beviser" har bestått av bilder og oppdiktete historier som dere ikke har klart å henvise til kilder.

 

Den det er problematisk å diskutere historiske begivenheter med, er den som ikke kommer med beviser og kilder for sine påstander.

Lenke til kommentar
Deres "beviser" har bestått av bilder

Bla annet bilder fra en side som du henviste til, som beviser at ovn var bygd etter krigen og ikke kunne fungere.

oppdiktete historier

Da "vitnene" ikke engang er sikre hordan skorsteinen så ut, ja det vil jeg også kalle oppdiktet.

Lenke til kommentar
Sachsenhausen var en arbeidsleir, Auschwitz-Birkenau var en utrydningsleir.

8363183[/snapback]

 

 

Hmm, hvorfor ser ikke folkene var den leiren dau ut da? :dribble: *se lengre tilbake i diskusjonen* Bare en påminnelse, folk har tydligvis en tendens til å være senile her på forumet har jeg funnet ut.

8363223[/snapback]

Fordi leirene ikke kunne drepe alle samtidig, og måtte sysselsette de som sto på vent til å gjøre andre oppgaver i leiren. Velger du å se det på den måten så kan Auschwitz-Birkenau være en arbeidsleir fordi den ble drevet av fanger.

Lenke til kommentar
Sachsenhausen var en arbeidsleir, Auschwitz-Birkenau var en utrydningsleir.

8363183[/snapback]

 

Birkenau var utrydningsleiren ja, men Auchwitz besto av flere komplekser og andre deler av Auchwitz ble dermed arbeidsleirer som huset arbeidere til de forskjellige prosjektene det tyske militæret ville ha utført, som arbeid på fabrikkene f.eks. Var og de fangene som jobbet med ting i leiren, leirkomandant Höss sin frisør og barberer var en fange. Hvorfor denne fangen ikke drepte Höss? Som han selv sa, en ny hadde kommet til, han hadde blitt drept og andre uskyldige i leiren hadde fått represalier.

 

Ikke unngå meg da Bear. Føler meg litt utsatt siden du aldri svarer

 

Er du nå interesert i å diskutere på en sakelig måte? Jeg gidder ikke svare på usakeligheter, om du begynner å diskutere på en sakelig måte så skal jeg svare deg.

 

Da "vitnene" ikke engang er sikre hordan skorsteinen så ut, ja det vil jeg også kalle oppdiktet.

 

Hvordan forventer du at vitnene skal vite hvordan ovnene fungerte, var ikke de som bygget dem, de bare jobbet der. Hvordan ovnene fungerte sto i plantegningene som ble funnet i leiren, de som ble funnet.

Lenke til kommentar

Ja men da folk ikke vet forskjellen mellom rund og firekantet må de enten være gåen i skallen, eller lyge. Siden de begge påstår at det var "skorstein" der, var det godt mulig at de fikk beskjed å si at den var der, men fikk ikke beskjed om hvordan den så ut så dem måtte dikte de t opp i full hast.

Lenke til kommentar

Vigrid ville vel sagt det motsatte, men skitt au:

 

Sachsenhausen var konstruert for å bryte ned de insatte, samtidig som den ble brukt som arbeidsleir, hvor fanger ble sendt ut for å jobbe på bedrifter og bombe-angrepsoppbygning. Sachsenhausen hadde ett gasskammer og ett krematorium. De hadde også en skytevegg og et par galger for offentlige henrettelser. I Sachsenhausen ble også gummiblandinger tilt støvler testet, samt falsk valuta for å styrte den britiske økonomien for å knekke de allierte. Alt dette sto igjen da leiren ble oppgitt. (Banen, penge-brakkene, etc)

 

I Auschwitz er det ingen former for slike anlegg, kun krematorier, gasskamre og brakker. Kan de ha hatt forskjellig funksjon? Arbeid og oppbevaring? Neeei.

 

Edit: Kilde, meg, jeg har vært der.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Hvem bryr seg om det stod en skorstein der eller ikke; det beviser jo ingen verdens ting, annet enn at det døde mennesker i Auschwitz I også.

 

Spørsmålet man bør stille seg er heller hvorfor Auschwitz-museet må operere med falske kulisser, rekonstruksjoner eller ikke, når "Holocaust" er så godt dokumentert som det påstås.

Lenke til kommentar
Ok Lycantrophe. Jeg tror på deg. Jeg tror Holocaust skjedde nå fordi du har vært der å hørt på guidene og sett hele leiren å sikkert sett lik og preika med et par spøkelser fra leiren.. Andre som har innspill?

8363416[/snapback]

Jeg bare spør hvordan du da kan framstille Auschwitz-Birkenau som en arbeidsleir da absolutt ingenting der er tilrettelagt for det?

Lenke til kommentar

@kommentator

"ovnene" og skorsteinen passer fint inn her, for et av nøkkelbevisene til massegassing og kremering er midlene til å gjøre dette, og hvis alle disse midlene er en ikke-funksjonsdyktige og rekonstruksjoner så er det godt mulig at det fantes ingen midler i det hele tatt!

Endret av g5r
Lenke til kommentar
Spørsmålet man bør stille seg er heller hvorfor Auschwitz-museet må operere med falske kulisser, rekonstruksjoner eller ikke, når "Holocaust" er så godt dokumentert som det påstås.

8363396[/snapback]

Hvorfor lager man modeller av dinosaurer for at folk kan få se hvordan de så ut når deres eksistens er så veldokumentert?

Lenke til kommentar
Hvem bryr seg om det stod en skorstein der eller ikke; det beviser jo ingen verdens ting, annet enn at det døde mennesker i Auschwitz I også.

 

Spørsmålet man bør stille seg er heller hvorfor Auschwitz-museet må operere med falske kulisser, rekonstruksjoner eller ikke, når "Holocaust" er så godt dokumentert som det påstås.

8363396[/snapback]

 

Har jeg ikke sagt det før, grunnet "Den brente jords taktikk". Hitlers ordre var at alt skulle ødelegges før troppene trakk tilbake. Denne ordren førte til ufattelig mye skade, som i Finnmark og i Rovaniemi i Finnland, som ble brent helt til grunne.

 

Etter krigen ble luftværnet, som tidligere var et gasskammer, ombygget tilbake til det det opprinngelig var, basert på dokumentasjon funnet i leiren samt vitneforklaringer fra dem som jobbet i krematoriene.

Lenke til kommentar
Quoter Bear^. Få se kilder takk :D

8363601[/snapback]

 

I løpet av alle disse sidene tror jeg jeg har postet nok kilder.

 

Stiller meg bak g5r og klarer heller ikke se hvordan disse ovnene skal ha fungert som krematorier. Nå er ikke jeg noen pipe/ovn-ekspert, men ville det ikke vært logisk å bygge en skorstein opp fra ovnen og ut i den frie luft?

 

Du er nok ingen pipe ekspert nei, ikke at jeg heller er det. Ovnen vår på kjøkkenet har et rør inn i veggen som leder til pipen, altså ikke noe stikkende rett opp. Jeg la ved et bilde for et par sider siden, viser hvordan ovnene fungerte :)

Lenke til kommentar
Et dokument som viser til at dette var en taktikk. Ikke en haug med ord fra en propaganda side som wikipedia. Som vi alle vet, var jo tyskerne veldig flinke til å dokumentere =)

8363782[/snapback]

Igjen, det er en måte å føre krig på. Hva slags dokument er det du leter etter? Et som sier: Den brente jords taktikk innebærer å brenne ned alt som fienden kan bruke?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...