Gå til innhold

Holocaust, Nazipropeganda eller fakta


Exogen

Anbefalte innlegg

. For det andre burde du vite at man sjelden finner kun ett bevis for at komplekse historiske hendelser virkelig/ikke har funnet sted. Når det er sagt så synes jeg filmen "One Third of the Holocaust" beviser på en temmelig knusende måte at Holocaust umulig kunne ha funnet sted slik det påstås, selv om den kun tar for seg en tredjedel av leirene. Om du ikke har sett den, så er den en god begynnelse. Du finner linker til den tidligere i denne tråden. Ellers vil jeg anbefale deg å lese Germar Rudolfs bøker, som går mer i dybden på f.eks. gasskamrenes funksjon og f.eks. hvordan dannelsen av prøysisk blå viser at krematoriene i Auschwitz II umulig kan ha blitt brukt til gassing med HCN. Carlo Mattognos bøker er også meget bra; også de har fyldige kildehenvisninger.

8355606[/snapback]

 

Så var det den lille detaljen med kildekritikk som vanlig, dei filmene på den nettsida har liten eller ingen truverdigheit så lenge eigaren av nettsida ikkje står fram med anna enn denne:

Registrant:

Domains by Proxy, Inc.

DomainsByProxy.com

15111 N. Hayden Rd., Ste 160, PMB 353

Scottsdale, Arizona 85260

United States

 

Når ein av desse videoene dokumenterer at leiren ikkje kunne ha inneholdt 1.6 millioner fanger, og dermed må det ha vore bløff så skyt vel filmen seg sjølv i foten. Om det er dokumentert 1.6 mill fanger til leiren, men leiren er ikkje like stor som San Fransisco så må jo dei ha blitt borte på ein eller anna måte.

I tillegg så har ein jo hårbeviset som blir forkasta. Er det ikkje forsatt store stabler med hår i Auschwitz???, er dette "planta" av russerne og polakkene etterpå?

 

 

Mattogno sine bøker skal eg ikkje utale meg om.

 

Nokon som forundrer meg i denne diskusjonen er at bevisene for at holocaust ikkje eksisterte er eigentleg veldig tynne.

Utan om D. Irving så er det vel veldig lite som har komme fram i denne tråden som bevis sm kan kallast vitenskaplege bevis. Og ein del av bevisene . f.eks såpebeviset blei jo forkasta i det russerene kom med det, altså noko som aldri har vore ein sannheit . Likevel blir dette tatt opp som bevis gang på gang for at holocaust ikkje har eksistert.

 

25000 pr dag er eit av dei andre bevisa. All dokumentasjon som har blitt framsatt her i tråden har aldri nevnt 25000 som eit tall, Bear^ posta eit innlegg med antatt kapasitet for krematoriene ( det var ikkje berre 1 krematorium) og det tallet var eit stykke frå dette.

 

 

Og å bruke ein kinofilm som bevis er vel litt tynt. Då den har aldri vore presentert som ein dokumentar, men basert på ein verkeleg historie. Det er mykje som kan kallast "kunstnerisk friheit"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1) Schindler`s Liste - Steven Spielberg

2) Survivors of the Holocaust - Allan Holzman

3) Hiding and Seeking: Faith and Tolerance After the Holocaust - Menachem Daum,

Oren Rudavsky

4) Witness: Voices from the Holocaust - Joshua Greene

 

Og hva beviser dette? At siden jøder har laget filmer basert på holocaust så MÅ det tilsi at hele holocaust er en hoax? Jeg skjønner ikke logikken her med disse filmene, kan du ikke være så snill å bestemme deg hvem som er syndebukken i den lille hoaxen du mener holocaust er, er det jødene som er "bad boys" eller er det de allierte?

 

Jeg venter dog fremdeles på kilder fra fornekterne. Jeg har fått sett bilder, og påstander, men ingen beviser. Bare det personen selv tror.

 

Det første jeg lærte i biologien er at har man sterke nok beviser går teori fra å være teori til å være fakta. Darwin's funn er teorier og ikke fakta, nettopp grunnet tilstrekkelig motbevis til å fremdeles holde den som teori. Om man ikke har nok mot bevis, blir det bare med en persons tro og ikke noe annet. Er vel en grunn at holocaust er stemplet fakta og ikke teori.

Lenke til kommentar
I tillegg så har ein jo hårbeviset som blir forkasta. Er det ikkje forsatt store stabler med hår i Auschwitz?, er dette "planta" av russerne og polakkene etterpå?

Nei men tror ikke du de fikk hårklipp i leiren, eller gikk de rundt som hippier?

Det som ilag mer hår er lagt fram er sko, klær, personlige eiendeler.... men alle fikk UNIFORM! Så det at de finner alle disse tingene er på ingen måte bevis på massemord.

Det er mykje som kan kallast "kunstnerisk friheit"

Jeg synes da propagandakanaler som Discovery begynner å bruke ord som "hitler`s grotekse plan" eller "historiens verste regime" etc som er bare følelsesladd, så går de over streken gang etter gang og det er ikke engang "kunstnerisk frihet" det er snakk om, men propaganda.

OK at du ikke er overbevist av filmer er helt greit, men å ta frem domenenavn er helt urelevant. Den som har lagt filmen kan godt bo i et land hvor holocost-kritikk en forbrytelse som straffes med flere år fengsel, og det han gjør kan være en god måte å unngå ytringsforfølgelse med.

Men vet du hva, ta og bla noen sider tilbake til min post hvor jeg siterer en pro-holocost side med en 3d-panorama med "gasskammeret" så skorsteinen som står minst en meter fra bygningen og har ingen veltilasjonsåpning til den. Også forfalskning? Ja faktisk, men det har mer med "gasskammeret" og "skorsteinen" å gjøre, som ifølge Holocost-historikere selv er en "nøyaktig rekonstruksjon".

Jeg har fått sett bilder, og påstander, men ingen beviser. Bare det personen selv tror.

Skal jeg sende et stykke vanlig såpe til deg kanskje? Stadig ser du vekk fra alt vi skriver, stadig påstår du at du ikke finner det vi har sagt, og hvis du nekter å vurdere det vi legger frem og avslår alt sammen som "uekte" eller "bare det vi selv tror" så kan jeg like greit si at:

1) Du har ikke klart å bevise at holocost skjedde

2) Jeg også vil ha ekte bevis, så uansett hva du skriver skal jeg, ifølge din eksempel, se automatisk bort fra det.

Lenke til kommentar

Jeg ser på både det du stiller frem og andre, helt ulikt deg. Hva du sier er "ekte" bevis har du selv ennå ikke lagt frem.

 

Jeg har for eksempel tatt for meg enkle regnestykker som viser at det var umulig å kvitte seg med så mange mennesker på så kort tid, jeg har regnet ut at det ville bli igjen tusenvis av tonn med aske, og ingen har vist meg hvor det ble av den. (men unntaket for teorien at den var "blåst vekk")

Jeg har lagt frem bilder med "gasskammer" som ikke er gasstett, ikke har zyklon-b misfarging og har en falsk skorstein som ikke har noe forbindelse med kammeret. Jeg har konkludert at å ha gasskammer med eksplosjonsfarlig gass og krematorium i samme bygget ville være like sikkert som å røyke på en bensinstasjon, jeg har vist at "gasskammeret" har tydelige tegn på at gamle vegger har værst slått ned der, som tyder at det var annet enn "gasskammer" tidligere.

Jeg har utallelige ganger pekt på at med all den informasjonen tilgjengelig så kan ingen sikert si hvor mange døde der, og det er snakk om ikke 10, 20 eller 50 %, men 300% forskjeller og mer!

 

Og fortsatt, annet enn at alt som jeg stiller frem du klarer ikke å se eller det er uekte, (antageligvis alt som jeg sier er automatisk uekte), eller påstår at jeg har aldri skrevet noe etc.

Det går ikke an å diskutere da motparten nekter å høre etter! Som sagt, det ville vært greit hvis "vi" på vår side presenterer bevis på at det ikke skjedde, mens dere gjør det motsatte, men annet enn grunnløs kritikk kan dere ikke komme med, så jeg må anta at dere ikke vet hvordan å diskutere i det hele tatt.

Endret av g5r
Lenke til kommentar
OK haehae, skal jeg forsøke nå å få til en liste her:

1) Schindler`s Liste - Steven Spielberg

2) Survivors of the Holocaust - Allan Holzman

3) Hiding and Seeking: Faith and Tolerance After the Holocaust - Menachem Daum,

Oren Rudavsky

4) Witness: Voices from the Holocaust - Joshua Greene

 

Dette ender jeg opp med hvis jeg søker på "holocost" på IMDB.

Men uansett, Schinderls Liste er den aller mest kjente filme om holocost og den er faktisk produsert av en jøde.

8359202[/snapback]

 

En slik liste blir mye mer troverdig som kilde på at filmer om holocaust er generelt regissert av jøder ja...dog jeg må si at det overrasker meg ikke akkurat, vil si det er temmelig naturlig at jødiske regissører velger det filmer med det temaet hvis de finner et godt manus...

 

Om du skulle spekulere at jøder er ikke israelere og motsatt, beklager - Israel er grunnlagt som en stat for jødene, og det er sant at ikke alle israelere er jøder, men mesteparten av dem er.

 

Ja, Israel er en stat grunnlagt av jøder og skal være et "hjem" for jøder, og er i stor grad styrt av jøder. Dog ifølge wikipedia er ca 75% av israels befolkning jøder, ifølge about.com er ca. 80% av jødiske befolkningen jøder og ifølge answers.com er ca. 75% av israelske befolkningen jødisk. Israel kan bli omtalt som et jødisk land, akkurat som Norge kan bli omtalt som et kristent land. Dog man refererer ikke til folk som bor i Norge som "kristne", men nordmenn. Ifølge statestikken som den norske kirke opererer med, men som etter min mening sannsyneligvis er riv ruskende gal, så er det høyere prosentandel kristne i Norge enn det er jøder i Israel...

 

Når du sier Auschwitz så må du presisere om du snakker om I, II eller III

Da *jeg* sier Auschwitz mener jeg Auschwitz II (Birkenau), siden der all "massemord" foregikk.

 

Ja, er nok Auschwitz II-Birkenau det er snakk om i de fleste sammenhenger.

Lenke til kommentar
jødiske regissører velger det filmer med det temaet hvis de finner et godt manus...

 

OK siden du nekter å forstå dette, kan jeg forsøke en gang til:

Hvorfor tror få på f eks president Ahmedinejad? Er det kanskje fordi det han sier er sagt i hans interesser? Hvorfor for eksempel kan en dommer ikke dømme den som har drept noen i dommerens familie, er det fordi det kan ha en innvirkning på dommeren som skal i utgangspunktet være nøytral?

Samme med jødene som lager film om holocost - den er av en politisk og religiøs interesse for jødene, og kan aldri være nøytral.

Hvis folk nekter å tro på revisjonister eller tidligere medlemmer av Hitler`s rike er det fordi de tror det ligger en motivasjon i det de sier, så det jødene sier imot de er like mye motivert.

Alas, Spielberg og filmene hans om jødene.

Endret av g5r
Lenke til kommentar
Jeg har for eksempel tatt for meg enkle regnestykker som viser at det var umulig å kvitte seg med så mange mennesker på så kort tid, jeg har regnet ut at det ville bli igjen tusenvis av tonn med aske, og ingen har vist meg hvor det ble av den. (men unntaket for teorien at den var "blåst vekk")

 

Dette har vi gjort opp for noen sider tilbake (husker ikke hvor). Noe aske ble lagt i urner, andre ble gravd ned. Men som sagt, dette har vi allerede fått informasjon om og avklart.

 

Jeg har lagt frem bilder med "gasskammer" som ikke er gasstett, ikke har zyklon-b misfarging og har en falsk skorstein som ikke har noe forbindelse med kammeret.

 

Dørene var forseglet med gummiforing.

 

The door shown in the photo above was described by Filip Müller, who worked in the Auschwitz crematorium, removing the bodies from the morgue room, which had been converted into a gas chamber. According to Müller's book, after the victims were herded through this door, "two SS men slammed shut the heavy iron-studded door which was fitted with a rubber seal and bolted it."

 

kilde

 

Det samme gjelder den pipen du anslår som falsk.

 

The photo above shows the brick chimney that was reconstructed in 1947. Note that it is completely detached from the building and it is not connected to the reconstructed crematory ovens. The original chimney was round, according to Filip Müller, a prisoner who worked in the crematorium, but it had to be replaced and the new chimney was square shaped. Other witnesses say that the original chimney was square.

 

kilde

 

Zyklon-b avfargningene har vi diskutert side opp og side ned.

 

Jeg har konkludert at å ha gasskammer med eksplosjonsfarlig gass og krematorium i samme bygget ville være like sikkert som å røyke på en bensinstasjon, jeg har vist at "gasskammeret" har tydelige tegn på at gamle vegger har værst slått ned der, som tyder at det var annet enn "gasskammer" tidligere.

 

I 1944 ble det gjenværende Crema I i Birkenau omgjort til et luftævrns bygg. I denne prosessen ble vegger slått ned og endret, og bygningen gjort om til det formålet. Russland rekonstruerte deretter Crema I til sin opprinnelige tilstand som dødsmaskin, etter tegninger funnet i leiren samt utfra vitneutsagn fra fanger som jobbet i leiren.

 

The photo above shows a poster, which is located outside the gas chamber building in the Auschwitz main camp. The poster depicts the original layout of the gas chamber building on the left, and the way it looks today, on the right. The gas chamber room was originally used as a morgue to store corpses prior to cremation in the ovens. The building was converted into an air raid shelter in 1944 and a new door was cut into the gas chamber room, which is the long, narrow room on the right in the model of the building.

 

kilde

 

Jeg har utallelige ganger pekt på at med all den informasjonen tilgjengelig så kan ingen sikert si hvor mange døde der, og det er snakk om ikke 10, 20 eller 50 %, men 300% forskjeller og mer!

 

Ingen kan si noe for sikkert for ingen tall er sikker, man kan bare gå utfra de gjennværende listene som ble funnet samt vitneutsagn. Det har vi og foresten sagt for noen sider tilbake siden.

 

Og fortsatt, annet enn at alt som jeg stiller frem du klarer ikke å se eller det er uekte, (antageligvis alt som jeg sier er automatisk uekte), eller påstår at jeg har aldri skrevet noe etc.

Det går ikke an å diskutere da motparten nekter å høre etter! Som sagt, det ville vært greit hvis "vi" på vår side presenterer bevis på at det ikke skjedde, mens dere gjør det motsatte, men annet enn grunnløs kritikk kan dere ikke komme med, så jeg må anta at dere ikke vet hvordan å diskutere i det hele tatt.

 

Høres kjent ut, noen som trenger Q-Tips?

 

Her har jeg dog motbevist samtlige av dine utsagn, og kommet med kilder. Du finner mere på den siden om du bare tar deg tid til å lese.

Lenke til kommentar
jeg har regnet ut at det ville bli igjen tusenvis av tonn med aske

Det viste seg vel at regnestykket ble feil, siden 50-70% av kroppen er vann, og dermed forsvinner over halvparten av kroppen bare på grunn av fordamping av dette.

 

Jeg tror aldri jeg så noe svar fra holocaustfornekterne på dette. De ignorerte det bare og kjørte på med noe annet.

Lenke til kommentar

Ifølge wikipedia var det ca 3.5% igjen av en menneskekropps vekt etter kremasjon. Med en snittvekt på 70 kg per person som ble kremert, og hvis vi regner med 1.6 mill, så blir det ca. 4000 kg aske igjen. Regner vi med 1.1 mill, som jeg har inntrykk av er ansett som et mer korrekt tall, blir det enda mindre igjen. Siden 70 kg mest sannsynelig er for mye, så blir enda mindre igjen...regner man med 1.1 mill drepte, og antar at alle disse ble kremert, og en snittvekt på 50 kg, er man nede på ca. 2000 kg...

 

Tar vi med i beregningen at de fleste som ble sendt til Auschwitz II-Birkenau var syke, gamle, gravide kvinner og barn, og disse i tillegg sannsyneligvis ikke var av de tyngste, vil man muligens kunne regne med en lavere snittvekt enn 50 kg...

 

Hvis de så gjorde dette over 1 år, ville de ha ca. 5500 kg aske å bli kvitt vær dag. I og med at dette ikke ble gjort over 1 år, så blir det tallet enda lavere.

Lenke til kommentar

Tar en liten kort oppsummering av hva vi har sagt i tråden før ut, og dette er bare de 6 første sidene, etter det ble det veldig mye repetisjon om de 25k til fornekterne, som de ikke klarte å skjønne var totalt feil.

 

”Altså skulle denne leiren ha tatt ut mellom 1-3 mill folk mellom 41-44 mens den var i drift. Regnestykket blei heilt anderledes med 3 mill på 3 år.

Med 3mill så ville den har vore i drift i 1095 dager

3mill/1095 = 2739,72 kremerte personer pr dag, altså litt over 1/10 av det dine tall figurerer med.

Heller stemmer ikkje tala iforhold til tida oppgitt og antal brente i det tallmateriale.

Og noko som ikkje tala ser ut til å ta hensyn til er den kapasiteten ovene virkeleg har. Tala angir breinning 1 og ein, i ei industrialisert drapsmaskin var det ikkje "manuell" innputt og vente 8 timer til neste.

Om det var berre plass til 57 personer inn i krematoriet pr time så er det ingen problem å få kremert nesten 3000 pr dag.

Med 1 mill i reknskapet så er ein nede på 1000 om dagen og 20 personer i timen.”

 

” Med rette tal ca 1000 per dag.

1000.0,05t = 50 tonn, med 500g så vil det bli 0.5 tonn. eller 1 tonn med 1 kg tilbake.

For å avgjere brenselsforbruken må me vete temperaturen for å brenne menneskekropper. Men sidan mennekse består av karbonforbindelser så vil menneskekroppen sjølv bli ein brenselskjelde. Det betyr egentleg at krematoriet med massebrenning kan faktisk vere ei sjølvforsynt energikjelde. Eller at ein hadde behov for minimalt med kull etter oppstarten.”

 

 

”All that remains after cremation are dry bone fragments (mostly calcium phosphates and minor minerals). These representing roughly 3.5% of the body's original mass (2.5% in children, but these figures vary greatly due to body composition).

 

Oi sann...det vi si...1.6 mill*(70*3.5)/100kg=3920 tonn som blir igjen (da har vi regnet med en snittvekt på 70 kg). 3920 tonn rester etter kremeringen over 3 år er (igjen) litt andre tall enn det du regner med...litt mindre enn de millioner av milliarder tonn med aske”

 

http://www.auschwitz.org.pl/html/eng/histo...omora_1_ok.html

 

Crematorium and Gas Chamber I

 

"Crematorium I operated from August 15, 1940 until July 1943. According to calculations by the German authorities, 340 corpses could be burned every 24 hours after the installation of the three furnaces.

 

The largest room in this building was designated as a morgue. It was adapted as the first provisional gas chamber in the autumn of 1941. The SS used Zyklon B to kill thousands of Jews upon arrival, as well as several groups of Soviet prisoners of war.

 

Prisoners selected in the hospital as unlikely to recover their health quickly were also killed in the gas chamber. Poles sentenced to death by the German summary court.

 

After the establishment in Auschwitz II-Birkenau of two more provisional gas chambers, Bunkers No. 1 and 2 (the so-called "little red house" and "little white house"), the camp authorities shifted the mass murder of the Jews there and gradually stopped using the first gas chamber.

 

After the completion of four crematoria with gas chambers in Auschwitz II-Birkenau, the burning of corpses in Crematorium I was halted. The building was used for storage, and then designated as an SS air-raid shelter.

The furnaces, chimney, and some of the walls were demolished, and the openings in the roof through which the SS poured Zyklon B were plastered."

 

Gas Chamber and Crematorium II

 

"The Crematorium II building, which contained a gas chamber and furnaces for burning corpses. Several hundred thousand Jewish men, women and children were murdered here with poison gas, and their bodies burned. The bodies of Jewish and non-Jewish prisoners who died in the concentration camp were also burned here. According to calculations by the German authorities, 1,440 corpses could be burned in this crematorium every 24 hours. According to the testimony of former prisoners, the figure was higher.

 

The gas chamber and Crematorium II functioned from March 1943 through November 1944.

 

At the end of the war, in connection with the operation intended to remove the evidence of their crimes, the camp authorities ordered the demolition of the furnaces and crematorium building in November 1944. On January 20, 1945, the SS blew up whatever had not been removed."

 

Gas Chamber and Crematorium III

 

"The Crematorium III building, which contained a gas chamber and furnaces for burning corpses. Several hundred thousand Jewish men, women and children were murdered here with poison gas, and their bodies burned. The bodies of Jewish and non-Jewish prisoners who died in the concentration camp were also burned here. According to calculations by the German authorities, 1,440 corpses could be burned in this crematorium every 24 hours. According to the testimony of former prisoners, the figure was higher.

 

The gas chamber and Crematorium III functioned from June 1943 through November 1944.

 

At the end of the war, in connection with the operation intended to remove the evidence of their crimes, the camp authorities ordered the demolition of the furnaces and crematorium building in November 1944. On January 20, 1945, the SS blew up whatever had not been removed."

 

Gas Chamber and Crematorium IV

 

"The Crematorium IV building, which contained a gas chamber and furnaces for burning corpses.

 

Thousands of Jewish men, women and children were murdered here with poison gas, and their bodies burned.

 

The bodies of Jewish and non-Jewish prisoners who died in the concentration camp were also burned here. According to calculations by the German authorities, 768 corpses could be burned in this crematorium every 24 hours. According to the testimony of former prisoners, the figure was higher.

 

The apparatus of mass murder in this building functioned, with interruptions, from March 1943 until October 7, 1944. The building was burned down on the day of the mutiny of the Jewish prisoners from the Sonderkommando."

 

Gas Chamber and Crematorium V

 

"The Crematorium V building, which contained a gas chamber and furnaces for burning corpses. Thousands of Jewish men, women and children were murdered here with poison gas, and their bodies burned.

 

The bodies of Jewish and non-Jewish prisoners who died in the concentration camp were also burned here. According to calculations by the German authorities, 768 corpses could be burned in this crematorium every 24 hours. According to the testimony of former prisoners, the figure was higher.

 

At times, the bodies of the people who had been murdered were also burned on pyres in pits located near Crematorium V and the so-called bunkers.

 

The apparatus of mass murder in this building functioned, with interruptions, from April 1943 until January 1945. In connection with the operation intended to remove the evidence of their crimes, the SS blew up the building on January 26, 1945."

 

Så bruker vi matte...

 

340+1440+1440+768+768=4756 lik per dag.

 

4756*365 = 1735940 ~ 1.7 mill lik brent på 1 år...

 

Samt 2 gode tråder fra samme person:

 

Tråd 1

Tråd 2

 

Menneskekroppen består av 50-70% vann. Dermed forsvinner vel 50-70% av kroppsvekten pga. at vannet fordamper alene.

 

Og for å avslutte litt med informasjon om Zyklon B på veggene i kamrene.

 

Modern Holocaust deniers assert that Zyklon B gas was not used in the gas chambers, relying as evidence on the low levels of Prussian blue residue in samples of the purported gas chambers found by Fred A. Leuchter, which Leuchter dismissed as the results of general delousing of buildings. However, Leuchter's negative control, a sample of gasket material taken from a different building in the camp, registered as having no such cyanide residue. [3] The manager of the analytical laboratory hired by Leuchter states in an interview in Errol Morris' film Mr. Death: the Rise and Fall of Fred A. Leuchter, Jr., that Leuchter's thick samples of brick would have greatly diluted the cyanide residue, which forms only an extremely fine layer on the walls and cannot penetrate.

In 1994, the Institute for Forensic Research in Kraków reexamined this claim on the grounds that formation of Prussian blue by exposure of bricks to cyanide is not a highly probable reaction (Amoklauf gegen die Wirklichkeit. Praca zbiorowa; B. Gallanda, J. Bailer, F. Freund, T. Geisler, W. Lasek, N. Neugebauer, G. Spenn, W. Wegner; Bundesministerium fuer Unterricht und Kultur Wien, 1991). Using more sophisticated microdiffusion techniques, they tested 22 samples from the alleged gas chambers, delousing chambers (as positive controls), and living quarters (as negative controls), finding cyanide residue in both the delousing chambers and the ruins of the suggested gas chambers but none in the ruins of the living quarters, thus supporting the identification of the gas chambers as correct.[4].

 

Kilde, Zyklon B

 

Og dette er bare en brøkdel av det jeg har samlet som beviser for holocaust, som har kommet frem i tråden. Det har og kommet klart frem i løpet av trådene at fornekterne ikke har kommet med noe beviser som ikke før har blitt slått tilbake av andre kilder.

Lenke til kommentar
Følgende elver ble sorte og så ikke bra ut med all den asken.

For det første - kilder!

For det andre, menneskelig aske er ikke svart, den er grå. I tilleggm uansett hvor mye drit man dumper i elver blir det vasket vekk. :roll:

Dette har vi gjort opp for noen sider tilbake (husker ikke hvor). Noe aske ble lagt i urner, andre ble gravd ned. Men som sagt, dette har vi allerede fått informasjon om og avklart.

Du ha, kanskje for deg selv "avklart" dette.

OK vi kan regne det ut en gang til, bare for deg:

1 200 000 mennesker. 50kg gjennomsnitt, tar vi 3,5% fra det, får vi 1,75 kilo med ren aske. Legg merke til at jeg, for deres egen fordel ikke tar med slakk som ble igjen av steinkull.

Altså 1,75kg x 1 200 000 = 2 100 000 kg, dvs 2100 tonn med *kun* aske.

Så vil jeg spørre, noe som du ikke har avklart - hvor ble det av 2,1 kilotonn med aske?

For det første kan så mye aske ikke forsvinne av seg selv. For det andre, hvis den var begravd en eller annen plass, ville det være enten svært store grav eller veldig mange mindre grav, unasett har jeg aldri fått se hvor en kan finne slike.

Hvor er de?

Dørene var forseglet med gummiforing.

Eller gjennomsiktig silikon fra Biltema. Kilder?? ved Nüremberg var det vist en bilde av noe som så ut som en dør til en trykkammer, men den var helt for seg selv. Slike dører finnes ikke idag i det som kalles "gasskammer", men vanlige tredører. Hvis den var brukt som bomberom, ville ikke en tredør holde så den gamle solide metalldøren som du påstår fantes, ville være den beste beskyttelsen, men den finnes ikke der.

According to Müller's book, after the victims were herded through this door, "two SS men slammed shut the heavy iron-studded door which was fitted with a rubber seal and bolted it."

Altså vitnepåstand, men atter en gang - ingen dør! Hvor er den?

The photo above shows the brick chimney that was reconstructed in 1947 . Note that it is completely detached from the building and it is not connected to the reconstructed crematory ovens . The original chimney was round, according to Filip Müller , a prisoner who worked in the crematorium, but it had to be replaced and the new chimney was square shaped. Other witnesses say that the original chimney was square .

Så her siterer du, noe som du selv har påstått jeg ikke har klart å bevise.

For det første, alt var rekonstruert i 1947. For det andre, folk som har vært der, og var ikke akkurat opptatt av tusenvis forskjellige bygg med forskjellige skorstein, er ikke engang sikre om hvordan det de selv påstår å ha sett, var rund eller firekantet.

Russland rekonstruerte deretter Crema I til sin opprinnelige tilstand som dødsmaskin, etter tegninger funnet i leiren samt utfra vitneutsagn fra fanger som jobbet i leiren.

For det første var det Sovietunion ikke Russland, og for det andre for alt vi vet har den alltid vært luftvernbygg. At i seg selv det at de bygget det om, er på ingen måte bevis på at det var slik.

Ingen kan si noe for sikkert for ingen tall er sikker, man kan bare gå utfra de gjennværende listene som ble funnet samt vitneutsagn.

Som tvinger meg atter en gang til å minne på at det finnes Encyclopedia Juidaica som har presise tall med jøder før og etter krigen, i gamle KGB arkiver var dokumntene delvis frigjort fra hemmelig-stemplingen og er tilgjengelig, og med all data og informasjon som finnes idag er det stor variasjon, og ingen kan endelig avgjøre hvor mange det var. Over 60 år med etterforskning, og ingen konkluderende resultat, men uten at noen kan engang si det sikkert, er det allrede anntatt de-facto at holocost fant sted.

 

OK jeg skal svare litt fra min egen side, takket være haehae sin egen kilde. Se vennligst her, og svar meg følgende spørsmål:

BushAtAuschwitz.jpg

Da vi ser både Laura og George her, Laura står nærmest og jeg antar at hun er en sånn ca gjennomsnittelig stor kvinne, legg merke til at hvis jun skulle legge seg ned og kjøres inn i ovnen, ville hun så vidt passe inn på bredden. Si meg, hvordan ville overvektige personer passe inn i slike ovn? Og hvordan skulle tyskerne klare flere om gangen, som var så ofte påstått?

OvenRear.jpg

Enda mer interessant bilde. Legg merle til størrelsen av lukene. Si meg, hvis de tre ovn tok seg av som påstått på den siden 340 mennsker per 3 ovn, dvs 113 per 24h, dvs 4,7 kropper per time, dvs 1 kropp per 12 minutter.

For det første, uansett hvilken ovn som var brakt opp tidligere i tåden, ville ikke klare 1 kropp fotere enn ca 30 minutter. Moderne ovn over 1 time, de aller forteste av dem.

Hvordan kan slike ovn, brenne menneskekropper fortere enn alle andre, OG samtidig ha så små luker for kull og slakk?

De ser ut for meg som vanlige brødbakeovn, vedfyrt, med passe stor åpning for en vanlig temperatur på ca 200 grader og IKKE kremasjonsovn.

 

Og se her:

OvenFromDoor.jpg

Auschwitz28.jpg

HVOR ER SKORSTEINEN?

Legg merke til området over "ovnene". Ser dere noen skorsteiner? Nei, bar betongtak over dem, sånn ca 40 cm mellomrom mellom tak og "ovn". Hvor ble det av røyken? Fyllte de hele romme med steinkullrøyk, eller gikk den på en eller annen fantastisk måte gjennom bakken og ut til den skorsteinen som ikke er forbundet med noe?

Endret av g5r
Lenke til kommentar
Du ha, kanskje for deg selv "avklart" dette.

OK vi kan regne det ut en gang til, bare for deg:

1 200 000 mennesker. 50kg gjennomsnitt, tar vi 3,5% fra det, får vi 1,75 kilo med ren aske. Legg merke til at jeg, for deres egen fordel ikke tar med slakk som ble igjen av steinkull.

Altså 1,75kg x 1 200 000 = 2 100 000 kg, dvs 2100 tonn med *kun* aske.

Så vil jeg spørre, noe som du ikke har avklart - hvor ble det av 2,1 kilotonn med aske?

For det første kan så mye aske ikke forsvinne av seg selv. For det andre, hvis den var begravd en eller annen plass, ville det være enten svært store grav eller veldig mange mindre grav, unasett har jeg aldri fått se hvor en kan finne slike.

Hvor er de?

 

Hva kan man lage av aske? Masse. Som gjødsel. Hva gjør man når man har en utømmelig kilde aske? Bruker det for det den er verd. Er foresten tatt opp tidligere i tråden.

 

Eller gjennomsiktig silikon fra Biltema. Kilder?? ved Nüremberg var det vist en bilde av noe som så ut som en dør til en trykkammer, men den var helt for seg selv. Slike dører finnes ikke idag i det som kalles "gasskammer", men vanlige tredører. Hvis den var brukt som bomberom, ville ikke en tredør holde så den gamle solide metalldøren som du påstår fantes, ville være den beste beskyttelsen, men den finnes ikke der.

 

Om du hadde tatt deg tid til å lese gjennom mitt innlegg hadde du sett kilden, den sto der mitt i blant det. Men jeg skal være snill og gi deg den igjen.

 

kilde

 

The door shown in the photo above was described by Filip Müller, who worked in the Auschwitz crematorium, removing the bodies from the morgue room, which had been converted into a gas chamber. According to Müller's book, after the victims were herded through this door, "two SS men slammed shut the heavy iron-studded door which was fitted with a rubber seal and bolted it."

 

Altså vitnepåstand, men atter en gang - ingen dør! Hvor er den?

 

Hva er det nå du henger deg opp i, du begynner å høres ut som en gammel LP plate. Les kilden. Vitnets forklaring er foresten backet opp med dokumenter fra leiren samt plan tegninger funnet i leiren.

 

Så her siterer du, noe som du selv har påstått jeg ikke har klart å bevise.

For det første, alt var rekonstruert i 1947. For det andre, folk som har vært der, og var ikke akkurat opptatt av tusenvis forskjellige bygg med forskjellige skorstein, er ikke engang sikre om hvordan det de selv påstår å ha sett, var rund eller firekantet.

 

Igjen, vitneutsagn og plantegninger. Ta deg tid å lese kilden, det har du tydeligvis ikke gjort lille venn.

 

For det første var det Sovietunion ikke Russland, og for det andre for alt vi vet har den alltid vært luftvernbygg. At i seg selv det at de bygget det om, er på ingen måte bevis på at det var slik.

 

Igjen, vitneutsang og plantegninger fra leiren.

 

Som tvinger meg atter en gang til å minne på at det finnes Encyclopedia Juidaica som har presise tall med jøder før og etter krigen, i gamle KGB arkiver var dokumntene delvis frigjort fra hemmelig-stemplingen og er tilgjengelig, og med all data og informasjon som finnes idag er det stor variasjon, og ingen kan endelig avgjøre hvor mange det var. Over 60 år med etterforskning, og ingen konkluderende resultat, men uten at noen kan engang si det sikkert, er det allrede anntatt de-facto at holocost fant sted.

 

Du som er så flink med å kreve kilder, kan vi nå få kilder?

 

Da vi ser både Laura og George her, Laura står nærmest og jeg antar at hun er en sånn ca gjennomsnittelig stor kvinne, legg merke til at hvis jun skulle legge seg ned og kjøres inn i ovnen, ville hun så vidt passe inn på bredden. Si meg, hvordan ville overvektige personer passe inn i slike ovn? Og hvordan skulle tyskerne klare flere om gangen, som var så ofte påstått?

 

Du henger deg for mye opp i hva som er etisk riktig. Fikk de ikke plass? Stuff it in there. For tyskerne hadde ikke disse likene noe verdighet, de var pest og plage.

 

Enda mer interessant bilde. Legg merle til størrelsen av lukene. Si meg, hvis de tre ovn tok seg av som påstått på den siden 340 mennsker per 3 ovn, dvs 113 per 24h, dvs 4,7 kropper per time, dvs 1 kropp per 12 minutter.

For det første, uansett hvilken ovn som var brakt opp tidligere i tåden, ville ikke klare 1 kropp fotere enn ca 30 minutter. Moderne ovn over 1 time, de aller forteste av dem.

Hvordan kan slike ovn, brenne menneskekropper fortere enn alle andre, OG samtidig ha så små luker for kull og slakk?

De ser ut for meg som vanlige brødbakeovn, vedfyrt, med passe stor åpning for en vanlig temperatur på ca 200 grader og IKKE kremasjonsovn.

 

Ikke heng deg opp i moderne ovner, det har vi sagt fra om før. Og det har vi faktisk snakke om før i tråden (noen sider lengere bak, hvorfor skal jeg leite frem infoen til deg når du ikke leter frem infoen til meg?)

 

Dessuten, et gjennomsnitt menneske på 70 kg ble forvandlet til 2,45 kg aske (3,5 % av kropsvekten), og du tror ikke luken var stor nok?

 

HVOR ER SKORSTEINEN?

Legg merke til området over "ovnene". Ser dere noen skorsteiner? Nei, bar betongtak over dem, sånn ca 40 cm mellomrom mellom tak og "ovn". Hvor ble det av røyken? Fyllte de hele romme med steinkullrøyk, eller gikk den på en eller annen fantastisk måte gjennom bakken og ut til den skorsteinen som ikke er forbundet med noe?

 

På linken jeg ga deg med kilder ser du en tegning over hvordan krematoriene fungerte. Vi har nå her hjemme en tilhengerovn og vi har ingen hull i taket men et lite hull i veggen hvor røyken slipper ut. Hvem sier at pipa trenger å være gjennom taket?

Lenke til kommentar
For det andre, menneskelig aske er ikke svart, den er grå. I tilleggm uansett hvor mye drit man dumper i elver blir det vasket vekk.  :roll:

8361636[/snapback]

 

Det kommer ann på hvor mye dritt man slenger i dem. Blant annet er mange elver i storbyer så grumsete at man ikke kan se lengre enn noen centimeter. Men ja, vann i bevegelse holder seg relativt lett rent...dermed styrker dette det at man kunne bli kvitt all asken.

 

Du ha, kanskje for deg selv "avklart" dette.

OK vi kan regne det ut en gang til, bare for deg:

1 200 000 mennesker. 50kg gjennomsnitt, tar vi 3,5% fra det, får vi 1,75 kilo med ren aske. Legg merke til at jeg, for deres egen fordel ikke tar med slakk som ble igjen av steinkull.

Altså 1,75kg x 1 200 000 = 2 100 000 kg, dvs 2100 tonn med *kun* aske.

Så vil jeg spørre, noe som du ikke har avklart - hvor ble det av 2,1 kilotonn med aske?

For det første kan så mye aske ikke forsvinne av seg selv. For det andre, hvis den var begravd en eller annen plass, ville det være enten svært store grav eller veldig mange mindre grav, unasett har jeg aldri fått se hvor en kan finne slike.

Hvor er de?

 

Under skogbranner i f.eks. Australia, hvor enorme områder med skog brenner ned, hvor mye aske blir det? Australia har ganske sikkert hatt en skogbrann eller to som har gitt enorme mengder aske, men denne asken blir ikke liggende der lenge...hvorfor? Fordi aske er ekstremt effektiv gjødsel, så etter en skogbrann forsvinner asken fort, og gir næring til nye planter. Det samme vil man kunne si om asken fra kremasjon. Legg denne asken på en slette og den vil bli spredt rundt av vind, og den vil forsvinne fort. Dette i kombinasjon med å dumpe det i elver vil gjøre at man skulle greit blitt kvitt asken...posted foresten et bilde av askehauger utenfor en leir, mener det var Auschwitz, tidligere i tråden...

 

Så her siterer du, noe som du selv har påstått jeg ikke har klart å bevise.

For det første, alt var rekonstruert i 1947. For det andre, folk som har vært der, og var ikke akkurat opptatt av tusenvis forskjellige bygg med forskjellige skorstein, er ikke engang sikre om hvordan det de selv påstår å ha sett, var rund eller firekantet.

 

Vi har i det minste beviser, mens du har i alle fall ikke kommet med noe som viser at dette ikke er troverdig. Og det er mennesklig å ikke huske så godt. Vitneforklaringene er i det minste samstemte om at det var en pipe der, som er det viktigste. Og mennesker har generelt lett for å huske galt i traumatiske sitausjoner.

 

For det første var det Sovietunion ikke Russland, og for det andre for alt vi vet har den alltid vært luftvernbygg. At i seg selv det at de bygget det om, er på ingen måte bevis på at det var slik.

 

Igjen, det finnes kilder som sier at Crema I ble ombygget, så da er det opp til deg å komme med kilder som sier det motsatte...

 

Da vi ser både Laura og George her, Laura står nærmest og jeg antar at hun er en sånn ca gjennomsnittelig stor kvinne, legg merke til at hvis jun skulle legge seg ned og kjøres inn i ovnen, ville hun så vidt passe inn på bredden. Si meg, hvordan ville overvektige personer passe inn i slike ovn? Og hvordan skulle tyskerne klare flere om gangen, som var så ofte påstått?

 

[bilde av likbrenning]

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
auschw2.jpg

 

Her ser vi altså et bilde av en person som blir dyttet inn i en ovn. Overvektige personer var nok ikke et spesielt stort problem, og hvis man fikk et slikt problem, finner det alltids løsninger. Enten brenne han og noen andre i en av gropene utenfor, eller evt kutte opp liket...tror ikke tyskerne var helt tom for kreativitet på den tiden. Og ellers ser man av bildet at en person til skulle man lett fått plassert oppå der, og dessuten så brente de vanligvis en person i et vist antall minutter før de så puttet inn et nytt lik. Da ville altså liket før være delvis kremert, noe som ville gi større plass.

 

For det første, uansett hvilken ovn som var brakt opp tidligere i tåden, ville ikke klare 1 kropp fotere enn ca 30 minutter. Moderne ovn over 1 time, de aller forteste av dem.

Hvordan kan slike ovn, brenne menneskekropper fortere enn alle andre, OG samtidig ha så små luker for kull og slakk?

 

Som vi sa tidligere i tråden, moderne ovner bruker ganske sannsynelig lengre tid pga. etiske rettninglinjer, noe tyskerne ikke hadde. Ellers så var det ca. 25 minutter det tar å brenne en gjennomsnittelig menneskekropp, hvor de vistnok skal ha hatt inn en ny kropp etter rundt 10-15 minutter...

 

HVOR ER SKORSTEINEN?

Legg merke til området over "ovnene". Ser dere noen skorsteiner? Nei, bar betongtak over dem, sånn ca 40 cm mellomrom mellom tak og "ovn". Hvor ble det av røyken? Fyllte de hele romme med steinkullrøyk, eller gikk den på en eller annen fantastisk måte gjennom bakken og ut til den skorsteinen som ikke er forbundet med noe?

 

En skorstein trenger ikke nødvendigvis være rett over ovnen...

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Pipen er jo koblet til byggen den g5r. Den står 2-3 meter lengre inne i bygget og henger så absolutt sammen med krematorieovnene.

 

Og angående gjødselen så har SS offiserer selv sagt at de har gått og strødd asken på jordene, bare for hån. Og fangene har også tatt seg av den jobben.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...