Gå til innhold

Holocaust, Nazipropeganda eller fakta


Exogen

Anbefalte innlegg

Vel hvis dere ikke vil lese litt tilbake i gamle meldinger, så var 25000 maksimale kapasiteten, det betydde ikke hver dag 3 år i strekk. Men skulle de en gang gasse og brenne 25000 per dag, så ville det vært fysisk umulig med det utstyret.

Selv gasskammer + krematorier + grop ville ikke klart det.

 

Forresten folkens, hvorfor ingen kommentarer om bildene?

8352756[/snapback]

 

Det eneste jeg har lest som nevner 25 000 mennesker er at Aushwitz hadde en kapasitet til å drepe 25 000 og kremere de på en dag. Det stod ingenting om at ovnene i seg selv hadde en slik kapasitet. Dette er nevnt tidligere, men du som snakker så høyt om minnetap hos Bear^ har vist litt av samme symptomene? Og hvordan klarte de å brenne de ekstra likene lurer du sikkert på? Som vi nevnte samtidig, de brente lik utenfor i groper når de hadde for mange for krematoriene. Vi var til og med så snille at vi la med et bilde som viste dette...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det eneste jeg har lest som nevner 25 000 mennesker er at Aushwitz hadde en kapasitet til å drepe 25 000 og kremere de på en dag.

 

Dette absurde tallet viser jo bare hvor langt unna den offisielle historien dere er.

8354611[/snapback]

 

Ikke det mest absurde i denne tråden så langt spør du meg... Hvilken rolle spiller det om det var 5, 10 eller 25 tusen pr. dag de grillet for moro skyld?

Lenke til kommentar

k2sketch1.jpg

 

"Plate 14: Ground plan and front elevation of Georg Werkmann's first design for a new crematorium in Auschwitz, autumn 1941. Osobyi Archive, Moscow, coll. 502/2, file 146. The incineration hall with the five triple-muffle furnaces occupies the center of the building. To the left are the fuel storeroom and the rooms for the inmates working the installation; to the right are the two dissection rooms and the two-door elevator (marked by an x), opening onto both the incineration hall and the first dissection room, that descends to the morgues below."

 

Men dette er vel garantert løgn. Det kan man vel si uten kilder, som vanlig...

 

k2sketch2.jpg

 

"Plate 15: Basement plan and back elevation of Werkmann's first design for a new crematorium in Auschwitz, autumn 1941. Osobyi Archive, Moscow, coll. 502/2, file 146. There is no basement below the incineration hall and the fuel storeroom. The elevator (marked by an x) descends into a vestibule connected to the outside by two staircases and a chute for corpses. The two large morgues extend far beyond the footprint of the building."

 

k2constructphoto1.jpg

 

Nei men? Hva fan? Her har man bilde som viser en pipe? Men det er vel løgn? Man har vel leid inn skuespillere for å spille det som ser ut som fanger som arbeider...dette kan man også si, men selvfølgelig uten kilder...

 

k2constructphoto2.jpg

 

Enda et bilde, som også viser en pipe...men igjen, det er vel løgn?

 

Eller...kanskje vi har en enda bedre teori, selvfølgelig uten kilder...nemlig at Sovjet og Tyskland inngikk en avtale om at Tyskland skulle ha en falsk pipe under krigen...bare for gøy...

 

k4photo.jpg

 

Men for svarte ****...her var det enda et bilde...helt grusomt produktive disse løgnerne...

 

Og for å poengtere det, siden det kanskje ikke kom heeelt godt fram...alle bildene er av krematoriene, og i det ene skal man vist nok kunne se noe av gasskammeret under stikke opp av jorda...

Endret av HaeHae
Lenke til kommentar
Det eneste jeg har lest som nevner 25 000 mennesker er at Aushwitz hadde en kapasitet til å drepe 25 000 og kremere de på en dag.

 

Dette absurde tallet viser jo bare hvor langt unna den offisielle historien dere er.

8354611[/snapback]

 

Hvor langt unna den offisielle historien VI er? Det er ikke vi som drar fram 25 000 per dag konstant...

Lenke til kommentar

Dere sier at tallene og all infoen osv som står i "propaganda" teksten er falske.. Men hva har dere å gå utifra? Kanskje er de falske, men hva med de originale "bevisene" som hele verden har fått? At 6 millioner jøder ble drept f.eks?

 

Kan det være helt UMULIG at jøder og andre har spredd falske beviser i hevn mot Hitler?

 

Jeg velger å tro at det ble drept en god del jøder, men langt ifra så mange som 6 millioner...

 

Og en annen ting... Hvorfor bryr ingen seg om de 6 millioner andre menneskene som ble drept? Dere snakker om jøder hele vegen.. Å stakkars jøder.. De drepte "6" millioner jøder pluss 6 millioner andre.. det er 12 millioner mennesker det

Lenke til kommentar
Dere sier at tallene og all infoen osv som står i "propaganda" teksten er falske.. Men hva har dere å gå utifra? Kanskje er de falske, men hva med de originale "bevisene" som hele verden har fått? At 6 millioner jøder ble drept f.eks?

 

Kan det være helt UMULIG at jøder og andre har spredd falske beviser i hevn mot Hitler?

 

Jeg velger å tro at det ble drept en god del jøder, men langt ifra så mange som 6 millioner...

 

Og en annen ting... Hvorfor bryr ingen seg om de 6 millioner andre menneskene som ble drept? Dere snakker om jøder hele vegen.. Å stakkars jøder.. De drepte "6" millioner jøder pluss 6 millioner andre.. det er 12 millioner mennesker det

8355326[/snapback]

 

Poenget er vel egentlig hvem som hadde skylden, er det ikke? Og det er ikke å komme bort fra.... Hitler blir aldri en helt selv om det skulle vise seg at han "bare" drepte 2 millioner jøder og kun indirekte drepte noen millioner andre....

Lenke til kommentar
Hitler blir aldri en helt selv om det skulle vise seg at han "bare" drepte 2 millioner jøder og kun indirekte drepte noen millioner andre....

Helt riktig, men han forblir ikke lenger "historiens verste skurk" hvis noen skal klare å offentliggjøre at de fantes ingen utryddelseskampanje.

Lenke til kommentar
Det er godt mulig dette er sant, men har du en kilde på det? Som sagt, kilder gjør det hele så mye enklere, og er et absolutt kriterie for en fruktbar diskusjon.  :)

8355377[/snapback]

 

Værsågod: Schindlers Liste, en av de beste filmene ifølge IMDB.com og verdens mest kjente holocost film, produsert av amerikansk jøde Steven Spielberg.

Lenke til kommentar
Hitler blir aldri en helt selv om det skulle vise seg at han "bare" drepte 2 millioner jøder og kun indirekte drepte noen millioner andre....

Helt riktig, men han forblir ikke lenger "historiens verste skurk" hvis noen skal klare å offentliggjøre at de fantes ingen utryddelseskampanje.

8355374[/snapback]

 

Det er riktig, Stalin og Ceasar m.fl. var ikke mye bedre, men i forhold til Holocaust og denne tråden er det Hitler vi snakker om... ;)

Lenke til kommentar
Det er godt mulig dette er sant, men har du en kilde på det? Som sagt, kilder gjør det hele så mye enklere, og er et absolutt kriterie for en fruktbar diskusjon.  :)

8355377[/snapback]

 

Værsågod: Schindlers Liste, en av de beste filmene ifølge IMDB.com og verdens mest kjente holocost film, produsert av amerikansk jøde Steven Spielberg.

8355399[/snapback]

 

Og det beviser hva? Et eneste eksempel er ikke bevis i noen grad. Kan garatert si at personer med nazistiske sympatier har brukt samme argumenter som deg mot holocaust. Betyr dette at alle som bruker disse argumentene, inkludert deg selv, har nazistiske sympatier? Snakk om å slukke ild med bensin...

 

Som sagt, et eksempel er så usannsynelig tynt at det sier ingenting i den sammenheng det er snakk om nå...

 

Og nei, det var på ingen måte et forsøk å stemple deg som nazist...bare så det er klart...

Endret av HaeHae
Lenke til kommentar
Som sagt, et eksempel er så usannsynelig tynt at det sier ingenting i den sammenheng det er snakk om nå...

Han har spurt meg og jeg har svart! Hva er problemet ditt? At Spielberg er jøde og at han er kjent for to propagandafilmer som Schindler`s Liste og München, som begge hadde med jøder å gjøre?

Han og andre jøder har en praktisk interesse i å fremstille jøder slik som de vil. Om du ikke liker det, ta kontakt med Steven, jeg bare konstaterer fakta.

Lenke til kommentar
Kanskje han bare forsøkte å poengtere moderators manglende spesifisering av hvem det var som kom med personangrep.

8355606[/snapback]

 

Kanskje, og kanskje ikke. Det hører uansett hjemme som PM, og ikke som OT i tråden.

 

Dette er jo en ren løgn, og å referere til _Wikipedia_ for å begrunne den er jo omtrent like smart som å referere til flertallet i denne tråden. Og såkalt "antisemittiske" holdninger finner man innen alle slags politiske og religiøse miljøer; kanskje mest innenfor ekstreme muslimske bevegelser.

8355606[/snapback]

 

Det er mulig wikipedia lyver om dette, og det er mulig de ikke gjør det. Har du noen kilder på at det er svært uvanlig å ha antisemitiske holdninger blant revisjonister? Poenget om at man kan bli misforstått når man velger å quote Hitler i signaturen står uansett ved lag.

 

For det første er det ikke revisjonisters oppgave å bevise at Holocaust skjedde. Bevisbyrden ligger ikke på vår side.

8355606[/snapback]

 

Selvsagt ikke, det ville jo virke mot sin hensikt. Det er derimot i revisjonistenes interesse å bevise at holocoust ikke skjedde, dvs. falsifisere de bevis som allerede har blitt lagt frem av tilhengerne av holocoust-teorien. Slike saklige falsifiseringer med kilder savner jeg i denne tråden.

 

For det andre burde du vite at man sjelden finner kun ett bevis for at komplekse historiske hendelser virkelig/ikke har funnet sted.

8355606[/snapback]

 

Jeg har da heller aldri hevdet dette. Jeg ba bare om et bevis med kilder, slik at diskusjonen kunne ta en mer dannet retning, da den begynte å skli ut. Dette fordi jeg håpet at personangrep og usakligheter kunne opphøre når man hadde en konkret kilde å forholde seg til.

 

Når det er sagt så synes jeg filmen "One Third of the Holocaust" beviser på en temmelig knusende måte at Holocaust umulig kunne ha funnet sted slik det påstås, selv om den kun tar for seg en tredjedel av leirene. Om du ikke har sett den, så er den en god begynnelse. Du finner linker til den tidligere i denne tråden. Ellers vil jeg anbefale deg å lese Germar Rudolfs bøker, som går mer i dybden på f.eks. gasskamrenes funksjon og f.eks. hvordan dannelsen av prøysisk blå viser at krematoriene i Auschwitz II umulig kan ha blitt brukt til gassing med HCN. Carlo Mattognos bøker er også meget bra; også de har fyldige kildehenvisninger.

8355606[/snapback]

 

Takk for henvisningene. :)

Lenke til kommentar
Som sagt, et eksempel er så usannsynelig tynt at det sier ingenting i den sammenheng det er snakk om nå...

Han har spurt meg og jeg har svart! Hva er problemet ditt? At Spielberg er jøde og at han er kjent for to propagandafilmer som Schindler`s Liste og München, som begge hadde med jøder å gjøre?

Han og andre jøder har en praktisk interesse i å fremstille jøder slik som de vil. Om du ikke liker det, ta kontakt med Steven, jeg bare konstaterer fakta.

8355581[/snapback]

 

Mitt problem er at spurte etter kilder på at generelt alle pro-holocaust filmer var laget av jøder, og du kom med 1 film...

 

Og vi har tydeligvis totalt forskjellig syn på filmen München, siden jeg ikke akkurat ser på en film som viser hvordan staten Israel dreper en haug med folk på tvilsomme måter...

 

Og du burde kanskje skille mellom jøder og israelere når det gjelder München.

Lenke til kommentar
Nei, jeg har ikke det; hva skulle en slik kilde bestå av? En liste med underskrifter på erklæringen "jeg er ikke antisemitt" signert av samtlige revisjonister? Uansett, så er begrepet "antisemitt" fullstendig meningsløst, da det brukes mot enhver som kommer med kritikk mot jødene, som sannsynligvis ikke engang er semitter. Det er ikke et stempel rasjonelle mennesker som er interessert i det som diskuteres kommer med, men snarere noe de som har tapt debatten bruker for å sabotere den.

8355817[/snapback]

 

Faktisk noe vi er enig i der...

 

Vel, da har du enten ikke fulgt godt nok med eller så er du simpelthen ikke interessert i å lytte til den andre siden. Når det er sagt så er det meste av det som er blitt skrevet her så tøvete og så langt utenfor selv hva tradisjonelle Holocaust-historikere påstår, at man slett ikke trenger kilder for å vise at det ikke henger på greip; f.eks. påstanden om 25.000 kremerte i Auschwitz, påstanden om 1.5 mill. gasset totalt i hele Holocaust, påstanden om at det ikke fantes massegraver og at alle likene ble kremert, påstanden om massegassing i tyske og østerrikske leire osv. osv.

 

Som sagt, det er ikke en påstand vi kom med, det var en påstand g5r kom med, og jeg svarte at jeg har bare sett 1 plass som hevder at Auschwitz kunne gasse (og muligens også kremere) så mange på en dag. Om dette er rett eller ikke vet jeg ikke, men det er uansett ikke vi som påstår dette...

Lenke til kommentar
Mitt problem er at spurte etter kilder på at generelt alle pro-holocaust filmer var laget av jøder, og du kom med 1 film...

 

OK haehae, skal jeg forsøke nå å få til en liste her:

1) Schindler`s Liste - Steven Spielberg

2) Survivors of the Holocaust - Allan Holzman

3) Hiding and Seeking: Faith and Tolerance After the Holocaust - Menachem Daum,

Oren Rudavsky

4) Witness: Voices from the Holocaust - Joshua Greene

 

Dette ender jeg opp med hvis jeg søker på "holocost" på IMDB.

Men uansett, Schinderls Liste er den aller mest kjente filme om holocost og den er faktisk produsert av en jøde.

 

Om du skulle spekulere at jøder er ikke israelere og motsatt, beklager - Israel er grunnlagt som en stat for jødene, og det er sant at ikke alle israelere er jøder, men mesteparten av dem er.

 

Auschwitz kunne gasse

Når du sier Auschwitz så må du presisere om du snakker om I, II eller III

Da *jeg* sier Auschwitz mener jeg Auschwitz II (Birkenau), siden der all "massemord" foregikk.

Endret av g5r
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...