Gå til innhold

Hjelp meg til å kjøpe skjermkort til div. spill

egils

Anbefalte innlegg

Hei jeg har en kamerat med athlon 2600+ cpu og matrox g400 (agp) skjermkort, og 1 gb ram.

Sønnen hans vil spille spill på denne maskina men det går ikke noe bra...

Han vil spille bla. disse spill: counter strike ,div battelfield spill. Flatout 2. NFS most wanted. call of duty 2.MTX

Hva slags skjermkort må en kjøpe til disse spillene? er det stor nok cpu? han vil helst ikke bruke for mye penger på dette..

Tusen takk for all hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskinen er temmelig gammel, og er ikke spesielt godt egnet til det formålet.

Men hvis det skal gjennomføres alikavel, så tror jeg det vil lønne seg å se etter noe brukt.

Er maange bruktkort til AGP der ute til en svært lav pris.

Hvis det skal kjøpes nytt, så er 7800 GS det beste kortet, og sannsynligvis det siste, til AGP.

Lenke til kommentar

Ja ja.. ble ikke så klok av svarene deres.. er det slik at maskina er for svak uansett til disse spillene som er nevnt? da er det vel bare tull å bytte skjermkort da? Han må ha ny pc likevel?

Ok hva slags maskin må en ha da? som er rimelig å kjøpe som en kan spille di nevnte spillene med?

må helst ha ferdigbygd maskin.. dell kanskje??

Lenke til kommentar
Ja ja.. ble ikke så klok av svarene deres..  er det slik at maskina er for svak uansett til disse spillene som er nevnt? da er det vel bare tull å bytte skjermkort da? Han må ha ny pc likevel?

Ok hva slags maskin må en ha da? som er rimelig å kjøpe som en kan spille di nevnte spillene med?

må helst ha ferdigbygd maskin.. dell kanskje??

8229062[/snapback]

Av de spillene du nevnte der, er vel BF2 og COD2 de tyngste. Har oppgradert en gammel Gammel XP1700+ med et 6800LE og den klarte BF2, på laveste. En XP2400+ med 7600GS ble jo helt OK i BF2. Toms Hardware har testet gamle CPU'er mot nye skjermkort, og konkludert med at en XP2500+ har god nytte av et X1950pro skjermkort, gitt et GPU intensivt spill. (Som BF2).

Mitt tips er da som følger:

Se på bruktmarkedet etter 6800GT/Ultra eller X800XT/X850 serien. Ikke gi mer enn 800 for et slikt kort. Eller kjøp et nytt 7600GT, det finner du til ca 12-1300,- Sjekk prisguide.hardware.no for beste tilbud. Maskina vil kunne brukes en god stund enda, med litt "oppspriting", he he.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...