Gå til innhold

Kjøre hver muskelgruppe 1 eller 2 ganger i uka?

Anbefalte innlegg

Har i en god tund nå kjørt en 4-splitt slik som dette:

Dag 1: Bryst/mage

Dag 2: Ben/biceps

Dag 3: Skuldre/triceps

Dag 4: Rygg og bakside skuldre

Er veldig fornøyd med denne splitten, men syntes det blir litt mange øvelser på hver muskelgruppe og litt lite utbytte av isolasjonsøvelser osv

Har også lest en del av de nyeste artiklene på Iform og mange "eksperter" sier jo også at man burde trene hver muskelgruppe gjerne 2 ganger i uka ettersom muskelen kun vokser i to dager etter økta. Har lest så mye forskjellig ang. dette, men føler selv at jeg trenger ca. 1 ukes innhenting hvis jeg kjører muskelen helt ut med mange øvelser. Hvordan tror dere treningsutbytte blir hvis man kjører hver muskel 2 ganger i uka, men ikke så hardt i forhold til en gang i uka og kjøre mange øvelser og helt ut?

Har uansett laget en to splitt som jeg tenkte å kjøre to ganger i uka:

Dag 1:

Benkpress 4x10

Militærpress 4x10

Franskpress 4x10

Dips 4x10

Dag 2:

Knebøy 4x10

Chins 4xmaks(ca.6-10)

Roing med stang 4x10

Bicepscurl med stang 4x10

Hva tror dere om dette? Kommer det til å bli for mye trening med dette programmet to ganger i uka? Skal ikke kjøre helt til failure.

Endret av White Fox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs jo helt hvor hardt du er villig å trene hver muskel.

Hvis du trener hver muskel 1 gang i uken vil du trene denne muskelen mye hardere og fokusere på den muskelen den dagen og kanskje muskel nr. 2 også.

Selv liker jeg å trene musklene 1 gang i uken siden da får jeg presset meg til det "ultimate" og føler at jeg får veldig mye ut av treningsøktene.

Du må vel bare finne ut hva du liker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...