Anders Moen Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) Hei! Har et stooort problem...har en unexcepted $end på linje 3574, og så mange linjer gidder jeg ikke telle. Men derfor la jeg til hele koden i databasen min, så tenkte jeg at jeg skulle få slik som Norsk Webforum har i pastebin: 1. Dette er linje 1 2. Dette er linje 2 osv, osv. Så jeg prøvde å skrive dette <?php $con = mysql_connect("localhost", "root", ""); mysql_select_db("test", $con); include 'includes/bbcode.php'; $result = mysql_query("SELECT * FROM test WHERE id = '123'"); while($r = mysql_fetch_array($result)) { echo '<ol>'; echo '<li>'; echo bbcode(htmlentities(stripslashes($r['content']))); echo '</li> </ol>'; } mysql_close($con); ?> Men da får jeg bare 1. Innholdet her fordelt på mange linjer. men hvordan kan jeg telle hver enkelt linje slik som Norsk Webforum? Endret 25. mars 2007 av Anders-Moen Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Du kan legge nl2br($string) til så skal det funke fint Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) du kan vise hvilken linje du er på i notisblokk..! siden jeg ikke vet hvordan radene i databasen din ser ut, har jeg modifisert to koder: enten: Velg denne hvis hver rad i tabellen tilsvarer en rad i koden: <?php $con = mysql_connect("localhost", "root", ""); mysql_select_db("test", $con); include 'includes/bbcode.php'; $result = mysql_query("SELECT * FROM test WHERE id = '123'"); e cho '<ol>'; while($r = mysql_fetch_array($result)) { echo '<li>'; echo bbcode(htmlentities(stripslashes($r['content']))); echo '</li>'; } echo '</ol>'; mysql_close($con); ?> eller: Velg denne hvis en rad i tabellen tilsvarer hele koden: <?php $con = mysql_connect("localhost", "root", ""); mysql_select_db("test", $con); include 'includes/bbcode.php'; $result = mysql_query("SELECT * FROM test WHERE id = '123'"); echo '<ol>'; while($r = mysql_fetch_array($result)) { $content = explode("\n", $r["content"]); foreach($content as $cont){ echo '<li>'; echo bbcode(htmlentities(stripslashes($cont))); echo '</li>'; } } echo '</ol>'; mysql_close($con); ?> men egentlig antar jeg at linje 3574 er den siste linjen i koden din Endret 24. mars 2007 av Slettet+142 Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) Takk! Den siste koden fungerte fint mariyo Det eneste var at den bare printet 1799 linjer, akkurat som hos Norsk Webforum på pastebin, men det er vel sikkert noe slikt "maks" greier det da? Uansett, det her ble løst ved å laste ned fila på nytt, og kopiere hele den koden inn i den fila med feilen Men takk alikevel! Kommer nok til å få brukt får den her skal dere se. Edit: mats-dani: Hvorfor ville det ha fungert noe bedre da? Den ligger allerede i bbcode funksjonen som jeg har lagt til i echo'et Endret 24. mars 2007 av Anders-Moen Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Fordi <ol> teller <br> Men du kan jo prøve i dreamweaver elns? Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) Jaha...uansett, den er løst Endret 24. mars 2007 av Anders-Moen Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Hvilken editor bruker du egentlig? Det er jo et must med linjenummer og syntax highlighting. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) Jeg bruker bare Notisblokk. Trenger ikke noe "bedre" til å redigere mine filer. Edit: I følge mine beregner var dette min 1000'ende post Endret 24. mars 2007 av Anders-Moen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Vis->Statuslinje; Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 Hm, prøvde, men den er disabled :S Åssen fikser jeg det da? =/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Hm, prøvde, men den er disabled :S Åssen fikser jeg det da? =/ 8228503[/snapback] les posten min en gang til : Vis->Statuslinje; 8228400[/snapback] jeg har skrevet Vis->Statuslinje;.. les da vel Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 Se på bildet, og dere vil tro meg: Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 hmm.. rart. prøv å åpne en tom notisblokk og se om det kommer det samme da Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 Fikk ikke gjort det nå heller...men skal se om jeg får fiksa det i morra Notisblokk vil ikke la meg få se hvilken linje jeg er på, noe som betyr at jeg må drive å spørre på forumer *Slem Notskblokk* Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Så skaff deg en ordentlig editor da! så slipper du sånne problemer. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 Hehe, kanskje...vi får se Prøver å unngå å laste ned mer ting nå selv om det ikke tar så veldig mye plass. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) Vis->Statuslinje; 8228400[/snapback] Jeg fant det ut Måtte slå tekstbrytingen av Edit...sorry for dobbelposting Endret 24. mars 2007 av Anders-Moen Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Skaff deg Notepad2 Det er bare 1 .exe-fil på 241Kb http://itpro.no/download.php?op=viewdownloaddetails&lid=957 I svarthvitt og fine farger. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) Da var den lastet ned Men når jeg bruker FTP programmet mitt (SmartFTP), så åpner filene seg fortsatt i Notisblokk...hvordan skifter jeg dette? Endret 25. mars 2007 av Anders-Moen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå