Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Barn på chattesider?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange interesante innspill her nå he he he he. Jeg vet jo kanskje ikke helt hvor jeg skal begynne, men hvis du J71 mener at barn ikke har rett på privatliv i samme grad som voksne må jeg få bedyre min store uenighet med ditt utsagn. (Har ikke lest hele tråden men jeg har skumlest ach trukket mine konlusjoner) Hvis et barn ikke har rett på privatliv synes jeg kanskje "beskyttelsen" vhar godt litt vel langt. Det blir jo nesten det samme som å sette i gang krig "i guds navn" som godeste USA driver på med. Er du ikke enig? Barna er personer akurat som deg, de føler, de tenker, osv. For å heve fram et annet av dine innleggg (har ikke så god tid hehe) må jeg få si at grunnen til at dine barn ikke har klagd er at de ikke vet om noe annet. :) Men nå må jeg stikke, dere får ha det bra.

Lenke til kommentar

Vi snakker ikke om barns privatliv, saluttknall. Vi prøver å beskytte de mot misbruk og slikt som det finnes alt for mye av på nettet. Selvsagt har barn rett på privatliv, men de trenger veiledning til hvordan de skal oppføre seg.

Lenke til kommentar
Vi snakker ikke om barns privatliv, saluttknall. Vi prøver å beskytte de mot misbruk og slikt som det finnes alt for mye av på nettet. Selvsagt har barn rett på privatliv, men de trenger veiledning til hvordan de skal oppføre seg.

8483470[/snapback]

Det der er alt for riktig runar :):yes:

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
Mange interesante innspill her nå he he he he. Jeg vet jo kanskje ikke helt hvor jeg skal begynne, men hvis du J71 mener at barn ikke har rett på privatliv i samme grad som voksne må jeg få bedyre min store uenighet med ditt utsagn. (Har ikke lest hele tråden men jeg har skumlest ach trukket mine konlusjoner) Hvis et barn ikke har rett på privatliv synes jeg kanskje "beskyttelsen" vhar godt litt vel langt. Det blir jo nesten det samme som å sette i gang krig "i guds navn" som godeste USA driver på med. Er du ikke enig? Barna er personer akurat som deg, de føler, de tenker, osv. For å heve fram et annet av dine innleggg (har ikke så god tid hehe) må jeg få si at grunnen til at dine barn ikke har klagd er at de ikke vet om noe annet. :) Men nå må jeg stikke, dere får ha det bra.

8482531[/snapback]

Poenget er at de skal ikke vite om noe annet :)

Barn har vel rett på en viss grad av privatliv, men de har større rett på beskyttelse, så om det går på bekostning av barnas rett til privatliv.... så får det så være !

Lenke til kommentar

8482531[/snapback]

Poenget er at de skal ikke vite om noe annet :)

Barn har vel rett på en viss grad av privatliv, men de har større rett på beskyttelse, så om det går på bekostning av barnas rett til privatliv.... så får det så være !

8484178[/snapback]

er så fullstendig enig med deg, mulig noen oppfatter det som en overdrivelse men det er fordi internett har overdrevet sine informasjons kilder om jeg får si det sånn. Ved ett tastetrykk kan man komme inn på sider som barnet overhodet ikke har noe å gjøre på, og DET må vi faktisk passe på at ikke skjer! :) Og moderatorene brudte stille strengere krav til hvem som får lov å bli medlem.

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
Hva mener du med det melisima? Så vidt jeg ser har ikke saluttknall gjort noe galt for å trekke sin seriøsitet i tvil selv om han bare er 13...

8487833[/snapback]

Hva jeg mener med hva da?? har ikke sagt noe om saluttknall sin seriøsitet jeg?? skjønner ikke helt hva du sikter til nå .. :hrm::hmm:

Lenke til kommentar
Hva mener du med det melisima? Så vidt jeg ser har ikke saluttknall gjort noe galt for å trekke sin seriøsitet i tvil selv om han bare er 13...

8487833[/snapback]

Hva jeg mener med hva da?? har ikke sagt noe om saluttknall sin seriøsitet jeg?? skjønner ikke helt hva du sikter til nå .. :hrm::hmm:

8489050[/snapback]

kanskje jeg oppfattet deg feil men med denne notisen her:"Og moderatorene burde stille strengere krav til hvem som får lov å bli medlem." trodde jeg at du siktet til Saluttknall

hvem siktet du egentlig til?

eller har jeg oppfattet innlegget ditt feil?

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
kanskje jeg oppfattet deg feil men med denne ntisen her:"Og moderatorene burde stille strengere krav til hvem som får lov å bli medlem." trodde jeg at du siktet til saluttknall

8500734[/snapback]

ja, det har du gjort da ja :) siktet ikke til saluttknall.. :thumbup:

Jeg mente moderatorer generelt.. De er altfor "slapphendte" med å moderere vekk bilder av feks. en 9 år gammel jente kun iført singlet og som har sminke på seg liksom.. det så jeg på ett chatteforum jeg er medlem av. DA måtte jeg reagere... :yes:

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
kanskje jeg oppfattet deg feil men med denne ntisen her:"Og moderatorene burde stille strengere krav til hvem som får lov å bli medlem." trodde jeg at du siktet til saluttknall

8500734[/snapback]

ja, det har du gjort da ja :) siktet ikke til saluttknall.. :thumbup:

Jeg mente moderatorer generelt.. De er altfor "slapphendte" med å moderere vekk bilder av feks. en 9 år gammel jente kun iført singlet og som har sminke på seg liksom.. det så jeg på ett chatteforum jeg er medlem av. DA måtte jeg reagere... :yes:

8502252[/snapback]

på det punktet har du full støtte fra meg..

hvilket chatteforum snakker vi om?

Lenke til kommentar

8502269[/snapback]

Har jeg lov til å si navnet her? jeg vet ikke om det er lov jeg?? :hmm::) men hvis du er medlem av ett chatteforum så søk på alder 6- 13 feks, så får du nok resultater :) ... :(

Lenke til kommentar

8502269[/snapback]

Har jeg lov til å si navnet her? jeg vet ikke om det er lov jeg?? :hmm::) men hvis du er medlem av ett chatteforum så søk på alder 6- 13 feks, så får du nok resultater :) ... :(

8502282[/snapback]

navnet til personen tror jeg ikke du har lov til å si...

men navnet på forumet\url skulle være innenfor retningslinjene hvis det er det du mente

Lenke til kommentar

8502269[/snapback]

8502282[/snapback]

navnet til personen tror jeg ikke du har lov til å si...

men navnet på forumet\url skulle være innenfor retningslinjene hvis det er det du mente

8502314[/snapback]

Ja, ok.. da var det Blink for ikke å snakke om alle de andre chattesidene vi har her i norge.. noen har veldig klare poseringer på bildet sitt, som de sikkert hermer etter av hva de har sett på tv o.l :no:

Lenke til kommentar

Aha.. der traff jeg BLINK med tanken min bort dit..

Aet barna antakelig gjør er å herme etter modeller som de se på tv eller i klesbutikker.

Samfunnet idag har alt for stort kroppsfokus av en eller annen grunn.

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor vi idag skal se absolutt perfekte ut til enhver tid.

Undertegnede er i en alder hvor man får overfladiske tegn i ansiktet som ikke er så greie å hanskes med, Men det er ikke så mye at jeg føler meg helt Jævelig for det.(unnskyld uttrykket) Poenget mitt ved å si dette er at jeg selv absolutt ikke ser perfekt ut, Men jeg lever livet sånn det skal leves.

Selvfølgelig så bryr jeg meg om utseendet mitt, Men jeg går ikke rundt å "pynter" på meg hele dagen.

"ånei! mascaraen min er litt feil! WTF skal jeg gjøre?!"

Eksemplet ovenfor er et typisk "jentetilfelle" MEN det skal nevnes at jeg har peilepinne og ikke grop(:p)

Dette må motebransjen gjøre noe med!

en annen nyttig ting hadde vært om Norge gikk foran som et godt eksempel ved å regulere hvor tynne modellerne i klesbutikkene skal være.

Det som hadde vært best var om de Supertynne modellene i butikkene hadde blitt byttet med noen som var mer realistiske.

Tenk Dere om alle sammen at dere var en jente på 11 år som ville ha klær på feks bikbok.(noen er jo det da)

Vedkommende drar inntil byen med mamma og inn i butikken.

Det første vedkommende møtes med er supetynne dukker med altfor tynn fasong i forhold til realiteten.

Jenta tenker vel da at "oi! må jeg være like tynn som de der for å kunne ta på meg noen klær her?" "Det er urettferdig!"

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Husker da jeg gikk i 5 klasse, jeg og en kammerat pleide å gå inn på chattesider og late som vi var aldre enn vi var. Og chatted med 18 år gamle jenter osv.

:!:

Skikkelig lavmål.

Men ja: Er enig med at småbarn egentlig ikke har noe på en chatteside å gjøre.

Edit: Så på chat.no som jeg chatted på da jeg var mindre, og det var profiler med folk nede i 11års alderen med eget bilde og greier, HJELP :ohmy:

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...