Gå til innhold

Win2k, 320GB disk, aktiv partisjon/bokstav problem

Anbefalte innlegg

Win2kSp4, 320 GB disk, 4 partisjoner. Første partisjon på 20 Gb har funket ok som C:.

Ønsket å installer Windows pånytt, slettet første partisjon og opprettet den pånytt, men akk o ve, nå er partisjon 2 markert som Aktiv og får bokstav C:, mens første partisjon dermed blir D: og installasjonen dermed blir ubrukelig. Jeg regner med at booter'en leter etter system på C: - men jeg valgte jo å installere på D:

Kan jeg få fjernet aktiv-merket fra 2nd partisjon - jeg booter nå fra en annen disk?

Kan jeg benytte Fdisk til dette uten å risikere noe?

Endret av rofl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt hvorfor du sier at det er ubrukelig? Det skal ikke være noe problem å ha det slik.

Taben du gjorde var å slette partisjonen. Hadde du nøyd deg med å formatere den så hadde det ikke vært noe problem.

Da du opprettet en ny partisjon så fant installasjonsprogrammet en annen primærpartisjon, og bestemte seg for å bruke den som system.

Hvis du skal forandre på det må du først selv lage en primærpartisjon som du kan installere på. Du bør ikke bruke vanlig fdisk, den kan lage mye kluss.

Lenke til kommentar

OK,

jeg tok en titt på hjelp, og fant at det bare var å sette ønsket partisjon aktiv, så ble den aktiv, og den andre var ikke lenger aktiv.

Så kunne jeg installere til C: - men var problemet borte? Åneida.

Meldingen er:

Stop 0x0000007b (0x85DEDD90) plus et par hex adresser til, der er bare nuller.

Så står det:

Inaccessible_Boot_Device

Og å så blir jeg bedt om å starte en gang til, og hvis det fortsetter skal jeg se i

komme i gang modulen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...