Inc Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) Eksisterer det noen form for måle funksjoen for å finne ut om linjen er stabil, evt hvor på linjen synderen er? Tenker da på måling som foregår over lengre tid som f.eks i dager? Endret 24. mars 2007 av regga Lenke til kommentar
nAD Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Slenger meg også på her, tenker meg et program som pinger en server for og så lage en slags graf når nettet er nede. Har nettopp fått nytt modem av ngt og stoler ikke helt på det. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) gjør følgende: kjør speedometer testen feks her på HW.no, kjør testen 3 ganger, regn ut snittet. kan også gjøres følgende om det feks er spille server du sliter med: start -> CMD -> tracert "ip til spill server" kjør denne også 3 ganger, regn ut snittet, er det noen problem på linja, ring din ISP, så vil dem route signalet ditt riktig. ISP = Internet Service Provider = Internett leverandør Endret 24. mars 2007 av Fritz0r Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Tror TPtest har en funksjon for å kjøre test over en satt intervall for å kunne følge med på hastighet/respons over en periode. Lenke til kommentar
hiper Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 pingplotter har denne funksjonen.....søk på www.download.com Lenke til kommentar
Inc Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 Nja,,, skeptisk! Problemet mitt er at linjen kan dette ut sånn med jevne mellomrom, alt i fra 1-50 skunder.. utrolig irriterende når en spiller online og blir disconnecta hele tiden. JAJA, tenker dere, det er da bare å feilmeld hos isp. Greien er at hvis det er noe feil på mitt nettverk får jeg regninga på hele greien og det vil jeg ikke. Jeg hadde håpet å kunne starte "en dingz" som surret og gikk hele tiden og logget all nede tide samt "synderen". .. Skal ikke være lett nei Lenke til kommentar
tommy007 Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Er det noe sånt du så etter? http://www.netlimiter.com/ Lenke til kommentar
nAD Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 regga du kan jo fortelle oss hvilken isp og hvilet modem du har? om du har trådløs etc Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Alternativt kan dere laste ned store mengder fra ftp.uio.no (f. eks flere ISO-bilder av diverse Linux-distribusjoner) mens dere kjører DU Meter eller liknende i bakgrunnen... Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) Eksisterer det noen form for måle funksjoen for å finne ut om linjen er stabil, evt hvor på linjen synderen er? Tenker da på måling som foregår over lengre tid som f.eks i dager? 8226805[/snapback] Om du har stående en linux maskin er det jo ganske enkelt å få til en ping graf med mrtg. Dette har jeg og da kan jeg se når pingen øker. Det er sikkert mulig å få til på en windows maskin også, men det har jeg ikke prøvd. Jeg har i tillegg et bash script som sjekker en gang i minuttet om linjen er nede. Om linjen er nede så logger den det til en tekstfil. Når linjen kommer opp igjen logger den det til samme tekstfil sammen med hvor lenge linjen har vært nede. Endret 24. mars 2007 av rolvs Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Om du har stående en linux maskin er det jo ganske enkelt å få til en ping graf med mrtg. Dette har jeg og da kan jeg se når pingen øker. Det er sikkert mulig å få til på en windows maskin også, men det har jeg ikke prøvd.8230202[/snapback] Kan også nevne at det er flere routere som kan gjøre dette, bla. diverse routere fra Linksys og Asus (men krever litt "fikling"). Hvis du har den "riktige" routeren, så kan du få grafer av linjeforbruket... Lenke til kommentar
Inc Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 Eksisterer det noen form for måle funksjoen for å finne ut om linjen er stabil, evt hvor på linjen synderen er? Tenker da på måling som foregår over lengre tid som f.eks i dager? 8226805[/snapback] Om du har stående en linux maskin er det jo ganske enkelt å få til en ping graf med mrtg. Dette har jeg og da kan jeg se når pingen øker. Det er sikkert mulig å få til på en windows maskin også, men det har jeg ikke prøvd. Jeg har i tillegg et bash script som sjekker en gang i minuttet om linjen er nede. Om linjen er nede så logger den det til en tekstfil. Når linjen kommer opp igjen logger den det til samme tekstfil sammen med hvor lenge linjen har vært nede. 8230202[/snapback] Dette hørtes litt interresant ut. Kan en ping sjekke med mindre mellomrom en 1 min, ofte er det at nedetiden er på mindre enn ett minutt og da ville den ikkke fåt det med seg. Btw så er det linjer fra tele2 og ett thomson 510 modem jeg har. Hadde ny splitter og modem til låns noen dager men da fikk jeg akkurat de samme problemene. Trådløst her jeg men bruker kun kabel på denne maskinen. Slik ser det ut når jeg kjører en traceroute på min ip.. Ser ikke helt bra ut Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
Inc Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 Om du har stående en linux maskin er det jo ganske enkelt å få til en ping graf med mrtg. Dette har jeg og da kan jeg se når pingen øker. Det er sikkert mulig å få til på en windows maskin også, men det har jeg ikke prøvd.8230202[/snapback] Kan også nevne at det er flere routere som kan gjøre dette, bla. diverse routere fra Linksys og Asus (men krever litt "fikling"). Hvis du har den "riktige" routeren, så kan du få grafer av linjeforbruket... 8230287[/snapback] a, jeg har en zyxel p335wt med slik funksjon, men den er så avansert at ikke engang de som leverer produktet kunne sette det op riktig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå